CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef28-09-2025 -- André RUYMEN -- 319,0 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 28/09/2025
Piloot: ANDRE RUYMEN
Zweefvliegtuig: D-KMJR
Toestel type: VENTUS2/18M Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 7gv
Logger file: 2025-09-28-LXV-7GV-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:23:30
Duurvlucht : 01:59:37
Vrije vlucht : 95.7 km
Fasttrack : 49.5 kmh
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTN Goetsenhoven BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°47.148'N 4°57.382'E
tijd: 10:41:41 UTC
alti: -40 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°46.024'N 4°59.752'E = 127° 3.5 km van vertrek
tijd: 10:45:33 UTC
alti: 527 m
Landingspunt
pos.: 50°46.757'N 4°57.494'E = 170° 0.7 km van vertrek
tijd: 15:05:11 UTC
alti: -24 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 04:23:30
Motorgebruik
aantal keren: 2
totale motortijd: 5.5 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5
Start : 50°47.839'N 4°57.140'E @ 11:25:55 UTC, 625 m
punt 1: 50°34.811'N 4°59.484'E @ 12:00:03 UTC, 827 m
punt 2: 50°22.926'N 5°06.309'E @ 12:25:40 UTC, 1069 m
punt 3: 50°33.796'N 5°01.383'E @ 12:41:59 UTC, 1064 m
Finish: 50°48.144'N 4°57.613'E @ 13:05:48 UTC, 1057 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 24.3 km 173° @ 42.7 km/h
been 2: 23.5 km 160° @ 55.0 km/h
been 3: 21.0 km 344° @ 77.1 km/h
been 4: 27.0 km 351° @ 67.9 km/h
Afgelegde afstand: 95.7 km
Duur: 01:39:53
Gemiddelde snelheid: 57.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.9 km
Starthoogte: 625.0 m
Finishhoogte: 1057.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -432 m
Totale score afstand: 95.7 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°47.839'N 4°57.140'E = 348° 1.3 km van vertrek
tijd: 11:25:55 UTC
alti: 625 m
Finishpunt
pos.: 50°46.478'N 4°56.884'E = 205° 1.4 km van vertrek
tijd: 13:25:32 UTC
alti: 147 m
Grootste afstand in 2 uur: 98.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 49.5 km/h
Hoogteverlies: 478 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 185.2 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: 1GOET 50°46.950'N 4°57.450'E
punt 1: 10ROF 50°09.450'N 5°13.280'E 72.0 km 165°
punt 2: 1STHP 50°02.150'N 5°24.270'E 18.8 km 136°
punt 3: 10CIN 50°16.050'N 5°02.230'E 36.8 km 315°
finish: 1GOET 50°46.950'N 4°57.450'E 57.6 km 354°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: 1GOET @ 11:26:53 UTC, 584 m
punt 1: 10ROF niet gerond
afbreekpunt: 50°22.926'N 5°06.309'E @ 12:25:40 UTC, 1069 m : 45.7 km 46.6 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 45.7 km
Duur van de proef: 00:58:47
Gemiddelde snelheid: 46.6 km/h
Start hoogte: 572 m
Hoogte passeren start: 584 m
Hoogte aan break-punt: 1069 m
Hoogteverlies over proef: -497 m
Totale score afstand: 45.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:25:55 UTC
einde: 13:25:32 UTC
duur: 01:59:37
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 544 m @ 11:27:23 UTC
hoog punt: 1216 m @ 12:09:45 UTC
hoogtewinst: 672 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:25:45 bearing 142.7°
Tweede punt: 13:05:47 bearing 108.0°
Totale hoek: -34.6°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4747
| |||||||||||||||||||||