CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef10-05-2024 -- Johan LOUWET & KRIS VAN DAM -- 928,2 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 10/05/2024
Piloot: JOHAN LOUWET
Zweefvliegtuig: OO-YBG
Toestel type: DUO DISCUS Klasse: TWEEZITTER
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: h97
Logger file: 2024-05-10-NAV-H97-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:48:13
Duurvlucht : 03:43:05
Vrije vlucht : 259.9 km
Fasttrack : 90.9 kmh
Driehoek : 244.9 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.563'N 4°57.082'E
tijd: 10:51:50 UTC
alti: -70 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°22.064'N 5°02.627'E = 113° 7.0 km van vertrek
tijd: 10:56:58 UTC
alti: 536 m
Landingspunt
pos.: 51°23.763'N 4°57.910'E = 69° 1.0 km van vertrek
tijd: 14:40:03 UTC
alti: -57 m
Afstand take-off tot landing: 1.0
Totale vluchtduur: 03:48:13
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°22.305'N 4°50.640'E @ 11:26:08 UTC, 1052 m
punt 1: 51°11.541'N 5°18.903'E @ 12:02:15 UTC, 1098 m
punt 2: 51°14.762'N 5°42.754'E @ 12:22:36 UTC, 952 m
punt 3: 51°26.575'N 6°15.963'E @ 12:51:50 UTC, 704 m
punt 4: 51°08.928'N 5°39.599'E @ 13:27:49 UTC, 1006 m
punt 5: 50°55.813'N 5°33.916'E @ 13:48:03 UTC, 1121 m
Finish: 51°21.561'N 4°50.020'E @ 14:34:18 UTC, 513 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 38.5 km 121° @ 63.9 km/h
been 2: 28.4 km 78° @ 83.8 km/h
been 3: 44.4 km 60° @ 91.0 km/h
been 4: 53.5 km 232° @ 89.1 km/h
been 5: 25.2 km 195° @ 74.8 km/h
been 6: 70.0 km 313° @ 90.8 km/h
Afgelegde afstand: 259.9 km
Duur: 03:08:10
Gemiddelde snelheid: 82.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 7.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 9.0 km
Starthoogte: 493.0 m
Finishhoogte: 513.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -20 m
Totale score afstand: 259.9 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°21.361'N 5°55.553'E = 93° 68.0 km van vertrek
tijd: 12:37:00 UTC
alti: 1143 m
Finishpunt
pos.: 51°23.270'N 4°55.858'E = 249° 1.5 km van vertrek
tijd: 14:37:00 UTC
alti: 224 m
Grootste afstand in 2 uur: 181.8 km
Beste snelheid in 2 uur: 90.9 km/h
Hoogteverlies: 919 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 267.0 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E
punt 1: LOMMEL TESTBAAN 51°11.570'N 5°19.330'E 35.9 km 126°
punt 2: STRAELEN 51°26.700'N 6°16.030'E 71.6 km 67°
punt 3: STRAMPROY 51°11.414'N 5°43.177'E 47.5 km 234°
punt 4: ZUTENDAAL KERK 50°55.900'N 5°34.400'E 30.5 km 200°
punt 5: MERKSPLAS KOLONIE 51°21.344'N 4°49.656'E 70.3 km 312°
finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 11.0 km 63°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: WEELDE 07 @ 14:36:06 UTC, 254 m
punt 1: LOMMEL TESTBAAN niet gerond
afbreekpunt: 51°23.763'N 4°57.910'E @ 14:40:03 UTC, -57 m : 2.3 km 34.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 2.3 km
Duur van de proef: 00:03:57
Gemiddelde snelheid: 34.5 km/h
Start hoogte: 254 m
Hoogte passeren start: 254 m
Hoogte aan break-punt: -57 m
Hoogteverlies over proef: 311 m
Totale score afstand: 2.3 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 75.1 km
Been 1: 69.8 km
Been 2: 100.0 km
Totaal: 244.9 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:56:58 UTC
einde: 14:40:03 UTC
duur: 03:43:05
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 493 m @ 10:59:25 UTC
hoog punt: 1423 m @ 14:15:06 UTC
hoogtewinst: 930 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:48:04 bearing 87.2°
Tweede punt: 14:34:11 bearing 25.4°
Totale hoek: -61.8°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3061
| |||||||||||||||||||||