BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-08-2025 -- Luc LAMMERANT -- 752,3 punten

Database gegevens:

Datum: 17-08-2025 Type proef: VV
Toestel: PIK-20 E Immatriculatie: D-KECA
Handicapfactor: 104 Klasse: Motor
Piloot: Luc LAMMERANT Club: LUAC
Afstand: 195.6 km Score: 752,3 pt
Vertrekpunt: EBZW Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-08-17-LXV-75M-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-08-2025
Weerkaart: Weerkaart van 17-08-2025



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/08/2025
Piloot:         LUC LAMMERANT
Zweefvliegtuig: D-KECA
Toestel type:   PIK 20E    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 75m
Logger file:    2025-08-17-LXV-75M-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  500

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:09:30
Duurvlucht     : 03:41:57
Vrije vlucht   :  195.6 km
Fasttrack      :   69.8 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZW  Zwartberg        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.771'N   5°31.500'E
    tijd: 09:39:21 UTC
    alti: 2 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.136'N   5°32.911'E = 126° 2.0 km van vertrek
    tijd: 09:43:15 UTC
    alti: 507 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.761'N   5°31.468'E = 244° 0.0 km van vertrek
    tijd: 13:48:51 UTC
    alti: 10 m
Afstand take-off tot landing: 0.0
Totale vluchtduur: 04:09:30
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 13.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  51°01.965'N   5°40.269'E  @ 10:04:54 UTC,   712 m
    punt 1:  50°41.601'N   5°00.147'E  @ 10:56:45 UTC,   878 m
    punt 2:  50°47.705'N   5°14.873'E  @ 11:19:25 UTC,   907 m
    punt 3:  50°57.465'N   5°29.394'E  @ 11:40:52 UTC,   823 m
    punt 4:  50°38.389'N   4°58.347'E  @ 12:28:15 UTC,   975 m
    Finish:  50°50.733'N   5°25.107'E  @ 13:25:12 UTC,   711 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   60.3 km 231° @  69.8 km/h
    been 2:   20.7 km  57° @  54.8 km/h
    been 3:   24.9 km  43° @  69.5 km/h
    been 4:   50.8 km 226° @  64.3 km/h
    been 5:   38.9 km  54° @  41.0 km/h
Afgelegde afstand:                   195.6 km
Duur:                                03:20:18
Gemiddelde snelheid:                 58.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 10.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 20.1 km
Starthoogte:                         466.0 m
Finishhoogte:                        711.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -245 m
Totale score afstand:                195.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°57.037'N   5°28.762'E = 205° 7.6 km van vertrek
    tijd:    10:25:13 UTC
    alti:    857 m
Finishpunt
    pos.:    50°38.883'N   4°58.754'E = 224° 55.9 km van vertrek
    tijd:    12:25:13 UTC
    alti:    860 m
Grootste afstand in 2 uur: 139.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    69.8 km/h
Hoogteverlies:             -3 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:43:15 UTC
    einde: 13:25:12 UTC
    duur:  03:41:57

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     466 m @ 09:44:32 UTC
    hoog punt:    1073 m @ 12:11:15 UTC
    hoogtewinst:   607 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:03:10  bearing 78.4°
    Tweede punt: 12:28:15  bearing 130.1°
    Totale hoek: 51.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4308

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs