CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef10-05-2024 -- Hugo JANSEN -- 1053,9 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 10/05/2024
Piloot: HUGO JANSEN
Zweefvliegtuig: D-KKAB
Toestel type: LS8ST-18 Klasse: 18-METER
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 5fa
Logger file: 2024-05-10-NAV-5FA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:54:19
Duurvlucht : 03:49:10
Vrije vlucht : 261.4 km
Fasttrack : 81.7 kmh
Driehoek : 245.8 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.553'N 4°57.043'E
tijd: 11:03:45 UTC
alti: -61 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°21.783'N 5°01.321'E = 124° 5.9 km van vertrek
tijd: 11:07:13 UTC
alti: 586 m
Landingspunt
pos.: 51°23.486'N 4°56.798'E = 246° 0.3 km van vertrek
tijd: 14:58:04 UTC
alti: -50 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 03:54:19
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 1.3 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°24.931'N 4°54.262'E @ 11:20:17 UTC, 770 m
punt 1: 51°15.881'N 5°04.741'E @ 11:42:49 UTC, 909 m
punt 2: 51°11.114'N 5°20.210'E @ 11:59:50 UTC, 1051 m
punt 3: 51°26.472'N 6°16.303'E @ 12:54:42 UTC, 775 m
punt 4: 51°11.196'N 5°41.524'E @ 13:30:10 UTC, 1222 m
punt 5: 50°55.761'N 5°34.028'E @ 13:53:38 UTC, 1150 m
Finish: 51°21.401'N 4°49.793'E @ 14:50:41 UTC, 499 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.7 km 144° @ 55.2 km/h
been 2: 20.1 km 116° @ 70.7 km/h
been 3: 71.1 km 66° @ 77.8 km/h
been 4: 49.4 km 235° @ 83.5 km/h
been 5: 29.9 km 197° @ 76.5 km/h
been 6: 70.2 km 313° @ 73.8 km/h
Afgelegde afstand: 261.4 km
Duur: 03:30:24
Gemiddelde snelheid: 74.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 9.3 km
Starthoogte: 555.0 m
Finishhoogte: 499.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 56 m
Totale score afstand: 261.4 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°14.697'N 5°06.832'E = 145° 20.0 km van vertrek
tijd: 11:48:52 UTC
alti: 1183 m
Finishpunt
pos.: 50°58.195'N 5°33.332'E = 138° 63.2 km van vertrek
tijd: 13:48:52 UTC
alti: 1123 m
Grootste afstand in 2 uur: 163.3 km
Beste snelheid in 2 uur: 81.7 km/h
Hoogteverlies: 60 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 267.0 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E
punt 1: LOMMEL TESTBAAN 51°11.570'N 5°19.330'E 35.9 km 126°
punt 2: STRAELEN 51°26.700'N 6°16.030'E 71.6 km 67°
punt 3: STRAMPROY 51°11.414'N 5°43.177'E 47.5 km 234°
punt 4: ZUTENDAAL KERK 50°55.900'N 5°34.400'E 30.5 km 200°
punt 5: MERKSPLAS KOLONIE 51°21.344'N 4°49.656'E 70.3 km 312°
finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 11.0 km 63°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: WEELDE 07 @ 14:53:42 UTC, 295 m
punt 1: LOMMEL TESTBAAN niet gerond
afbreekpunt: 51°23.857'N 4°57.983'E @ 14:55:44 UTC, 142 m : 2.2 km 65.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 2.2 km
Duur van de proef: 00:02:02
Gemiddelde snelheid: 65.5 km/h
Start hoogte: 295 m
Hoogte passeren start: 295 m
Hoogte aan break-punt: 142 m
Hoogteverlies over proef: 153 m
Totale score afstand: 2.2 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 75.3 km
Been 1: 69.9 km
Been 2: 100.6 km
Totaal: 245.8 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:08:54 UTC
einde: 14:58:04 UTC
duur: 03:49:10
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 555 m @ 11:08:54 UTC
hoog punt: 1404 m @ 14:09:57 UTC
hoogtewinst: 849 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:53:45 bearing 87.3°
Tweede punt: 14:50:36 bearing 25.3°
Totale hoek: -62.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3580
| |||||||||||||||||||||