BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

09-08-2025 -- Theo STOCKMANS -- 270,8 punten

Database gegevens:

Datum: 09-08-2025 Type proef: DU
Toestel: Ventus 2cx 18m Immatriculatie: OO-YTS
Handicapfactor: 120 Klasse: Open/Ren
Piloot: Theo STOCKMANS Club: KVDW
Duur: 325 min Score: 270,8 pt
Vertrekpunt: EBTN Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

GGA actief

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-08-09-NAV-993-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 09-08-2025
Weerkaart: Weerkaart van 09-08-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   09/08/2025
Piloot:         THEO STOCKMANS
Zweefvliegtuig: OO-YTS
Toestel type:   VENTUS 2CX    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 993
Logger file:    2025-08-09-NAV-993-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:28:37
Duurvlucht     : 05:25:12
Vrije vlucht   :   76.0 km
Fasttrack      :   23.7 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTN  Goetsenhoven        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°46.965'N   4°57.645'E
    tijd: 11:26:51 UTC
    alti: -10 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°44.960'N   4°56.690'E = 197° 3.9 km van vertrek
    tijd: 11:30:16 UTC
    alti: 518 m
Landingspunt 
    pos.: 50°46.821'N   4°57.253'E = 240° 0.5 km van vertrek
    tijd: 16:55:28 UTC
    alti: -9 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 05:28:37
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 4
    Start :  50°44.960'N   4°56.690'E  @ 11:30:16 UTC,   518 m
    punt 1:  50°48.897'N   5°12.601'E  @ 12:22:43 UTC,  1115 m
    punt 2:  50°35.571'N   5°01.336'E  @ 14:55:55 UTC,  1090 m
    Finish:  50°50.335'N   4°56.950'E  @ 16:44:55 UTC,   644 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.1 km  69° @  23.0 km/h
    been 2:   28.0 km 208° @  11.0 km/h
    been 3:   27.9 km 349° @  15.3 km/h
Afgelegde afstand:                   76.0 km
Duur:                                05:14:39
Gemiddelde snelheid:                 14.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.3 km
Starthoogte:                         518.0 m
Finishhoogte:                        644.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -126 m
Totale score afstand:                76.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°48.238'N   5°08.121'E =  79° 12.5 km van vertrek
    tijd:    14:10:52 UTC
    alti:    824 m
Finishpunt
    pos.:    50°47.039'N   4°54.785'E = 272° 3.4 km van vertrek
    tijd:    16:10:52 UTC
    alti:    791 m
Grootste afstand in 2 uur: 47.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    23.7 km/h
Hoogteverlies:             33 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 111.6 km  GELDIG
    vertrek:            0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   RWY 24    50°47.050'N   4°57.883'E
    punt 1:  NAMECHE   50°28.117'N   5°01.783'E    35.4 km 173°
    punt 2:  ALKEN     50°52.633'N   5°18.383'E    49.5 km  23°
    finish:  1 GOET    50°46.950'N   4°57.450'E    26.7 km 247°
    landing:            0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   RWY 24    @ 14:01:03 UTC,   919 m
    punt 1:  NAMECHE   niet gerond
    afbreekpunt: 50°35.571'N   5°01.354'E  @ 14:55:54 UTC, 1090 m : 21.6 km 23.6 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        21.6 km
Duur van de proef:        00:54:51
Gemiddelde snelheid:      23.6 km/h
Start hoogte:             485 m
Hoogte passeren start:    919 m
Hoogte aan break-punt:    1090 m
Hoogteverlies over proef: -605 m
Totale score afstand:     21.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   19.1 km
Been 1:   21.9 km
Been 2:   27.3 km
Totaal:   68.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:30:16 UTC
    einde: 16:55:28 UTC
    duur:  05:25:12

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     485 m @ 11:30:36 UTC
    hoog punt:    1293 m @ 14:49:06 UTC
    hoogtewinst:   808 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:22:46  bearing 100.4°
    Tweede punt: 14:55:57  bearing 132.0°
    Totale hoek: 31.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3845

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs