CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef20-05-2024 -- Bert Jr. SCHMELZER -- 2639,5 punten
200 Driehoek: geen gesloten segment gevonden Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 20/05/2024
Piloot: BERT SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KSBT
Toestel type: VENTUS 3T Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: agj
Logger file: 2024-05-20-LXV-AGJ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 344
SAMENVATTING
Vluchttijd : 08:15:32
Duurvlucht : 07:03:09
Vrije vlucht : 737.9 km
Fasttrack : 110.0 kmh
Opgegeven proef: 715.6 km
Hoogtewinst : 1476.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
LSZN Hausen Am Albis BeNeLux: NEE
Vertrekpunt
pos.: 47°14.314'N 8°31.203'E
tijd: 08:19:14 UTC
alti: 600 m
Ontkoppelpunt
pos.: 47°17.714'N 8°08.808'E = 283° 28.9 km van vertrek
tijd: 08:32:01 UTC
alti: 2001 m
Landingspunt
pos.: 47°14.314'N 8°30.905'E = 270° 0.4 km van vertrek
tijd: 16:34:46 UTC
alti: 628 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 08:15:32
Motorgebruik
aantal keren: 5
totale motortijd: 23.5 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 47°32.671'N 7°59.151'E @ 08:46:10 UTC, 2005 m
punt 1: 49°50.542'N 9°19.480'E @ 11:19:07 UTC, 1280 m
punt 2: 48°50.147'N 11°28.273'E @ 13:12:28 UTC, 1854 m
punt 3: 48°56.029'N 11°05.137'E @ 13:32:03 UTC, 2296 m
punt 4: 48°19.904'N 9°02.067'E @ 15:05:44 UTC, 1885 m
punt 5: 48°08.690'N 9°00.394'E @ 15:22:39 UTC, 1862 m
Finish: 47°49.627'N 8°25.954'E @ 15:49:19 UTC, 1044 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 273.9 km 21° @ 107.4 km/h
been 2: 192.0 km 125° @ 101.6 km/h
been 3: 30.3 km 291° @ 92.9 km/h
been 4: 165.3 km 247° @ 105.9 km/h
been 5: 20.9 km 186° @ 74.1 km/h
been 6: 55.5 km 231° @ 124.9 km/h
Afgelegde afstand: 737.9 km
Duur: 07:03:09
Gemiddelde snelheid: 104.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 52.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 65.8 km
Starthoogte: 2005.0 m
Finishhoogte: 1044.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 961 m
Totale score afstand: 737.9 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 47°32.951'N 7°59.032'E = 311° 53.2 km van vertrek
tijd: 08:46:26 UTC
alti: 1988 m
Finishpunt
pos.: 49°22.883'N 9°06.357'E = 10° 242.2 km van vertrek
tijd: 10:46:26 UTC
alti: 1069 m
Grootste afstand in 2 uur: 220.0 km
Beste snelheid in 2 uur: 110.0 km/h
Hoogteverlies: 919 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 761.4 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: SISSELER FABRIK 47°32.983'N 7°58.867'E
punt 1: GEISSHOEHE (SPESSART) TURM 49°50.483'N 9°19.433'E 273.3 km 21°
punt 2: KOESCHINGER FORS 48°50.233'N 11°28.217'E 191.8 km 125°
finish: SISSELER FABRIK 47°32.983'N 7°58.867'E 296.2 km 242°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: SISSELER FABRIK @ 08:46:25 UTC, 1990 m
punt 1: GEISSHOEHE (SPESSART) TURM @ 11:19:12 UTC, 1265 m : 273.3 km 107.3 km/h
punt 2: KOESCHINGER FORS @ 13:12:32 UTC, 1836 m : 191.8 km 101.6 km/h
finish: SISSELER FABRIK niet gerond
afbreekpunt: 47°49.627'N 8°25.954'E @ 15:49:19 UTC, 1044 m : 250.4 km 95.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 715.6 km
Duur van de proef: 07:02:54
Gemiddelde snelheid: 101.5 km/h
Start hoogte: 1990 m
Hoogte passeren start: 1990 m
Hoogte aan break-punt: 1044 m
Hoogteverlies over proef: 946 m
Totale score afstand: 715.6 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 08:46:10 UTC
einde: 15:49:19 UTC
duur: 07:03:09
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 821 m @ 10:35:23 UTC
hoog punt: 2297 m @ 13:32:04 UTC
hoogtewinst: 1476 m
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Driehoek: geen gesloten segment gevonden
Rekentijd 5684
| |||||||||||||||||||||