CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef23-08-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 635,1 punten
307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 23/08/2025
Piloot: DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type: ASG 29E 18M Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: aw0
Logger file: 2025-08-23-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 02:37:54
Duurvlucht : 02:32:36
Vrije vlucht : 217.7 km
Fasttrack : 94.7 kmh
Opgegeven proef: 163.0 km
Driehoek : 128.3 km
Hoogtewinst : 1038.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°10.976'N 5°13.652'E
tijd: 12:27:35 UTC
alti: -33 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°13.438'N 5°12.500'E = 344° 4.8 km van vertrek
tijd: 12:31:18 UTC
alti: 488 m
Landingspunt
pos.: 51°10.801'N 5°13.059'E = 245° 0.8 km van vertrek
tijd: 15:05:29 UTC
alti: -35 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 02:37:54
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 1.4 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°12.756'N 5°14.823'E @ 12:39:56 UTC, 1381 m
punt 1: 51°21.189'N 4°58.165'E @ 12:56:22 UTC, 1336 m
punt 2: 51°11.258'N 5°10.320'E @ 13:18:52 UTC, 1518 m
punt 3: 51°29.371'N 4°33.556'E @ 13:54:22 UTC, 614 m
punt 4: 51°33.537'N 5°03.838'E @ 14:21:07 UTC, 1197 m
punt 5: 51°23.946'N 4°40.955'E @ 14:39:14 UTC, 1120 m
Finish: 51°13.454'N 5°18.217'E @ 15:00:25 UTC, 419 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 24.9 km 309° @ 90.9 km/h
been 2: 23.2 km 142° @ 61.9 km/h
been 3: 54.3 km 309° @ 91.8 km/h
been 4: 35.9 km 77° @ 80.5 km/h
been 5: 31.9 km 236° @ 105.7 km/h
been 6: 47.5 km 114° @ 134.5 km/h
Afgelegde afstand: 217.7 km
Duur: 02:20:29
Gemiddelde snelheid: 93.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 7.0 km
Starthoogte: 565.0 m
Finishhoogte: 419.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 146 m
Totale score afstand: 217.7 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°17.413'N 5°07.428'E = 329° 14.0 km van vertrek
tijd: 13:03:37 UTC
alti: 1105 m
Finishpunt
pos.: 51°10.620'N 5°13.177'E = 220° 0.9 km van vertrek
tijd: 15:03:37 UTC
alti: 184 m
Grootste afstand in 2 uur: 189.4 km
Beste snelheid in 2 uur: 94.7 km/h
Hoogteverlies: 921 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 166.5 km GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: MOL 51°11.298'N 5°07.001'E
punt 1: SCHIJF 51°29.524'N 4°33.384'E 51.6 km 311°
punt 2: TILBURG 51°33.930'N 5°03.340'E 35.6 km 77°
punt 3: LOENHOUT 51°24.200'N 4°40.950'E 31.6 km 235°
finish: LOMMEL KERK 51°13.870'N 5°18.500'E 47.7 km 114°
landing: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: MOL @ 13:24:18 UTC, 1539 m
punt 1: SCHIJF @ 13:54:27 UTC, 604 m : 51.1 km 101.8 km/h
punt 2: TILBURG @ 14:20:49 UTC, 1163 m : 34.6 km 78.7 km/h
punt 3: LOENHOUT @ 14:39:21 UTC, 1099 m : 30.6 km 99.0 km/h
finish: LOMMEL KERK niet gerond
afbreekpunt: 51°13.739'N 5°18.178'E @ 15:00:13 UTC, 456 m : 46.7 km 134.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 163.0 km
Duur van de proef: 01:35:55
Gemiddelde snelheid: 102.0 km/h
Start hoogte: 565 m
Hoogte passeren start: 1539 m
Hoogte aan break-punt: 456 m
Hoogteverlies over proef: 109 m
Totale score afstand: 163.0 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 50.5 km
Been 1: 35.9 km
Been 2: 41.9 km
Totaal: 128.3 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 12:32:53 UTC
einde: 15:05:29 UTC
duur: 02:32:36
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 565 m @ 12:32:53 UTC
hoog punt: 1603 m @ 13:13:52 UTC
hoogtewinst: 1038 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:54:20 bearing 4.5°
Tweede punt: 15:04:10 bearing 59.4°
Totale hoek: 54.9°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3177
| |||||||||||||||||||||