BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

21-08-2025 -- Pieter DAEMS -- 2628,6 punten

Database gegevens:

Datum: 21-08-2025 Type proef: OP
Toestel: ASH 26 E Immatriculatie: D-KWHB
Handicapfactor: 119 Klasse: Motor
Piloot: Pieter DAEMS Club: KACK
Afstand: 625.6 km Score: 2628,6 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie Bad
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Thank you, Tim, for the awesome glider. The other Tim for de KB-support and Geert to activate the Golf2 from 17 LT.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 ALT in TMZ. Contact KB bij crossen heengaan, bij terugkomst gesloten (bevestigt door Brussels Info op 126.900) en G1 actief. Contact Beek approach bij crossen TMA Beek. G2N actief vanaf 17u LT. Niederrhein TMZ A6101 en 199.110. Munster TMZ A6104 en 129.300.

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-08-21-NAV-FHD-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 21-08-2025
Weerkaart: Weerkaart van 21-08-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   21/08/2025
Piloot:         FAMILIE DAEMS
Zweefvliegtuig: D-KWHB
Toestel type:   ASH 26 E    Klasse: NKN
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: fhd
Logger file:    2025-08-21-NAV-FHD-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:43:08
Duurvlucht     : 05:39:50
Vrije vlucht   :  629.0 km
Fasttrack      :  135.5 kmh
Opgegeven proef:  625.6 km
Driehoek       :  237.4 km
Hoogtewinst    : 1151.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.754'N   5°12.858'E
    tijd: 10:08:39 UTC
    alti: 38 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°10.895'N   5°14.659'E =  83° 2.1 km van vertrek
    tijd: 10:11:56 UTC
    alti: 606 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.819'N   5°13.129'E =  69° 0.3 km van vertrek
    tijd: 15:51:47 UTC
    alti: 30 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 05:43:08
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 3.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°10.714'N   5°13.244'E  @ 10:15:58 UTC,  1103 m
    punt 1:  51°58.906'N   7°47.308'E  @ 12:31:19 UTC,  1139 m
    punt 2:  50°55.259'N   5°30.248'E  @ 13:58:18 UTC,  1428 m
    punt 3:  51°23.090'N   4°54.264'E  @ 14:31:08 UTC,  1057 m
    punt 4:  50°55.368'N   5°30.629'E  @ 15:03:36 UTC,  1538 m
    punt 5:  51°22.901'N   4°54.102'E  @ 15:37:50 UTC,  1193 m
    Finish:  51°10.775'N   5°14.119'E  @ 15:48:27 UTC,   299 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  199.1 km  62° @  88.3 km/h
    been 2:  197.8 km 234° @ 136.5 km/h
    been 3:   66.5 km 321° @ 121.5 km/h
    been 4:   66.6 km 140° @ 123.1 km/h
    been 5:   66.5 km 320° @ 116.5 km/h
    been 6:   32.4 km 134° @ 182.9 km/h
Afgelegde afstand:                   629.0 km
Duur:                                05:32:29
Gemiddelde snelheid:                 113.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Starthoogte:                         606.0 m
Finishhoogte:                        299.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          307 m
Totale score afstand:                629.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°45.379'N   7°07.955'E =  63° 147.9 km van vertrek
    tijd:    12:57:24 UTC
    alti:    1698 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.798'N   5°25.326'E = 147° 26.5 km van vertrek
    tijd:    14:57:24 UTC
    alti:    1190 m
Grootste afstand in 2 uur: 271.0 km
Beste snelheid in 2 uur:   135.5 km/h
Hoogteverlies:             508 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 625.6 km  GELDIG
    vertrek:              0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KEIHEUVEL   51°10.852'N   5°13.245'E
    punt 1:  TELGTE      51°58.800'N   7°47.100'E   198.7 km  62°
    punt 2:  FORD GENK   50°55.410'N   5°30.380'E   197.2 km 234°
    punt 3:  WEELDE 07   51°22.870'N   4°54.250'E    66.1 km 321°
    punt 4:  FORD GENK   50°55.410'N   5°30.380'E    66.1 km 140°
    punt 5:  WEELDE 07   51°22.870'N   4°54.250'E    66.1 km 321°
    finish:  KEIHEUVEL   51°10.852'N   5°13.245'E    31.4 km 135°
    landing:              0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KEIHEUVEL   @ 10:16:04 UTC,  1094 m
    punt 1:  TELGTE      @ 12:31:20 UTC,  1139 m :  198.7 km   88.1 km/h
    punt 2:  FORD GENK   @ 13:58:16 UTC,  1437 m :  197.2 km  136.1 km/h
    punt 3:  WEELDE 07   @ 14:31:12 UTC,  1057 m :   66.1 km  120.4 km/h
    punt 4:  FORD GENK   @ 15:03:33 UTC,  1544 m :   66.1 km  122.6 km/h
    punt 5:  WEELDE 07   @ 15:37:48 UTC,  1193 m :   66.1 km  115.8 km/h
    finish:  KEIHEUVEL   @ 15:48:06 UTC,   210 m :   31.4 km  182.8 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        625.6 km
Duur van de proef:        05:32:02
Gemiddelde snelheid:      113.0 km/h
Start hoogte:             606 m
Hoogte passeren start:    1094 m
Hoogte passeren finish:   210 m
Hoogteverlies over proef: 396 m
Totale score afstand:     625.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   75.7 km
Been 1:   66.5 km
Been 2:   95.3 km
Totaal:  237.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:11:56 UTC
    einde: 15:51:46 UTC
    duur:  05:39:50

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     606 m @ 10:11:56 UTC
    hoog punt:    1757 m @ 13:21:47 UTC
    hoogtewinst:  1151 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:58:17  bearing 87.9°
    Tweede punt: 14:31:11  bearing 28.4°
    Totale hoek: -59.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 6178

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs