CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef23-08-2025 -- Mattijs CUPPENS & RUBEN MICHAUX -- 686,3 punten
307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 23/08/2025
Piloot: MATTIJS CUPPENS
Zweefvliegtuig: D-2410
Toestel type: DUO DISCUS Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a23
Logger file: 2025-08-23-LXV-A23-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 02:48:16
Duurvlucht : 02:43:34
Vrije vlucht : 174.8 km
Fasttrack : 89.8 kmh
Opgegeven proef: 163.5 km
Driehoek : 128.8 km
Hoogtewinst : 1093.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°10.975'N 5°13.642'E
tijd: 12:24:33 UTC
alti: -27 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°11.281'N 5°12.582'E = 295° 1.4 km van vertrek
tijd: 12:29:15 UTC
alti: 514 m
Landingspunt
pos.: 51°10.784'N 5°13.057'E = 242° 0.8 km van vertrek
tijd: 15:12:49 UTC
alti: -29 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 02:48:16
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 51°10.781'N 5°13.575'E @ 12:35:28 UTC, 982 m
punt 1: 51°18.178'N 4°54.704'E @ 13:29:59 UTC, 1260 m
punt 2: 51°29.559'N 4°33.287'E @ 13:55:14 UTC, 908 m
punt 3: 51°33.728'N 5°03.674'E @ 14:19:19 UTC, 898 m
punt 4: 51°23.856'N 4°40.856'E @ 14:40:22 UTC, 813 m
Finish: 51°13.265'N 5°18.715'E @ 15:05:51 UTC, 475 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 25.9 km 302° @ 28.5 km/h
been 2: 32.6 km 311° @ 77.5 km/h
been 3: 36.0 km 77° @ 89.7 km/h
been 4: 32.1 km 235° @ 91.6 km/h
been 5: 48.2 km 114° @ 113.4 km/h
Afgelegde afstand: 174.8 km
Duur: 02:30:23
Gemiddelde snelheid: 69.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 7.3 km
Starthoogte: 514.0 m
Finishhoogte: 475.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 39 m
Totale score afstand: 174.8 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°11.928'N 5°10.370'E = 295° 4.2 km van vertrek
tijd: 13:09:46 UTC
alti: 1094 m
Finishpunt
pos.: 51°10.340'N 5°12.386'E = 231° 1.9 km van vertrek
tijd: 15:09:46 UTC
alti: 235 m
Grootste afstand in 2 uur: 179.7 km
Beste snelheid in 2 uur: 89.8 km/h
Hoogteverlies: 859 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 166.5 km GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: MOL 51°11.298'N 5°07.001'E
punt 1: SCHIJF 51°29.524'N 4°33.384'E 51.6 km 311°
punt 2: TILBURG 51°33.930'N 5°03.340'E 35.6 km 77°
punt 3: LOENHOUT 51°24.200'N 4°40.950'E 31.6 km 235°
finish: LOMMEL KERK 51°13.870'N 5°18.500'E 47.7 km 114°
landing: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: MOL @ 13:17:09 UTC, 1257 m
punt 1: SCHIJF @ 13:55:20 UTC, 914 m : 51.1 km 80.4 km/h
punt 2: TILBURG @ 14:19:09 UTC, 856 m : 34.6 km 87.2 km/h
punt 3: LOENHOUT @ 14:40:11 UTC, 830 m : 30.6 km 87.2 km/h
finish: LOMMEL KERK @ 15:05:23 UTC, 480 m : 47.2 km 112.3 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 163.5 km
Duur van de proef: 01:48:14
Gemiddelde snelheid: 90.6 km/h
Start hoogte: 514 m
Hoogte passeren start: 1257 m
Hoogte passeren finish: 480 m
Hoogteverlies over proef: 34 m
Totale score afstand: 163.5 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 52.7 km
Been 1: 36.1 km
Been 2: 40.0 km
Totaal: 128.8 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 12:29:15 UTC
einde: 15:12:49 UTC
duur: 02:43:34
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 514 m @ 12:29:15 UTC
hoog punt: 1607 m @ 13:24:28 UTC
hoogtewinst: 1093 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:55:15 bearing 4.2°
Tweede punt: 15:11:12 bearing 59.8°
Totale hoek: 55.6°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3340
| |||||||||||||||||||||