BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-09-2025 -- Benjamin HEYLEN -- 1071,0 punten

Database gegevens:

Datum: 02-09-2025 Type proef: VV
Toestel: Ventus c 17.6m Immatriculatie: PH-1500
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 307.9 km Score: 1071,0 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie nog niet gechecked
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Enige doel was vliegen ! Ik was wat verrast door de toch wat zwakkere condities vandaag, al werkten de lijnen matig en kon ik rustig aan dobberen. Met een dergelijk laag plafond ben ik nog niet vaak +120km van huis gegaan. De weg terug verliep even ontspant maar uiteraard traag. Ach whatever. Bij de landing hing het regenfront reeds in Leuven, gelukkig klopte de timing van de buienradar niet echt en konden we rustig aan alles netjes inpakken.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Clearance van Brogel tot 4000ft voor vertrek. Toestemming van Niederrhein voor binnenvliegen CTR, daarna even in de holding 'gedwongen' - "Can you please find a thermal within the next 5 mins to climb but hold position ?" Voor de rest Dutchmil en Langen uitgeluisterd. Opnieuw clearance door Brogel voor binnenvliegen tot 4500ft - later werd door Brogel gecoördineerd met Beauvechain op bestaande clearance voor been richting St.Truiden Top ATC vandaag !!

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/713534
Igc-file: 2025-09-02-LXV-6FZ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-09-2025
Weerkaart: Weerkaart van 02-09-2025



IGC File gegevens:

304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/09/2025
Piloot:         BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUS C    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6fz
Logger file:    2025-09-02-LXV-6FZ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:00:17
Duurvlucht     : 04:56:18
Vrije vlucht   :  307.9 km
Fasttrack      :   85.1 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.247'N   5°22.816'E
    tijd: 09:20:43 UTC
    alti: 62 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°57.272'N   5°22.404'E = 195° 1.9 km van vertrek
    tijd: 09:24:42 UTC
    alti: 709 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.241'N   5°22.559'E = 268° 0.3 km van vertrek
    tijd: 14:21:00 UTC
    alti: 77 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 05:00:17
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.213'N   5°22.254'E  @ 09:24:54 UTC,   680 m
    punt 1:  51°30.395'N   6°10.013'E  @ 10:25:14 UTC,   838 m
    punt 2:  51°42.818'N   6°44.686'E  @ 10:58:31 UTC,  1032 m
    punt 3:  51°22.639'N   6°23.734'E  @ 11:33:21 UTC,   884 m
    punt 4:  51°21.441'N   5°56.866'E  @ 12:31:12 UTC,  1200 m
    punt 5:  50°48.193'N   5°13.079'E  @ 14:08:25 UTC,   961 m
    Finish:  50°58.716'N   5°23.221'E  @ 14:19:47 UTC,   254 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   82.9 km  42° @  82.5 km/h
    been 2:   46.2 km  60° @  83.3 km/h
    been 3:   44.6 km 213° @  76.8 km/h
    been 4:   31.3 km 266° @  32.4 km/h
    been 5:   80.1 km 220° @  49.4 km/h
    been 6:   22.8 km  31° @ 120.6 km/h
Afgelegde afstand:                   307.9 km
Duur:                                04:54:53
Gemiddelde snelheid:                 62.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Starthoogte:                         687.0 m
Finishhoogte:                        254.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          433 m
Totale score afstand:                307.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°59.114'N   5°26.933'E =  71° 5.1 km van vertrek
    tijd:    09:35:39 UTC
    alti:    734 m
Finishpunt
    pos.:    51°22.677'N   6°21.351'E =  56° 81.9 km van vertrek
    tijd:    11:35:39 UTC
    alti:    849 m
Grootste afstand in 2 uur: 170.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    85.1 km/h
Hoogteverlies:             -115 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 338.3 km  NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                            0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   LOMMEL TESTBAAN           51°11.570'N   5°19.330'E
    punt 1:  KAMP LINTFORT AERO        51°31.770'N   6°32.170'E    92.5 km  66°
    punt 2:  NEDERWEERT                51°16.580'N   5°45.790'E    60.7 km 243°
    punt 3:  ZUTENDAAL KERK            50°55.900'N   5°34.400'E    40.6 km 199°
    punt 4:  ZUNDERT                   51°28.064'N   4°39.316'E    87.6 km 313°
    punt 5:  RAVELS                    51°21.550'N   4°59.350'E    26.2 km 117°
    punt 6:  KEI 07 NOORD OPLIJNPUNT   51°10.867'N   5°04.633'E    20.7 km 163°
    finish:  KEIHEUVEL                 51°10.852'N   5°13.245'E    10.0 km  90°
    landing:                            0°00.000'N   0°00.000'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   37.7 km
Been 1:   24.0 km
Been 2:   24.0 km
Totaal:   85.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:24:42 UTC
    einde: 14:21:00 UTC
    duur:  04:56:18

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     411 m @ 13:11:08 UTC
    hoog punt:    1347 m @ 13:28:26 UTC
    hoogtewinst:   936 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:31:00  bearing 59.2°
    Tweede punt: 14:08:28  bearing 101.7°
    Totale hoek: 42.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3699

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs