CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef24-08-2025 -- Ivo DE SCHEPPER -- 1487,0 punten
312 Declaratie na begin van vlucht Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 24/08/2025
Piloot: IVO DE SCHEPPER
Zweefvliegtuig: DKJNU
Toestel type: DISCUS 2 Klasse: STANDARD
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: fdc
Logger file: 2025-08-24-LXV-FDC-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 05:35:31
Duurvlucht : 05:30:24
Vrije vlucht : 401.5 km
Fasttrack : 91.2 kmh
Driehoek : 254.6 km
Hoogtewinst : 1099.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.591'N 4°57.096'E
tijd: 09:59:57 UTC
alti: -49 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°23.816'N 4°57.926'E = 67° 1.0 km van vertrek
tijd: 10:00:35 UTC
alti: 420 m
Landingspunt
pos.: 51°23.515'N 4°56.901'E = 238° 0.3 km van vertrek
tijd: 15:35:28 UTC
alti: -36 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 05:35:31
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 3.4 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°25.349'N 5°02.807'E @ 10:05:18 UTC, 556 m
punt 1: 51°01.436'N 5°20.393'E @ 10:55:44 UTC, 1142 m
punt 2: 51°31.691'N 6°32.119'E @ 12:08:02 UTC, 1304 m
punt 3: 50°59.069'N 5°28.506'E @ 13:14:31 UTC, 1575 m
punt 4: 51°24.425'N 4°45.635'E @ 14:01:07 UTC, 1236 m
punt 5: 51°12.155'N 5°09.412'E @ 14:40:24 UTC, 1269 m
Finish: 51°38.966'N 4°55.806'E @ 15:20:34 UTC, 1244 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 48.8 km 155° @ 58.1 km/h
been 2: 100.5 km 56° @ 83.4 km/h
been 3: 95.6 km 231° @ 86.3 km/h
been 4: 68.6 km 314° @ 88.3 km/h
been 5: 35.8 km 129° @ 54.7 km/h
been 6: 52.2 km 343° @ 77.9 km/h
Afgelegde afstand: 401.5 km
Duur: 05:15:16
Gemiddelde snelheid: 76.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 7.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 28.5 km
Starthoogte: 556.0 m
Finishhoogte: 1244.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -688 m
Totale score afstand: 401.5 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°17.620'N 5°58.864'E = 98° 72.6 km van vertrek
tijd: 11:39:15 UTC
alti: 1441 m
Finishpunt
pos.: 51°13.125'N 5°02.260'E = 163° 20.3 km van vertrek
tijd: 13:39:15 UTC
alti: 1274 m
Grootste afstand in 2 uur: 182.4 km
Beste snelheid in 2 uur: 91.2 km/h
Hoogteverlies: 167 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 437.4 km NIET GELDIG
Declaratie na begin van vlucht
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WEELDE 25 51°24.860'N 5°02.230'E
punt 1: VOORT 51°02.121'N 5°19.540'E 46.7 km 154°
punt 2: KAMP LINTFORT AERO 51°31.770'N 6°32.170'E 100.8 km 56°
punt 3: WINTERSLAG 50°59.200'N 5°28.700'E 95.4 km 231°
punt 4: HOOGSTRATEN 51°24.120'N 4°45.750'E 68.1 km 313°
punt 5: WINTERSLAG 50°59.200'N 5°28.700'E 68.1 km 133°
finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 58.2 km 323°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 71.3 km
Been 1: 71.3 km
Been 2: 112.0 km
Totaal: 254.6 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:05:04 UTC
einde: 15:35:28 UTC
duur: 05:30:24
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 556 m @ 10:05:04 UTC
hoog punt: 1655 m @ 12:32:40 UTC
hoogtewinst: 1099 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:14:30 bearing 82.0°
Tweede punt: 14:01:05 bearing 18.8°
Totale hoek: -63.3°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4655
| |||||||||||||||||||||