CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef15-08-2025 -- Mattijs CUPPENS & RUBEN MICHAUX -- 936,8 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 15/08/2025
Piloot: MATTIJS CUPPENS
Zweefvliegtuig: D-2410
Toestel type: DUO DISCUS Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a23
Logger file: 2025-08-15-LXV-A23-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:12:43
Duurvlucht : 04:07:43
Vrije vlucht : 262.3 km
Fasttrack : 92.0 kmh
Driehoek : 214.4 km
Hoogtewinst : 1315.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTN Goetsenhoven BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°46.772'N 4°57.129'E
tijd: 11:28:19 UTC
alti: -25 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°46.948'N 4°58.447'E = 78° 1.6 km van vertrek
tijd: 11:33:19 UTC
alti: 493 m
Landingspunt
pos.: 50°46.877'N 4°57.410'E = 59° 0.4 km van vertrek
tijd: 15:41:02 UTC
alti: -15 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 04:12:43
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°45.992'N 4°56.304'E @ 11:50:08 UTC, 986 m
punt 1: 50°57.283'N 5°21.185'E @ 12:54:30 UTC, 1225 m
punt 2: 51°20.808'N 5°02.378'E @ 13:34:19 UTC, 1394 m
punt 3: 51°21.327'N 4°33.804'E @ 13:55:14 UTC, 1402 m
punt 4: 51°02.727'N 5°38.277'E @ 14:56:48 UTC, 1617 m
punt 5: 50°48.510'N 5°11.318'E @ 15:20:57 UTC, 974 m
Finish: 50°45.959'N 4°54.294'E @ 15:33:20 UTC, 696 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 35.9 km 54° @ 33.5 km/h
been 2: 48.8 km 333° @ 73.6 km/h
been 3: 33.2 km 272° @ 95.2 km/h
been 4: 82.6 km 114° @ 80.5 km/h
been 5: 41.1 km 230° @ 102.2 km/h
been 6: 20.6 km 257° @ 99.6 km/h
Afgelegde afstand: 262.3 km
Duur: 03:43:12
Gemiddelde snelheid: 70.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.7 km
Starthoogte: 431.0 m
Finishhoogte: 696.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -265 m
Totale score afstand: 262.3 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°15.980'N 5°06.640'E = 12° 55.3 km van vertrek
tijd: 13:29:09 UTC
alti: 1553 m
Finishpunt
pos.: 50°46.320'N 4°57.469'E = 155° 0.9 km van vertrek
tijd: 15:29:09 UTC
alti: 653 m
Grootste afstand in 2 uur: 184.0 km
Beste snelheid in 2 uur: 92.0 km/h
Hoogteverlies: 900 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 183.0 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: GOETSENHOVEN 50°46.900'N 4°57.467'E
punt 1: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 36.1 km 54°
punt 2: WEELDE AB 51°23.650'N 4°57.550'E 55.4 km 329°
punt 3: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 55.4 km 148°
finish: GOETSENHOVEN 50°46.900'N 4°57.467'E 36.1 km 235°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: GOETSENHOVEN @ 11:51:17 UTC, 916 m
punt 1: HASSELT KIEWIT @ 14:53:26 UTC, 1490 m : 36.1 km 11.9 km/h
punt 2: WEELDE AB niet gerond
afbreekpunt: 51°03.662'N 5°35.712'E @ 14:53:26 UTC, 1490 m : 0.0 km 0.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 36.1 km
Duur van de proef: 03:02:09
Gemiddelde snelheid: 11.9 km/h
Start hoogte: 431 m
Hoogte passeren start: 916 m
Hoogte aan break-punt: 1490 m
Hoogteverlies over proef: -1059 m
Totale score afstand: 36.1 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 81.4 km
Been 1: 60.0 km
Been 2: 73.0 km
Totaal: 214.4 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:33:19 UTC
einde: 15:41:02 UTC
duur: 04:07:43
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 431 m @ 11:38:59 UTC
hoog punt: 1746 m @ 14:49:13 UTC
hoogtewinst: 1315 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:55:14 bearing 6.2°
Tweede punt: 15:33:16 bearing 116.9°
Totale hoek: 110.7°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3925
| |||||||||||||||||||||