CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef10-08-2025 -- Nick FREMAU -- 2981,9 punten
155 Aantal loggerpunten gereduceerd Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 10/08/2025
Piloot: NICK FREMAU
Zweefvliegtuig: D-KANF
Toestel type: VENTUS 3M Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: b39
Logger file: 2025-08-10-LXV-B39-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 07:47:23
Duurvlucht : 07:41:53
Vrije vlucht : 748.9 km
Fasttrack : 113.8 kmh
Opgegeven proef: 691.8 km
Driehoek : 282.6 km
Hoogtewinst : 1365.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBBT Brasschaat BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°20.460'N 4°30.254'E
tijd: 09:24:06 UTC
alti: -114 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°20.124'N 4°29.774'E = 222° 0.8 km van vertrek
tijd: 09:29:35 UTC
alti: 768 m
Landingspunt
pos.: 51°20.487'N 4°30.236'E = 337° 0.1 km van vertrek
tijd: 17:11:29 UTC
alti: -99 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 07:47:23
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 5.5 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°20.124'N 4°29.774'E @ 09:29:35 UTC, 768 m
punt 1: 51°37.164'N 4°50.923'E @ 09:51:41 UTC, 544 m
punt 2: 51°58.207'N 9°17.381'E @ 12:55:36 UTC, 1169 m
punt 3: 51°11.503'N 5°10.316'E @ 15:55:35 UTC, 1018 m
punt 4: 51°21.035'N 4°42.011'E @ 16:18:50 UTC, 1026 m
punt 5: 51°33.983'N 4°47.312'E @ 16:31:13 UTC, 963 m
Finish: 51°17.660'N 4°25.093'E @ 17:01:07 UTC, 685 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 40.0 km 38° @ 108.5 km/h
been 2: 308.8 km 81° @ 100.7 km/h
been 3: 298.2 km 255° @ 99.4 km/h
been 4: 37.4 km 298° @ 96.4 km/h
been 5: 24.8 km 14° @ 120.1 km/h
been 6: 39.7 km 220° @ 79.7 km/h
Afgelegde afstand: 748.9 km
Duur: 07:31:32
Gemiddelde snelheid: 99.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 7.9 km
Starthoogte: 768.0 m
Finishhoogte: 685.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 83 m
Totale score afstand: 748.9 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°55.501'N 7°45.429'E = 73° 234.4 km van vertrek
tijd: 12:04:29 UTC
alti: 1124 m
Finishpunt
pos.: 51°51.378'N 7°31.481'E = 73° 217.0 km van vertrek
tijd: 14:04:29 UTC
alti: 1053 m
Grootste afstand in 2 uur: 227.6 km
Beste snelheid in 2 uur: 113.8 km/h
Hoogteverlies: 71 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 695.8 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: BRASSCHAAT 51°20.451'N 4°30.269'E
punt 1: WIJCHEN 51°48.880'N 5°40.770'E 97.0 km 57°
punt 2: BAD PYRMONT 51°58.078'N 9°17.584'E 249.3 km 85°
punt 3: HALTERN 51°43.775'N 7°10.300'E 148.6 km 261°
punt 4: WEZEL 51°11.464'N 5°13.110'E 148.4 km 247°
finish: BRASSCHAAT 51°20.451'N 4°30.269'E 52.5 km 289°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: BRASSCHAAT @ 09:30:06 UTC, 719 m
punt 1: WIJCHEN @ 10:24:27 UTC, 361 m : 96.5 km 106.6 km/h
punt 2: BAD PYRMONT @ 12:55:33 UTC, 1171 m : 248.3 km 98.6 km/h
punt 3: HALTERN @ 14:20:57 UTC, 1110 m : 147.6 km 103.7 km/h
punt 4: WEZEL @ 15:54:16 UTC, 1059 m : 147.4 km 94.8 km/h
finish: BRASSCHAAT @ 17:02:06 UTC, 658 m : 52.0 km 46.0 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 691.8 km
Duur van de proef: 07:32:00
Gemiddelde snelheid: 91.8 km/h
Start hoogte: 719 m
Hoogte passeren start: 719 m
Hoogte passeren finish: 658 m
Hoogteverlies over proef: 61 m
Totale score afstand: 691.8 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 79.1 km
Been 1: 124.3 km
Been 2: 79.1 km
Totaal: 282.6 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:29:35 UTC
einde: 17:11:28 UTC
duur: 07:41:53
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 319 m @ 10:25:32 UTC
hoog punt: 1684 m @ 13:51:10 UTC
hoogtewinst: 1365 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:45:20 bearing 68.6°
Tweede punt: 17:02:36 bearing 351.6°
Totale hoek: -76.9°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 9414
| |||||||||||||||||||||