CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef23-08-2025 -- Hugo MERTENS & GEERT CALLEWAERT -- 680,0 punten
307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 23/08/2025
Piloot: GEERT CALLEWAERT
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type: DUO DISCUS XLT? Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 75l
Logger file: 2025-08-23-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 02:20:42
Duurvlucht : 02:14:46
Vrije vlucht : 178.0 km
Fasttrack : 92.8 kmh
Opgegeven proef: 163.5 km
Driehoek : 129.1 km
Hoogtewinst : 1227.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°10.968'N 5°13.702'E
tijd: 12:51:16 UTC
alti: -14 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°10.821'N 5°10.723'E = 266° 3.5 km van vertrek
tijd: 12:55:45 UTC
alti: 567 m
Landingspunt
pos.: 51°10.860'N 5°13.232'E = 250° 0.6 km van vertrek
tijd: 15:11:58 UTC
alti: -15 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 02:20:42
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 1.1 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 51°10.030'N 5°15.435'E @ 13:08:35 UTC, 1224 m
punt 1: 51°15.443'N 5°00.509'E @ 13:29:52 UTC, 1337 m
punt 2: 51°29.790'N 4°33.337'E @ 14:00:25 UTC, 1216 m
punt 3: 51°32.846'N 5°04.265'E @ 14:27:36 UTC, 1535 m
punt 4: 51°23.801'N 4°40.653'E @ 14:46:59 UTC, 1267 m
Finish: 51°12.977'N 5°18.510'E @ 15:06:34 UTC, 527 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.1 km 300° @ 56.6 km/h
been 2: 41.3 km 310° @ 81.0 km/h
been 3: 36.2 km 81° @ 80.0 km/h
been 4: 32.1 km 239° @ 99.3 km/h
been 5: 48.4 km 114° @ 148.2 km/h
Afgelegde afstand: 178.0 km
Duur: 01:57:59
Gemiddelde snelheid: 90.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.7 km
Starthoogte: 396.0 m
Finishhoogte: 527.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -131 m
Totale score afstand: 178.0 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°10.266'N 5°14.720'E = 138° 1.8 km van vertrek
tijd: 13:09:10 UTC
alti: 1251 m
Finishpunt
pos.: 51°10.461'N 5°12.378'E = 239° 1.8 km van vertrek
tijd: 15:09:11 UTC
alti: 245 m
Grootste afstand in 2 uur: 185.7 km
Beste snelheid in 2 uur: 92.8 km/h
Hoogteverlies: 1006 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 166.5 km GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: MOL 51°11.298'N 5°07.001'E
punt 1: SCHIJF 51°29.524'N 4°33.384'E 51.6 km 311°
punt 2: TILBURG 51°33.930'N 5°03.340'E 35.6 km 77°
punt 3: LOENHOUT 51°24.200'N 4°40.950'E 31.6 km 235°
finish: LOMMEL KERK 51°13.870'N 5°18.500'E 47.7 km 114°
landing: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: MOL @ 13:24:09 UTC, 1547 m
punt 1: SCHIJF @ 14:00:33 UTC, 1204 m : 51.1 km 84.3 km/h
punt 2: TILBURG @ 14:24:34 UTC, 1234 m : 34.6 km 86.4 km/h
punt 3: LOENHOUT @ 14:46:47 UTC, 1301 m : 30.6 km 82.6 km/h
finish: LOMMEL KERK @ 15:06:09 UTC, 565 m : 47.2 km 146.1 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 163.5 km
Duur van de proef: 01:42:00
Gemiddelde snelheid: 96.2 km/h
Start hoogte: 396 m
Hoogte passeren start: 1547 m
Hoogte passeren finish: 565 m
Hoogteverlies over proef: -169 m
Totale score afstand: 163.5 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 53.4 km
Been 1: 36.1 km
Been 2: 39.6 km
Totaal: 129.1 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 12:57:12 UTC
einde: 15:11:58 UTC
duur: 02:14:46
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 396 m @ 12:59:34 UTC
hoog punt: 1623 m @ 13:25:08 UTC
hoogtewinst: 1227 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:08:33 bearing 61.0°
Tweede punt: 14:00:26 bearing 4.3°
Totale hoek: -56.8°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3090
| |||||||||||||||||||||