CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef28-09-2025 -- Theo STOCKMANS -- 464,3 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 28/09/2025
Piloot: THEO STOCKMANS
Zweefvliegtuig: OO-YTS
Toestel type: VENTUS 2CX Klasse: 18-METER
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 993
Logger file: 2025-09-28-NAV-993-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:56:10
Duurvlucht : 03:53:07
Vrije vlucht : 139.3 km
Fasttrack : 51.8 kmh
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTN Goetsenhoven BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°47.151'N 4°57.384'E
tijd: 11:29:30 UTC
alti: -24 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°44.536'N 4°57.554'E = 178° 4.9 km van vertrek
tijd: 11:32:33 UTC
alti: 495 m
Landingspunt
pos.: 50°46.768'N 4°57.506'E = 169° 0.7 km van vertrek
tijd: 15:25:40 UTC
alti: -9 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:56:10
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 50°44.643'N 4°56.933'E @ 11:33:01 UTC, 454 m
punt 1: 50°28.818'N 5°00.955'E @ 12:18:05 UTC, 1147 m
punt 2: 50°47.043'N 5°01.471'E @ 12:49:42 UTC, 787 m
punt 3: 50°28.508'N 5°02.876'E @ 14:04:11 UTC, 1317 m
punt 4: 50°39.760'N 4°59.005'E @ 14:17:52 UTC, 1118 m
Finish: 50°50.505'N 4°57.112'E @ 14:29:55 UTC, 785 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 29.7 km 171° @ 39.6 km/h
been 2: 33.8 km 1° @ 64.1 km/h
been 3: 34.4 km 177° @ 27.7 km/h
been 4: 21.4 km 348° @ 93.6 km/h
been 5: 20.0 km 354° @ 99.8 km/h
Afgelegde afstand: 139.3 km
Duur: 02:56:54
Gemiddelde snelheid: 47.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.2 km
Starthoogte: 470.0 m
Finishhoogte: 785.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -315 m
Totale score afstand: 139.3 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°39.457'N 5°02.622'E = 157° 15.5 km van vertrek
tijd: 12:38:39 UTC
alti: 1030 m
Finishpunt
pos.: 50°43.734'N 4°52.301'E = 223° 8.7 km van vertrek
tijd: 14:38:39 UTC
alti: 613 m
Grootste afstand in 2 uur: 103.7 km
Beste snelheid in 2 uur: 51.8 km/h
Hoogteverlies: 417 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 64.3 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: RWY 17 50°47.367'N 4°57.283'E
punt 1: AVERNAS 50°42.400'N 5°04.083'E 12.2 km 139°
punt 2: ALKEN 50°52.633'N 5°18.383'E 25.3 km 41°
finish: 1 GOET 50°46.950'N 4°57.450'E 26.7 km 247°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: RWY 17 @ 15:03:04 UTC, 769 m
punt 1: AVERNAS niet gerond
afbreekpunt: 50°42.501'N 4°56.100'E @ 15:11:09 UTC, 460 m : 2.8 km 20.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 2.8 km
Duur van de proef: 00:08:05
Gemiddelde snelheid: 20.8 km/h
Start hoogte: 333 m
Hoogte passeren start: 769 m
Hoogte aan break-punt: 460 m
Hoogteverlies over proef: -127 m
Totale score afstand: 2.8 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:32:33 UTC
einde: 15:25:40 UTC
duur: 03:53:07
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 398 m @ 12:29:48 UTC
hoog punt: 1376 m @ 14:01:33 UTC
hoogtewinst: 978 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:18:00 bearing 141.2°
Tweede punt: 14:29:56 bearing 101.2°
Totale hoek: -40.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3262
| |||||||||||||||||||||