CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef06-09-2025 -- Ivo DE SCHEPPER -- 385,0 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 06/09/2025
Piloot: IVO DE SCHEPPER
Zweefvliegtuig: DKJNU
Toestel type: DISCUS 2 Klasse: STANDARD
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: fdc
Logger file: 2025-09-06-LXV-FDC-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 01:57:27
Duurvlucht : 01:50:08
Vrije vlucht : 84.2 km
Fasttrack : 53.7 kmh
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.586'N 4°57.088'E
tijd: 11:00:39 UTC
alti: -50 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°23.893'N 4°58.101'E = 64° 1.3 km van vertrek
tijd: 11:01:25 UTC
alti: 409 m
Landingspunt
pos.: 51°23.526'N 4°56.916'E = 241° 0.2 km van vertrek
tijd: 12:58:06 UTC
alti: -44 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 01:57:27
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 2.2 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5
Start : 51°25.838'N 4°53.931'E @ 11:41:52 UTC, 964 m
punt 1: 51°17.070'N 5°04.031'E @ 12:13:53 UTC, 927 m
punt 2: 51°11.580'N 5°19.095'E @ 12:30:01 UTC, 1051 m
punt 3: 51°19.277'N 5°02.738'E @ 12:41:47 UTC, 1067 m
Finish: 51°21.266'N 4°45.734'E @ 12:51:13 UTC, 508 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.0 km 144° @ 37.6 km/h
been 2: 20.3 km 120° @ 75.4 km/h
been 3: 23.8 km 307° @ 121.3 km/h
been 4: 20.1 km 281° @ 127.8 km/h
Afgelegde afstand: 84.2 km
Duur: 01:09:21
Gemiddelde snelheid: 72.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.9 km
Starthoogte: 550.0 m
Finishhoogte: 508.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 42 m
Totale score afstand: 84.2 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°23.205'N 5°00.976'E = 99° 4.6 km van vertrek
tijd: 11:08:01 UTC
alti: 567 m
Finishpunt
pos.: 51°23.526'N 4°56.916'E = 241° 0.2 km van vertrek
tijd: 12:58:06 UTC
alti: -44 m
Grootste afstand in 2 uur: 107.4 km
Beste snelheid in 2 uur: 53.7 km/h
Hoogteverlies: 611 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 97.1 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E
punt 1: LOMMEL TESTBAAN 51°11.570'N 5°19.330'E 35.9 km 126°
punt 2: RAVELS 51°21.550'N 4°59.350'E 29.7 km 309°
punt 3: RIJKEVORSEL 51°21.030'N 4°45.650'E 15.9 km 267°
finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 15.5 km 69°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: WEELDE 07 @ 11:35:57 UTC, 1085 m
punt 1: LOMMEL TESTBAAN @ 12:29:59 UTC, 1049 m : 35.4 km 39.3 km/h
punt 2: RAVELS @ 12:43:51 UTC, 841 m : 28.7 km 124.2 km/h
punt 3: RIJKEVORSEL @ 12:51:08 UTC, 509 m : 14.9 km 123.0 km/h
finish: WEELDE AERO niet gerond
afbreekpunt: 51°23.526'N 4°56.916'E @ 12:58:06 UTC, -44 m : 13.3 km 114.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 92.4 km
Duur van de proef: 01:22:09
Gemiddelde snelheid: 67.5 km/h
Start hoogte: 550 m
Hoogte passeren start: 1085 m
Hoogte aan break-punt: -44 m
Hoogteverlies over proef: 594 m
Totale score afstand: 92.4 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:07:58 UTC
einde: 12:58:06 UTC
duur: 01:50:08
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 550 m @ 11:08:31 UTC
hoog punt: 1217 m @ 12:35:20 UTC
hoogtewinst: 667 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:30:03 bearing 60.6°
Tweede punt: 12:51:14 bearing 20.9°
Totale hoek: -39.7°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4570
| |||||||||||||||||||||