Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef
Database gegevens:
Datum: |
10-08-2025 |
Type proef: |
VV |
Toestel: |
ASG 29 E 18m |
Immatriculatie: |
DKHUY |
Handicapfactor: |
121 |
Klasse: |
Motor |
Piloot: |
Dries VAN GESTEL |
Club: |
KAC |
Afstand: |
581.9 km |
Score: |
1923,6 pt |
Vertrekpunt: |
LFMR (buitenland) |
Wedstrijd: |
NEE |
Motorzwever: |
JA |
Copiloot: |
|
Status Proef: |
Wacht op validatie |
IGC validatie |
ok |
Opmerkingen:  | EW Serienummer: | |
Matterhorn jonge!! Powered/allowed by (?) Ulrike. Die werkt vanaf hier en ik ging dit weekend eigenlijk maar 1 dag vliegen, het werden er 2. Wat een weer vandaag. Deal was wel op tijd landen. Kon zeker verder maar so what. Dit was cool!
Op een manier voelde de hele vlucht vandaag als een bonus. Was meer dan tevreden met de vlucht van gisteren tot aan courmanyeur net over italiaan/franse grens. Had me vooral beetje ingesteld op maximaal 1 dag vliegen dit weekend was anders zit Ulrike hier maar alleen. Zaterdag voorspelde blauw en werd het Cu, op zondag zelfde PDF maar met beetje cu. Dus mijn goesting om te vliegen werd er een heel stuk groter op. Voorzichting gepolst en Ulrlike zei, ga maar vliegen, is uiteindelijk een vliegverlof.
Morgens nog wel op het gemak samen rustig ontbeten en pas na de briefing vlieger beginnen klaar maken. Ondertussen stond de eerste Cu al heel hoog boven de grand berard. Snap nu nog wel niet waarom ik toen niet alles was sneller heb proberen te doen, zat nog in "extra time modus". Dus op gemak in de lijn en pas om 12u50 de lucht in. Achter gezien had dat veel vroeger meoten/kunnen zijn. Van de sleper zonder probleem direct naar +4000m en het was pas 13u! Wat een weer.
Toch maar even start genomen aan de zuidkant en dan tegen 200km flaps maximaal vooruit vertrokken. Op zo'n momenten komt het water vol tot zijn recht. Heb het idee dat veel hier zonder water vliegen. Dit verlof stond er nog 1 regio op mijn echte to do list, ik was nog niet echt in de morienne geweest en dat na 3 weken vliegen. Het was dus vrij simpel, mijn doel was eigenlijk enkel om de moriennen gezien te hebben, als de rest was even bijzaak.
Met zo'n plafont ging de morienne eenvoudig. Wel niet veel zwever te zien daar. OP de trekker zag ik dat veel de vanoise vermeden en langs het westen richting aosta gingen. Even getwijfeld maar toch maar niet door de vanoise. Vandaar wilde ik de route van gisteren nog eens proberen, gewoon om te leren. Zou dan wel zien waar en wanneer terug te draaien.
Het ging best ok, maar ik zakte wel beetje. Bij les Arc zag ik plots de grote gondel naar boven gaan en zo heel hoog zat ik er niet boven. Even dacht ik terug te draaien maar wilde nog iets verder proberen waar ik gisteren bel vond. Daar na toe en hoogte kunnen nemen. Het zag er richtin italie ook nog eens stuk hoger uit. Uiteindelijk dus gewoon de stap genomen. Geen mentale blokkage zoals ik vroeger had. Neus richting aosta en gedacht bij de Matterhorn.
De weg naar ginder ging best goed met soort van straatvorming. ent voor de matterhorn terug gedraaid, als het echt ronden achteraf gezien zeker gegaan. Het was nog maar 15u30, dus voglens mijn eigen regel van om 16u terug draaien had ik oo nog verder gekunt. Zal iets voor volgend jaar zijn. OP de terug weg de iets noordelijke route genomen die had ik nog niet gedaan en had ik van horen zeggen dat die eigenlijk beter was.
De terugweg ging best ok, plafont zakte wel weer iets en vooral aan val thorans de hop over de morienne was nog de lastigste. Het gingn met 3200m en en hoge weer kwam er aan. In het zuid stuk van de alpen was het nog steeds 4000m! Maar ik had de deal met ulrike dat als ik zou vliegen ik nieuwe dingen zou doen en niet zou blijven jojo vliegen op stukken die ik al ken. Dus laat landen was niet voor vandaag.
Het weer was anders zeker om nog wel wel kilometers te doen. Gedraaid bij 3 eveche waar het even wat regende maar naar het zuiden zag het nog goed uit. Dan nog even op en af boven barcelo waar ik nog 2 keer regen had. Om 18u20 geland. Savond gezellig gaan eten met Pavel en zijn vriendin om een fijne vliegdag af te sluiten.
Een vlucht om te onthouden qua mentale mindset en gewoon al voor de uitzichten! Hier doe je het voor. |
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:
Proberen volgens frans luchtruime en om de vanoise te vermijden.
IGC File gegevens:
155 Aantal loggerpunten gereduceerd
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 10/08/2025
Piloot: DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type: ASG 29E 18M Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: aw0
Logger file: 2025-08-10-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 05:45:34
Duurvlucht : 05:38:57
Vrije vlucht : 581.9 km
Fasttrack : 124.2 kmh
Driehoek : 173.3 km
Hoogtewinst : 2334.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
LFMR Barcelonnette BeNeLux: NEE
Vertrekpunt
pos.: 44°23.224'N 6°36.767'E
tijd: 10:50:39 UTC
alti: 1015 m
Ontkoppelpunt
pos.: 44°24.763'N 6°38.986'E = 46° 4.1 km van vertrek
tijd: 10:57:15 UTC
alti: 1939 m
Landingspunt
pos.: 44°23.230'N 6°36.511'E = 272° 0.3 km van vertrek
tijd: 16:36:13 UTC
alti: 1038 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 05:45:34
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 44°19.886'N 6°33.423'E @ 11:16:19 UTC, 3551 m
punt 1: 45°24.320'N 7°10.380'E @ 12:14:16 UTC, 3840 m
punt 2: 45°18.028'N 6°40.955'E @ 12:36:10 UTC, 3608 m
punt 3: 45°58.029'N 7°35.804'E @ 13:38:12 UTC, 3852 m
punt 4: 44°11.219'N 6°27.641'E @ 15:41:13 UTC, 2823 m
punt 5: 44°34.434'N 6°46.013'E @ 16:08:15 UTC, 3487 m
Finish: 44°21.918'N 6°18.243'E @ 16:23:58 UTC, 2610 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 128.9 km 22° @ 133.4 km/h
been 2: 40.2 km 253° @ 110.0 km/h
been 3: 102.8 km 43° @ 99.4 km/h
been 4: 217.1 km 205° @ 105.9 km/h
been 5: 49.4 km 29° @ 109.7 km/h
been 6: 43.5 km 238° @ 166.1 km/h
Afgelegde afstand: 581.9 km
Duur: 05:07:39
Gemiddelde snelheid: 113.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 7.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 24.7 km
Starthoogte: 1904.0 m
Finishhoogte: 2610.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -706 m
Totale score afstand: 581.9 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 45°21.346'N 6°37.779'E = 1° 107.7 km van vertrek
tijd: 14:32:29 UTC
alti: 3183 m
Finishpunt
pos.: 44°23.420'N 6°36.888'E = 24° 0.4 km van vertrek
tijd: 16:32:29 UTC
alti: 1669 m
Grootste afstand in 2 uur: 248.5 km
Beste snelheid in 2 uur: 124.2 km/h
Hoogteverlies: 1514 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 207.5 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: ZUTENDAAL KERK 50°55.900'N 5°34.400'E
punt 1: NEDERWEERT 51°16.580'N 5°45.790'E 40.6 km 19°
punt 2: KAMP LINTFORT AERO 51°31.770'N 6°32.170'E 60.7 km 62°
punt 3: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 46.4 km 243°
punt 4: AS 51°00.326'N 5°34.576'E 45.1 km 215°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 14.7 km 254°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 0.0 km
Duur van de proef: 00:00:00
Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h
Start hoogte: 0 m
Hoogte passeren start: 1939 m
Hoogte aan break-punt: 0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand: 0.0 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 73.6 km
Been 1: 48.5 km
Been 2: 51.2 km
Totaal: 173.3 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:57:15 UTC
einde: 16:36:12 UTC
duur: 05:38:57
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 1904 m @ 10:57:50 UTC
hoog punt: 4238 m @ 11:32:16 UTC
hoogtewinst: 2334 m
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 6675
Deze proef wissen uit de database Deze proef wijzigen Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...
|