BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

23-07-2025 -- Joris GERNAEY & WIM AKKERMANS -- 1851,8 punten

Database gegevens:

Datum: 23-07-2025 Type proef: WW
Toestel: Arcus M Immatriculatie: PH-1496
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Joris GERNAEY Club: LV
Afstand: 493.8 km Score: 1851,8 pt
Vertrekpunt: ZZZZ (buitenland) Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot: WIM AKKERMANS
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Gereglementeerd luchtruim vrijgegegven volgens wedstrijdbriefing.

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-07-23-LXV-B1E-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 23-07-2025
Weerkaart: Weerkaart van 23-07-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   23/07/2025
Piloot:         JORIS GERNAEY
Zweefvliegtuig: PH-1496
Toestel type:   ARCUS M    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: b1e
Logger file:    2025-07-23-LXV-B1E-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:09:11
Duurvlucht     : 05:03:59
Vrije vlucht   :  538.0 km
Fasttrack      :  127.9 kmh
Opgegeven proef:  492.9 km
Driehoek       :  164.5 km
Hoogtewinst    : 2060.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    ZZZZ  -Onbekend-        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 46°40.525'N  21°09.516'E
    tijd: 10:02:08 UTC
    alti: 74 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 46°40.669'N  21°06.737'E = 274° 3.5 km van vertrek
    tijd: 10:05:56 UTC
    alti: 763 m
Landingspunt 
    pos.: 46°40.862'N  21°09.461'E = 354° 0.6 km van vertrek
    tijd: 15:11:19 UTC
    alti: 99 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 05:09:11
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  46°40.775'N  21°06.865'E  @ 10:07:20 UTC,   867 m
    punt 1:  46°46.426'N  21°28.780'E  @ 10:48:23 UTC,  1893 m
    punt 2:  46°24.996'N  20°45.588'E  @ 11:31:39 UTC,  1771 m
    punt 3:  46°10.889'N  18°37.421'E  @ 12:50:38 UTC,  1293 m
    punt 4:  46°19.577'N  18°17.126'E  @ 13:06:09 UTC,  1292 m
    punt 5:  46°13.832'N  20°32.067'E  @ 14:41:14 UTC,  1715 m
    Finish:  46°40.862'N  21°09.461'E  @ 15:11:19 UTC,    99 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   29.8 km  69° @  43.6 km/h
    been 2:   68.0 km 234° @  94.2 km/h
    been 3:  166.6 km 262° @ 126.6 km/h
    been 4:   30.6 km 302° @ 118.5 km/h
    been 5:  173.7 km  93° @ 109.6 km/h
    been 6:   69.3 km  43° @ 138.2 km/h
Afgelegde afstand:                   538.0 km
Duur:                                05:03:59
Gemiddelde snelheid:                 106.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte:                         867.0 m
Finishhoogte:                        99.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          768 m
Totale score afstand:                538.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    46°44.953'N  21°23.169'E =  65° 19.2 km van vertrek
    tijd:    11:04:04 UTC
    alti:    2092 m
Finishpunt
    pos.:    46°17.994'N  18°17.736'E = 260° 223.7 km van vertrek
    tijd:    13:04:04 UTC
    alti:    1366 m
Grootste afstand in 2 uur: 255.7 km
Beste snelheid in 2 uur:   127.9 km/h
Hoogteverlies:             726 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 496.9 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   153SARKAD          46°44.167'N  21°24.200'E
    punt 1:  186TOTKMLOS        46°24.517'N  20°43.700'E    63.3 km 235°
    punt 2:  021BIKAL           46°19.733'N  18°17.033'E   188.3 km 268°
    punt 3:  108MAKO            46°13.800'N  20°29.917'E   171.0 km  93°
    punt 4:  161TELEKGERDAPT    46°39.153'N  20°57.725'E    58.9 km  37°
    finish:  249 FINISH SOUTH   46°39.067'N  21°09.750'E    15.3 km  91°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   153SARKAD          @ 10:51:22 UTC,  1723 m
    punt 1:  186TOTKMLOS        @ 11:32:21 UTC,  1661 m :   62.8 km   91.9 km/h
    punt 2:  021BIKAL           @ 13:06:12 UTC,  1280 m :  187.3 km  119.7 km/h
    punt 3:  108MAKO            @ 14:37:05 UTC,  1380 m :  170.0 km  112.3 km/h
    punt 4:  161TELEKGERDAPT    @ 15:05:09 UTC,   926 m :   57.9 km  123.9 km/h
    finish:  249 FINISH SOUTH   @ 15:09:19 UTC,   311 m :   14.8 km  213.7 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        492.9 km
Duur van de proef:        04:17:57
Gemiddelde snelheid:      114.6 km/h
Start hoogte:             529 m
Hoogte passeren start:    1723 m
Hoogte passeren finish:   311 m
Hoogteverlies over proef: 218 m
Totale score afstand:     492.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   46.1 km
Been 1:   46.1 km
Been 2:   72.4 km
Totaal:  164.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:07:20 UTC
    einde: 15:11:19 UTC
    duur:  05:03:59

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     529 m @ 10:08:58 UTC
    hoog punt:    2589 m @ 14:15:51 UTC
    hoogtewinst:  2060 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4948

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs