CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef07-07-2024 -- Marcel GERITS & PETER NARINX -- 1605,4 punten
Scoring versie: 24.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 07/07/2024
Piloot: MARCEL GERITS
Zweefvliegtuig: F-C0LI
Toestel type: DG 1000 Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 50n
Logger file: 2024-07-07-NAV-50N-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 06:47:06
Duurvlucht : 06:43:03
Vrije vlucht : 445.5 km
Fasttrack : 87.3 kmh
Opgegeven proef: 223.5 km
Driehoek : 326.7 km
Hoogtewinst : 1169.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
LFGO Pont-s-Yonne BeNeLux: NEE
Vertrekpunt
pos.: 48°17.696'N 3°14.597'E
tijd: 10:59:22 UTC
alti: 62 m
Ontkoppelpunt
pos.: 48°15.647'N 3°13.137'E = 205° 4.2 km van vertrek
tijd: 11:03:25 UTC
alti: 680 m
Landingspunt
pos.: 48°17.452'N 3°14.857'E = 145° 0.6 km van vertrek
tijd: 17:46:28 UTC
alti: 60 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 06:47:06
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 48°18.036'N 3°15.190'E @ 11:14:53 UTC, 1698 m
punt 1: 47°28.502'N 2°23.366'E @ 12:59:41 UTC, 1100 m
punt 2: 48°21.274'N 2°25.691'E @ 14:33:33 UTC, 1457 m
punt 3: 47°57.545'N 3°47.743'E @ 15:43:55 UTC, 1266 m
punt 4: 48°10.940'N 3°30.681'E @ 16:11:49 UTC, 1587 m
punt 5: 48°20.040'N 2°48.123'E @ 17:04:40 UTC, 1287 m
Finish: 48°16.562'N 3°17.325'E @ 17:41:22 UTC, 612 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 112.2 km 215° @ 64.3 km/h
been 2: 97.8 km 2° @ 62.5 km/h
been 3: 110.8 km 113° @ 94.5 km/h
been 4: 32.6 km 320° @ 70.2 km/h
been 5: 55.3 km 288° @ 62.8 km/h
been 6: 36.7 km 100° @ 60.0 km/h
Afgelegde afstand: 445.5 km
Duur: 06:26:29
Gemiddelde snelheid: 69.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.0 km
Starthoogte: 667.0 m
Finishhoogte: 612.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 55 m
Totale score afstand: 445.5 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 48°19.985'N 2°27.280'E = 274° 58.6 km van vertrek
tijd: 14:35:34 UTC
alti: 1459 m
Finishpunt
pos.: 48°16.426'N 3°04.608'E = 259° 12.6 km van vertrek
tijd: 16:35:34 UTC
alti: 1295 m
Grootste afstand in 2 uur: 174.7 km
Beste snelheid in 2 uur: 87.3 km/h
Hoogteverlies: 164 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 375.9 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: PONT SUR YONNE 48°17.367'N 3°14.933'E
punt 1: AUBIGNY SUR NERE 47°28.834'N 2°23.650'E 110.3 km 216°
punt 2: BUNO BONNEVAUX 48°21.017'N 2°25.467'E 96.7 km 1°
punt 3: BRIARE-CHATILLON 47°36.870'N 2°46.920'E 86.1 km 162°
finish: PONT SUR YONNE 48°17.367'N 3°14.933'E 82.8 km 25°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: PONT SUR YONNE @ 11:15:53 UTC, 1644 m
punt 1: AUBIGNY SUR NERE @ 12:59:33 UTC, 1131 m : 110.3 km 63.9 km/h
punt 2: BUNO BONNEVAUX @ 14:33:43 UTC, 1449 m : 96.7 km 61.6 km/h
punt 3: BRIARE-CHATILLON niet gerond
afbreekpunt: 48°13.666'N 2°58.372'E @ 14:57:01 UTC, 1165 m : 16.4 km 42.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 223.5 km
Duur van de proef: 03:41:08
Gemiddelde snelheid: 60.6 km/h
Start hoogte: 667 m
Hoogte passeren start: 1644 m
Hoogte aan break-punt: 1165 m
Hoogteverlies over proef: -498 m
Totale score afstand: 223.5 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 97.8 km
Been 1: 110.4 km
Been 2: 118.6 km
Totaal: 326.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:03:25 UTC
einde: 17:46:28 UTC
duur: 06:43:03
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 667 m @ 11:03:37 UTC
hoog punt: 1836 m @ 16:26:37 UTC
hoogtewinst: 1169 m
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3758
| |||||||||||||||||||||