BERICHT VAN DE JURY

02-10-2025 -- Seizoen 2026 is geopend. Wie in 2025 geregistreerd was, kan meteen met diezelfde login weer aanmelden.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-10-2025 -- Joris GERNAEY & ONDREJ BORDOVSKY -- 681,0 punten

Database gegevens:

Datum: 29-10-2025 Type proef: VV
Toestel: Arcus M Immatriculatie: PH-1496
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Joris GERNAEY Club: LV
Afstand: 204.3 km Score: 681,0 pt
Vertrekpunt: LKKR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: ONDREJ BORDOVSKY
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Wave airspace TSA active and online registration for airspace use performed.

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-10-29-LXV-B1E-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-10-2025
Weerkaart: Weerkaart van 29-10-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/10/2025
Piloot:         JORIS GERNAEY
Zweefvliegtuig: PH-1496
Toestel type:   ARCUS M    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: b1e
Logger file:    2025-10-29-LXV-B1E-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:24:15
Duurvlucht     : 06:04:08
Vrije vlucht   :  204.3 km
Fasttrack      :   60.4 kmh
Hoogtewinst    : 2284.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LKKR  Krnov        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 50°04.385'N  17°41.978'E
    tijd: 05:34:11 UTC
    alti: 360 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°07.671'N  17°21.880'E = 284° 24.7 km van vertrek
    tijd: 05:54:17 UTC
    alti: 2247 m
Landingspunt 
    pos.: 50°04.413'N  17°41.827'E = 286° 0.2 km van vertrek
    tijd: 11:58:26 UTC
    alti: 357 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 06:24:15
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  49°59.515'N  17°28.868'E  @ 07:43:39 UTC,  4287 m
    punt 1:  50°07.904'N  17°11.317'E  @ 08:31:59 UTC,  3777 m
    punt 2:  50°29.341'N  16°49.649'E  @ 09:35:47 UTC,  3194 m
    punt 3:  50°02.902'N  17°17.590'E  @ 10:26:06 UTC,  3465 m
    punt 4:  50°15.048'N  17°06.638'E  @ 11:19:58 UTC,  2717 m
    punt 5:  50°05.591'N  17°27.028'E  @ 11:37:18 UTC,  2435 m
    Finish:  50°01.957'N  17°43.933'E  @ 11:51:16 UTC,  1146 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   26.1 km 307° @  32.4 km/h
    been 2:   47.3 km 327° @  44.5 km/h
    been 3:   59.2 km 146° @  70.6 km/h
    been 4:   26.0 km 330° @  29.0 km/h
    been 5:   29.9 km 126° @ 103.7 km/h
    been 6:   21.3 km 108° @  91.4 km/h
Afgelegde afstand:                   209.9 km
Duur:                                04:07:37
Gemiddelde snelheid:                 50.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 18.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 5.1 km
Starthoogte:                         2247.0 m
Finishhoogte:                        1146.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          1101 m
Totale score afstand:                204.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°09.195'N  17°11.350'E = 284° 37.6 km van vertrek
    tijd:    08:46:21 UTC
    alti:    4468 m
Finishpunt
    pos.:    50°10.533'N  17°11.031'E = 287° 38.6 km van vertrek
    tijd:    10:46:21 UTC
    alti:    3020 m
Grootste afstand in 2 uur: 120.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    60.4 km/h
Hoogteverlies:             1448 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 760.1 km  GELDIG
    vertrek:                        0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   BRUNTAL FL195         49°59.633'N  17°28.500'E
    punt 1:  LUTOMIA FL225         50°45.883'N  16°31.167'E   109.4 km 322°
    punt 2:  ROUDNO FL195          49°53.500'N  17°31.250'E   120.5 km 143°
    punt 3:  WITOSZOW FL225        50°49.383'N  16°24.550'E   130.3 km 323°
    punt 4:  SLEZSKA HARTA FL195   49°53.417'N  17°35.100'E   133.3 km 141°
    punt 5:  WITOSZOW FL225        50°49.383'N  16°24.550'E   133.3 km 322°
    finish:  SLEZSKA HARTA FL195   49°53.417'N  17°35.100'E   133.3 km 141°
    landing:                        0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BRUNTAL FL195         @ 07:44:05 UTC,  4240 m
    punt 1:  LUTOMIA FL225         niet gerond
    afbreekpunt: 50°29.341'N  16°49.649'E  @ 09:35:47 UTC, 3194 m : 71.8 km 38.6 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        71.8 km
Duur van de proef:        01:51:42
Gemiddelde snelheid:      38.6 km/h
Start hoogte:             2247 m
Hoogte passeren start:    4240 m
Hoogte aan break-punt:    3194 m
Hoogteverlies over proef: -947 m
Totale score afstand:     71.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   30.1 km
Been 1:   19.3 km
Been 2:   19.2 km
Totaal:   68.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 05:54:17 UTC
    einde: 11:58:25 UTC
    duur:  06:04:08

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    2247 m @ 05:54:17 UTC
    hoog punt:    4531 m @ 08:56:16 UTC
    hoogtewinst:  2284 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 3544

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2026 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs