BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

23-08-2025 -- Joris GERNAEY & DIEDERICK JOOSTEN -- 640,1 punten

Database gegevens:

Datum: 23-08-2025 Type proef: WW
Toestel: Arcus M Immatriculatie: PH-1496
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Joris GERNAEY Club: LV
Afstand: 170.7 km Score: 640,1 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot: DIEDERICK JOOSTEN
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens wedstrijdbriefing. SQ7000 hele vlucht.

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-08-23-LXV-B1E-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 23-08-2025
Weerkaart: Weerkaart van 23-08-2025



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   23/08/2025
Piloot:         JORIS GERNAEY
Zweefvliegtuig: PH-1496
Toestel type:   ARCUS M    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: b1e
Logger file:    2025-08-23-LXV-B1E-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:47:00
Duurvlucht     : 02:42:33
Vrije vlucht   :  174.4 km
Fasttrack      :   94.4 kmh
Opgegeven proef:  163.0 km
Driehoek       :  127.8 km
Hoogtewinst    : 1141.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.956'N   5°13.665'E
    tijd: 12:27:55 UTC
    alti: -25 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°12.971'N   5°12.079'E = 334° 4.2 km van vertrek
    tijd: 12:32:22 UTC
    alti: 498 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.824'N   5°13.205'E = 245° 0.6 km van vertrek
    tijd: 15:14:55 UTC
    alti: -26 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 02:47:00
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  51°12.206'N   5°15.623'E  @ 13:18:37 UTC,  1562 m
    punt 1:  51°21.067'N   4°44.624'E  @ 13:49:23 UTC,  1235 m
    punt 2:  51°29.749'N   4°33.595'E  @ 14:00:17 UTC,   699 m
    punt 3:  51°32.696'N   5°04.234'E  @ 14:28:47 UTC,  1024 m
    punt 4:  51°23.879'N   4°41.175'E  @ 14:48:15 UTC,   883 m
    Finish:  51°13.584'N   5°18.136'E  @ 15:10:32 UTC,   509 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   39.6 km 295° @  77.3 km/h
    been 2:   20.6 km 322° @ 113.2 km/h
    been 3:   35.9 km  81° @  75.5 km/h
    been 4:   31.3 km 239° @  96.5 km/h
    been 5:   47.0 km 114° @ 126.6 km/h
Afgelegde afstand:                   174.4 km
Duur:                                01:51:55
Gemiddelde snelheid:                 93.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 7.1 km
Starthoogte:                         472.0 m
Finishhoogte:                        509.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -37 m
Totale score afstand:                174.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°11.774'N   5°10.185'E = 291° 4.3 km van vertrek
    tijd:    13:13:00 UTC
    alti:    1510 m
Finishpunt
    pos.:    51°10.850'N   5°12.862'E = 258° 1.0 km van vertrek
    tijd:    15:13:00 UTC
    alti:    189 m
Grootste afstand in 2 uur: 188.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    94.4 km/h
Hoogteverlies:             1321 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 166.5 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   MOL           51°11.298'N   5°07.001'E
    punt 1:  SCHIJF        51°29.524'N   4°33.384'E    51.6 km 311°
    punt 2:  TILBURG       51°33.930'N   5°03.340'E    35.6 km  77°
    punt 3:  LOENHOUT      51°24.200'N   4°40.950'E    31.6 km 235°
    finish:  LOMMEL KERK   51°13.870'N   5°18.500'E    47.7 km 114°
    landing: KEIHEUVEL     51°10.852'N   5°13.245'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   MOL           @ 13:33:02 UTC,  1499 m
    punt 1:  SCHIJF        @ 14:00:22 UTC,   703 m :   51.1 km  112.3 km/h
    punt 2:  TILBURG       @ 14:26:33 UTC,   789 m :   34.6 km   79.3 km/h
    punt 3:  LOENHOUT      @ 14:48:07 UTC,   889 m :   30.6 km   85.1 km/h
    finish:   LOMMEL KERK   niet gerond
    afbreekpunt: 51°13.777'N   5°18.170'E  @ 15:10:24 UTC, 526 m : 46.7 km 125.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        163.0 km
Duur van de proef:        01:37:22
Gemiddelde snelheid:      100.5 km/h
Start hoogte:             472 m
Hoogte passeren start:    1499 m
Hoogte aan break-punt:    526 m
Hoogteverlies over proef: -54 m
Totale score afstand:     163.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   51.1 km
Been 1:   35.8 km
Been 2:   40.9 km
Totaal:  127.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:32:22 UTC
    einde: 15:14:55 UTC
    duur:  02:42:33

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     472 m @ 12:32:40 UTC
    hoog punt:    1613 m @ 13:19:07 UTC
    hoogtewinst:  1141 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:00:19  bearing 4.5°
    Tweede punt: 15:13:52  bearing 59.4°
    Totale hoek: 54.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3554

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs