03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef09-08-2025 -- Hugo MERTENS & TOM SEGERS -- 610,5 punten
![]() ![]()
Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 09/08/2025 Piloot: TOM SEGERS Zweefvliegtuig: D-KDXL Toestel type: DUO DISCUS XLT? Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 75l Logger file: 2025-08-09-LXV-75L-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 500 SAMENVATTING Vluchttijd : 03:04:02 Duurvlucht : 02:34:22 Vrije vlucht : 165.2 km Fasttrack : 76.8 kmh Opgegeven proef: 153.3 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.261'N 5°23.077'E tijd: 12:06:45 UTC alti: -10 m Ontkoppelpunt pos.: 50°58.259'N 5°22.232'E = 270° 1.0 km van vertrek tijd: 12:07:27 UTC alti: 385 m Landingspunt pos.: 50°58.229'N 5°22.667'E = 263° 0.5 km van vertrek tijd: 15:10:47 UTC alti: -15 m Afstand take-off tot landing: 0.5 Totale vluchtduur: 03:04:02 Motorgebruik aantal keren: 2 totale motortijd: 8.9 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6 Start : 50°57.419'N 5°24.380'E @ 12:23:27 UTC, 980 m punt 1: 51°13.115'N 5°06.462'E @ 12:57:55 UTC, 785 m punt 2: 51°20.731'N 4°47.465'E @ 13:17:08 UTC, 768 m punt 3: 51°20.295'N 4°30.195'E @ 13:40:43 UTC, 578 m punt 4: 51°19.194'N 4°58.270'E @ 14:08:45 UTC, 1145 m Finish: 51°07.857'N 5°37.566'E @ 14:46:02 UTC, 514 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 35.8 km 324° @ 62.4 km/h been 2: 26.2 km 303° @ 81.9 km/h been 3: 20.1 km 268° @ 51.1 km/h been 4: 32.7 km 93° @ 69.9 km/h been 5: 50.3 km 114° @ 81.0 km/h Afgelegde afstand: 165.2 km Duur: 02:22:35 Gemiddelde snelheid: 69.5 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.2 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 24.6 km Starthoogte: 799.0 m Finishhoogte: 514.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 285 m Totale score afstand: 165.2 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°03.551'N 5°21.130'E = 347° 10.1 km van vertrek tijd: 12:39:35 UTC alti: 1115 m Finishpunt pos.: 51°08.880'N 5°38.001'E = 41° 26.3 km van vertrek tijd: 14:39:35 UTC alti: 554 m Grootste afstand in 2 uur: 153.7 km Beste snelheid in 2 uur: 76.8 km/h Hoogteverlies: 561 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 195.3 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E punt 1: BRASSCHAAT 51°20.450'N 4°30.250'E 73.6 km 305° punt 2: BEERSE 51°19.150'N 4°47.917'E 20.7 km 97° punt 3: KINROOI 51°08.780'N 5°44.530'E 68.6 km 106° finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 32.4 km 233° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: HASSELT KIEWIT @ 12:27:24 UTC, 792 m punt 1: BRASSCHAAT @ 13:40:59 UTC, 606 m : 73.1 km 59.6 km/h punt 2: BEERSE @ 13:59:57 UTC, 854 m : 19.7 km 62.2 km/h punt 3: KINROOI niet gerond afbreekpunt: 51°08.897'N 5°38.004'E @ 14:39:36 UTC, 550 m : 60.5 km 91.6 km/h Proef NIET GELUKT Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan Afgelegde afstand: 153.3 km Duur van de proef: 02:12:12 Gemiddelde snelheid: 69.6 km/h Start hoogte: 792 m Hoogte passeren start: 792 m Hoogte aan break-punt: 550 m Hoogteverlies over proef: 242 m Totale score afstand: 153.3 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 12:17:29 UTC einde: 14:51:51 UTC duur: 02:34:22 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 395 m @ 13:35:01 UTC hoog punt: 1165 m @ 14:08:30 UTC hoogtewinst: 770 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 12:21:44 bearing 84.3° Tweede punt: 13:40:43 bearing 1.5° Totale hoek: -82.8° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 6607
| |||||||||||||||||||||