CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef10-08-2025 -- Theo STOCKMANS -- 1747,7 punten
155 Aantal loggerpunten gereduceerd Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 10/08/2025
Piloot: THEO STOCKMANS
Zweefvliegtuig: OO-YTS
Toestel type: VENTUS 2CX Klasse: 18-METER
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 993
Logger file: 2025-08-10-NAV-993-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 07:26:18
Duurvlucht : 07:22:32
Vrije vlucht : 524.3 km
Fasttrack : 96.9 kmh
Hoogtewinst : 1244.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTN Goetsenhoven BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°47.148'N 4°57.387'E
tijd: 10:50:31 UTC
alti: -76 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°44.435'N 4°57.446'E = 179° 5.0 km van vertrek
tijd: 10:54:16 UTC
alti: 460 m
Landingspunt
pos.: 50°46.915'N 4°57.446'E = 171° 0.4 km van vertrek
tijd: 18:16:49 UTC
alti: -51 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 07:26:18
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°32.309'N 4°59.481'E @ 11:29:33 UTC, 1308 m
punt 1: 51°21.895'N 6°15.015'E @ 13:00:51 UTC, 1242 m
punt 2: 50°55.959'N 5°16.293'E @ 13:53:19 UTC, 1279 m
punt 3: 51°21.904'N 6°12.967'E @ 14:47:18 UTC, 1530 m
punt 4: 50°31.999'N 4°59.920'E @ 16:20:14 UTC, 1261 m
punt 5: 50°59.364'N 5°28.391'E @ 17:39:26 UTC, 1526 m
Finish: 50°46.517'N 4°56.310'E @ 18:05:37 UTC, 494 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 127.6 km 43° @ 83.8 km/h
been 2: 83.7 km 235° @ 95.7 km/h
been 3: 81.7 km 54° @ 90.9 km/h
been 4: 126.0 km 223° @ 81.4 km/h
been 5: 60.8 km 33° @ 46.1 km/h
been 6: 44.5 km 238° @ 102.0 km/h
Afgelegde afstand: 524.3 km
Duur: 06:36:04
Gemiddelde snelheid: 79.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 27.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.7 km
Starthoogte: 460.0 m
Finishhoogte: 494.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -34 m
Totale score afstand: 524.3 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°57.318'N 5°21.101'E = 56° 33.6 km van vertrek
tijd: 13:50:13 UTC
alti: 1320 m
Finishpunt
pos.: 50°46.354'N 5°01.931'E = 105° 5.5 km van vertrek
tijd: 15:50:14 UTC
alti: 1097 m
Grootste afstand in 2 uur: 193.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 96.9 km/h
Hoogteverlies: 223 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 64.3 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: RWY 17 50°47.367'N 4°57.283'E
punt 1: AVERNAS 50°42.400'N 5°04.083'E 12.2 km 139°
punt 2: ALKEN 50°52.633'N 5°18.383'E 25.3 km 41°
finish: 1 GOET 50°46.950'N 4°57.450'E 26.7 km 247°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: RWY 17 @ 18:16:08 UTC, -12 m
punt 1: AVERNAS niet gerond
afbreekpunt: 50°46.920'N 4°57.445'E @ 18:16:48 UTC, -52 m : 0.7 km 66.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 0.7 km
Duur van de proef: 00:00:40
Gemiddelde snelheid: 66.9 km/h
Start hoogte: -12 m
Hoogte passeren start: -12 m
Hoogte aan break-punt: -52 m
Hoogteverlies over proef: 40 m
Totale score afstand: 0.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:54:16 UTC
einde: 18:16:48 UTC
duur: 07:22:32
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 460 m @ 10:54:16 UTC
hoog punt: 1704 m @ 15:13:14 UTC
hoogtewinst: 1244 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:29:32 bearing 138.3°
Tweede punt: 12:43:51 bearing 65.5°
Totale hoek: -72.8°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 6426
| |||||||||||||||||||||