CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef28-09-2025 -- Michiel VAN DEN BORNE & MIGUEL VAN TILLO -- 695,0 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 28/09/2025
Piloot: MICHIEL VAN DEN BORNE
Zweefvliegtuig: D-KFND
Toestel type: DUO DISCUS Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: qgk
Logger file: 2025-09-28-LXV-QGK-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 02:55:37
Duurvlucht : 02:40:42
Vrije vlucht : 194.6 km
Fasttrack : 84.9 kmh
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.585'N 4°57.074'E
tijd: 11:55:39 UTC
alti: -50 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°23.815'N 4°58.045'E = 69° 1.2 km van vertrek
tijd: 11:56:21 UTC
alti: 363 m
Landingspunt
pos.: 51°23.948'N 4°58.556'E = 69° 1.8 km van vertrek
tijd: 14:51:16 UTC
alti: -41 m
Afstand take-off tot landing: 1.8
Totale vluchtduur: 02:55:37
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 1.6 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 51°24.330'N 4°58.625'E @ 12:11:30 UTC, 969 m
punt 1: 50°58.477'N 5°30.156'E @ 13:04:48 UTC, 918 m
punt 2: 51°12.420'N 5°19.142'E @ 13:22:40 UTC, 545 m
punt 3: 51°20.111'N 4°57.583'E @ 13:51:30 UTC, 763 m
punt 4: 51°39.770'N 4°52.632'E @ 14:21:30 UTC, 1164 m
Finish: 51°18.569'N 4°56.466'E @ 14:40:25 UTC, 784 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 60.4 km 142° @ 68.0 km/h
been 2: 28.9 km 334° @ 97.0 km/h
been 3: 28.8 km 300° @ 60.0 km/h
been 4: 36.9 km 351° @ 73.8 km/h
been 5: 39.6 km 174° @ 125.5 km/h
Afgelegde afstand: 194.6 km
Duur: 02:28:55
Gemiddelde snelheid: 78.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 9.3 km
Starthoogte: 977.0 m
Finishhoogte: 784.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 193 m
Totale score afstand: 194.6 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°07.045'N 5°15.335'E = 145° 37.3 km van vertrek
tijd: 12:45:50 UTC
alti: 896 m
Finishpunt
pos.: 51°25.133'N 4°56.590'E = 349° 2.9 km van vertrek
tijd: 14:45:50 UTC
alti: 540 m
Grootste afstand in 2 uur: 169.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 84.9 km/h
Hoogteverlies: 356 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 282.0 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WEELDE X JUNCTIO 51°23.567'N 4°56.279'E
punt 1: BORKENAB A 51°49.795'N 6°50.939'E 141.0 km 69°
finish: WEELDE X JUNCTIO 51°23.567'N 4°56.279'E 141.0 km 251°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: WEELDE X JUNCTIO @ 13:59:47 UTC, 942 m
punt 1: BORKENAB A niet gerond
afbreekpunt: 51°37.430'N 4°54.684'E @ 14:16:10 UTC, 956 m : 5.2 km 19.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 5.2 km
Duur van de proef: 00:16:23
Gemiddelde snelheid: 19.0 km/h
Start hoogte: 443 m
Hoogte passeren start: 942 m
Hoogte aan break-punt: 956 m
Hoogteverlies over proef: -513 m
Totale score afstand: 5.2 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 12:10:34 UTC
einde: 14:51:16 UTC
duur: 02:40:42
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 443 m @ 12:28:28 UTC
hoog punt: 1165 m @ 14:21:28 UTC
hoogtewinst: 722 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:04:50 bearing 83.1°
Tweede punt: 14:18:46 bearing 17.5°
Totale hoek: -65.6°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3723
| |||||||||||||||||||||