CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef09-08-2025 -- Theo STOCKMANS -- 270,8 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 09/08/2025
Piloot: THEO STOCKMANS
Zweefvliegtuig: OO-YTS
Toestel type: VENTUS 2CX Klasse: 18-METER
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 993
Logger file: 2025-08-09-NAV-993-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 05:28:37
Duurvlucht : 05:25:12
Vrije vlucht : 76.0 km
Fasttrack : 23.7 kmh
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTN Goetsenhoven BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°46.965'N 4°57.645'E
tijd: 11:26:51 UTC
alti: -10 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°44.960'N 4°56.690'E = 197° 3.9 km van vertrek
tijd: 11:30:16 UTC
alti: 518 m
Landingspunt
pos.: 50°46.821'N 4°57.253'E = 240° 0.5 km van vertrek
tijd: 16:55:28 UTC
alti: -9 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 05:28:37
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 4
Start : 50°44.960'N 4°56.690'E @ 11:30:16 UTC, 518 m
punt 1: 50°48.897'N 5°12.601'E @ 12:22:43 UTC, 1115 m
punt 2: 50°35.571'N 5°01.336'E @ 14:55:55 UTC, 1090 m
Finish: 50°50.335'N 4°56.950'E @ 16:44:55 UTC, 644 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.1 km 69° @ 23.0 km/h
been 2: 28.0 km 208° @ 11.0 km/h
been 3: 27.9 km 349° @ 15.3 km/h
Afgelegde afstand: 76.0 km
Duur: 05:14:39
Gemiddelde snelheid: 14.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.3 km
Starthoogte: 518.0 m
Finishhoogte: 644.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -126 m
Totale score afstand: 76.0 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°48.238'N 5°08.121'E = 79° 12.5 km van vertrek
tijd: 14:10:52 UTC
alti: 824 m
Finishpunt
pos.: 50°47.039'N 4°54.785'E = 272° 3.4 km van vertrek
tijd: 16:10:52 UTC
alti: 791 m
Grootste afstand in 2 uur: 47.4 km
Beste snelheid in 2 uur: 23.7 km/h
Hoogteverlies: 33 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 111.6 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: RWY 24 50°47.050'N 4°57.883'E
punt 1: NAMECHE 50°28.117'N 5°01.783'E 35.4 km 173°
punt 2: ALKEN 50°52.633'N 5°18.383'E 49.5 km 23°
finish: 1 GOET 50°46.950'N 4°57.450'E 26.7 km 247°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: RWY 24 @ 14:01:03 UTC, 919 m
punt 1: NAMECHE niet gerond
afbreekpunt: 50°35.571'N 5°01.354'E @ 14:55:54 UTC, 1090 m : 21.6 km 23.6 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 21.6 km
Duur van de proef: 00:54:51
Gemiddelde snelheid: 23.6 km/h
Start hoogte: 485 m
Hoogte passeren start: 919 m
Hoogte aan break-punt: 1090 m
Hoogteverlies over proef: -605 m
Totale score afstand: 21.6 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 19.1 km
Been 1: 21.9 km
Been 2: 27.3 km
Totaal: 68.3 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:30:16 UTC
einde: 16:55:28 UTC
duur: 05:25:12
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 485 m @ 11:30:36 UTC
hoog punt: 1293 m @ 14:49:06 UTC
hoogtewinst: 808 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:22:46 bearing 100.4°
Tweede punt: 14:55:57 bearing 132.0°
Totale hoek: 31.6°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3845
| |||||||||||||||||||||