CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef10-05-2024 -- David JANSSEN -- 1203,0 punten
127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 10/05/2024
Piloot: DAVID JANSSEN
Zweefvliegtuig: D-6651
Toestel type: LS 3 Klasse: STANDAARD
Logger type: Flarm s/n: 4xx
Logger file: 2024-05-10-FLA-4XX-01.IGC
Motor detectie: Geen
SAMENVATTING
Vluchttijd : 05:48:44
Duurvlucht : 05:48:04
Vrije vlucht : 321.8 km
Fasttrack : 73.3 kmh
Driehoek : 109.5 km
Hoogtewinst : 1396.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°10.713'N 5°12.881'E
tijd: 10:18:55 UTC
alti: -46 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°10.713'N 5°12.881'E = -nan° 0.0 km van vertrek
tijd: 10:18:55 UTC
alti: -46 m
Landingspunt
pos.: 51°10.780'N 5°13.051'E = 58° 0.2 km van vertrek
tijd: 16:07:39 UTC
alti: -30 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:48:44
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°11.378'N 5°13.211'E @ 10:32:35 UTC, 773 m
punt 1: 51°08.694'N 5°44.726'E @ 11:12:19 UTC, 955 m
punt 2: 51°21.894'N 4°36.560'E @ 12:20:27 UTC, 904 m
punt 3: 50°56.895'N 5°35.718'E @ 13:37:11 UTC, 1093 m
punt 4: 51°17.676'N 5°03.270'E @ 14:33:43 UTC, 983 m
punt 5: 51°13.599'N 5°27.810'E @ 15:14:07 UTC, 1034 m
Finish: 51°19.260'N 4°59.021'E @ 15:46:27 UTC, 1222 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 37.1 km 98° @ 56.0 km/h
been 2: 83.0 km 288° @ 73.1 km/h
been 3: 83.1 km 124° @ 65.0 km/h
been 4: 54.0 km 316° @ 57.3 km/h
been 5: 29.5 km 105° @ 43.9 km/h
been 6: 35.1 km 288° @ 65.1 km/h
Afgelegde afstand: 321.8 km
Duur: 05:13:52
Gemiddelde snelheid: 61.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 22.6 km
Starthoogte: 156.0 m
Finishhoogte: 1222.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -1066 m
Totale score afstand: 321.8 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°11.748'N 5°31.239'E = 85° 21.5 km van vertrek
tijd: 11:30:35 UTC
alti: 1088 m
Finishpunt
pos.: 50°57.681'N 5°33.697'E = 135° 34.3 km van vertrek
tijd: 13:30:35 UTC
alti: 968 m
Grootste afstand in 2 uur: 146.6 km
Beste snelheid in 2 uur: 73.3 km/h
Hoogteverlies: 120 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 363.0 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E
punt 1: KINROOI 51°08.780'N 5°44.530'E 36.7 km 96°
punt 2: BRECHT 51°21.300'N 4°37.850'E 81.0 km 287°
punt 3: ZUTENDAAL 50°56.933'N 5°35.500'E 81.0 km 124°
punt 4: WEELDE 51°23.650'N 4°57.550'E 66.4 km 319°
punt 5: KINROOI 51°08.780'N 5°44.530'E 61.2 km 117°
finish: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E 36.7 km 276°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: KEIHEUVEL @ 13:04:19 UTC, 1280 m
punt 1: KINROOI niet gerond
afbreekpunt: 51°03.350'N 5°35.325'E @ 13:48:23 UTC, 876 m : 21.9 km 29.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 21.9 km
Duur van de proef: 00:44:04
Gemiddelde snelheid: 29.9 km/h
Start hoogte: 156 m
Hoogte passeren start: 1280 m
Hoogte aan break-punt: 876 m
Hoogteverlies over proef: -720 m
Totale score afstand: 21.9 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 30.7 km
Been 1: 48.2 km
Been 2: 30.7 km
Totaal: 109.5 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:19:35 UTC
einde: 16:07:39 UTC
duur: 05:48:04
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 156 m @ 10:23:03 UTC
hoog punt: 1552 m @ 15:32:55 UTC
hoogtewinst: 1396 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:20:27 bearing 9.5°
Tweede punt: 13:36:59 bearing 85.8°
Totale hoek: 76.3°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Geen ENL signaal, scoring geforceerd
Rekentijd 2782
| |||||||||||||||||||||