BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

24-08-2025 -- Cedric BUSSCHOTS -- 1728,9 punten

Database gegevens:

Datum: 24-08-2025 Type proef: VV
Toestel: LS 7 neo Immatriculatie: OO-ZCB
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Cedric BUSSCHOTS Club: DAC
Afstand: 466.8 km Score: 1728,9 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Stond al heel lang op het lijstje om eens richting westhoek te vliegen, maar het aantal dagen waarop dat kan zijn beperkt. In de loop van de week waren Skysight en Topmeteo het eens dat het kon lukken, maar 's ochtends was Skysight van idee veranderd. Op de satellietbeelden leek de Cu op te lossen richting de Franse grens, dat was niet helemaal zo, maar het werd wel minder. Getwijfeld over Charronde, maar zuiden was blauw, dan maar teruggekeerd via iets noordelijkere route die door luchtruim van Oostende liep omdat de Cu in de G1 aan het oplossen was. Eens terug in NL voelde het weer beter, maar de bellen vinden was wel een dingetje. Terug in B was alles aan het uitblauwen, maar nog betrouwbaar zwak stijgen overal. Dank aan lierman, controleurs, montagehelpers, ... !

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 in NL + Dutch Mil 132.350 Crossings: - TMA 3B via Brussels Departure 126.630 - Woensdrecht niet actief via Dutch Mil 132.350 - Oostende via Oostende Approach 120.600 (op 126.600 uit de ligabestanden was enkel static te horen) met XPDR 2000 - PJE Schijf niet actief via Dutch Mil 132.350 - Schaffen Climb Out Tessenderlo actief tot einde activiteiten

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-08-24-LXV-L17-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 24-08-2025
Weerkaart: Weerkaart van 24-08-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   24/08/2025
Piloot:         CEDRIC BUSSCHOTS
Zweefvliegtuig: OO-ZCB
Toestel type:   LS-7WL    Klasse: 
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: l17
Logger file:    2025-08-24-LXV-L17-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:01:08
Duurvlucht     : 07:00:26
Vrije vlucht   :  466.8 km
Fasttrack      :   81.8 kmh
Driehoek       :  329.3 km
Charronde      :  172.5°
Hoogtewinst    : 1425.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.072'N   5°03.385'E
    tijd: 09:47:17 UTC
    alti: -45 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.337'N   5°04.097'E =  59° 1.0 km van vertrek
    tijd: 09:47:58 UTC
    alti: 356 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.219'N   5°03.816'E =  62° 0.6 km van vertrek
    tijd: 16:48:25 UTC
    alti: -34 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 07:01:08
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°00.337'N   5°04.097'E  @ 09:47:58 UTC,   356 m
    punt 1:  51°19.030'N   5°04.535'E  @ 10:20:04 UTC,   602 m
    punt 2:  50°58.179'N   2°53.963'E  @ 12:20:46 UTC,   982 m
    punt 3:  51°30.325'N   4°36.088'E  @ 14:41:11 UTC,  1192 m
    punt 4:  50°56.648'N   5°28.308'E  @ 15:54:22 UTC,  1476 m
    punt 5:  51°09.387'N   5°07.947'E  @ 16:23:07 UTC,  1089 m
    Finish:  50°58.148'N   5°03.806'E  @ 16:32:43 UTC,   471 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   34.7 km   1° @  64.8 km/h
    been 2:  157.1 km 257° @  78.1 km/h
    been 3:  133.0 km  63° @  56.8 km/h
    been 4:   87.2 km 136° @  71.5 km/h
    been 5:   33.5 km 315° @  70.0 km/h
    been 6:   21.4 km 193° @ 133.7 km/h
Afgelegde afstand:                   466.8 km
Duur:                                06:44:45
Gemiddelde snelheid:                 69.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.6 km
Starthoogte:                         356.0 m
Finishhoogte:                        471.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -115 m
Totale score afstand:                466.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°17.798'N   5°02.052'E = 357° 32.9 km van vertrek
    tijd:    10:28:51 UTC
    alti:    975 m
Finishpunt
    pos.:    51°01.965'N   2°59.868'E = 272° 144.5 km van vertrek
    tijd:    12:28:51 UTC
    alti:    954 m
Grootste afstand in 2 uur: 163.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    81.8 km/h
Hoogteverlies:             21 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 81.1 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   LIL PORTE DEPART   50°44.298'N   3°04.679'E
    finish:  AXEL               51°15.317'N   3°53.533'E    81.1 km  44°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    356 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   92.3 km
Been 1:   92.2 km
Been 2:  144.8 km
Totaal:  329.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:47:58 UTC
    einde: 16:48:24 UTC
    duur:  07:00:26

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     263 m @ 09:48:44 UTC
    hoog punt:    1688 m @ 15:38:59 UTC
    hoogtewinst:  1425 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:19:14  bearing 273.2°
    Tweede punt: 15:54:20  bearing 85.7°
    Totale hoek: 172.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 4613

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs