CHARRON 2024 Challenge
10-10-2023 -- Seizoen 2024 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
30-07-2024 -- We ondervinden de laatste maanden regelmatig problemen met lange vluchten. Met een loggerinterval van 1 seconde loopt de bestandsgrootte op, en dit heeft ook gevolgen voor de verwerkingstijd door het algoritme. Voor dit soort proeven kan het tot 3 minuten of meer duren alvorens het resultaat berekend is.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef07-07-2024 -- Geert DE PALMENAER -- 1603,4 punten
Scoring versie: 24.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 07/07/2024
Piloot: GEERT DE PALMENAER
Zweefvliegtuig: OO-ZLE
Toestel type: VENTUS 2CM Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: qgl
Logger file: 2024-07-07-LXV-QGL-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 05:52:12
Duurvlucht : 05:47:48
Vrije vlucht : 445.6 km
Fasttrack : 111.0 kmh
Opgegeven proef: 425.5 km
Hoogtewinst : 1464.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBSU St.Hubert BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°02.304'N 5°24.529'E
tijd: 09:21:17 UTC
alti: 530 m
Ontkoppelpunt
pos.: 49°59.883'N 5°21.627'E = 218° 5.7 km van vertrek
tijd: 09:25:41 UTC
alti: 1040 m
Landingspunt
pos.: 50°02.259'N 5°24.421'E = 237° 0.2 km van vertrek
tijd: 15:13:29 UTC
alti: 527 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:52:12
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 4.4 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°01.062'N 5°13.880'E @ 09:57:29 UTC, 1149 m
punt 1: 50°26.685'N 6°06.326'E @ 10:50:48 UTC, 1292 m
punt 2: 50°29.180'N 8°15.440'E @ 12:11:36 UTC, 1361 m
punt 3: 50°22.704'N 7°45.206'E @ 12:35:06 UTC, 966 m
punt 4: 50°24.371'N 7°16.828'E @ 13:11:18 UTC, 2073 m
punt 5: 50°00.226'N 5°43.677'E @ 14:54:15 UTC, 1042 m
Finish: 50°02.259'N 5°24.421'E @ 15:13:29 UTC, 527 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 78.4 km 52° @ 88.2 km/h
been 2: 152.8 km 87° @ 113.5 km/h
been 3: 37.8 km 252° @ 96.4 km/h
been 4: 33.8 km 275° @ 56.0 km/h
been 5: 119.5 km 249° @ 69.7 km/h
been 6: 23.3 km 279° @ 72.7 km/h
Afgelegde afstand: 445.6 km
Duur: 05:16:00
Gemiddelde snelheid: 84.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 12.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.2 km
Starthoogte: 686.0 m
Finishhoogte: 527.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 159 m
Totale score afstand: 445.6 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°02.979'N 5°18.468'E = 280° 7.3 km van vertrek
tijd: 10:08:57 UTC
alti: 1448 m
Finishpunt
pos.: 50°28.133'N 8°13.069'E = 75° 206.0 km van vertrek
tijd: 12:08:58 UTC
alti: 1293 m
Grootste afstand in 2 uur: 221.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 111.0 km/h
Hoogteverlies: 155 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 427.5 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HUB 7 DEPART HUB 50°02.500'N 5°16.000'E
punt 1: ROBERVILLE PONT 50°26.850'N 6°07.383'E 76.0 km 53°
punt 2: WEILBURG SCHLOSS 50°29.133'N 8°15.667'E 151.9 km 88°
finish: ST HUBERT GLD 50°03.334'N 5°32.448'E 199.7 km 257°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HUB 7 DEPART HUB @ 10:06:28 UTC, 1463 m
punt 1: ROBERVILLE PONT @ 10:51:23 UTC, 1301 m : 75.5 km 100.8 km/h
punt 2: WEILBURG SCHLOSS @ 12:11:37 UTC, 1358 m : 150.9 km 112.8 km/h
finish: ST HUBERT GLD @ 15:09:19 UTC, 875 m : 199.2 km 67.3 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 425.5 km
Duur van de proef: 05:02:51
Gemiddelde snelheid: 84.3 km/h
Start hoogte: 686 m
Hoogte passeren start: 1463 m
Hoogte passeren finish: 875 m
Hoogteverlies over proef: -189 m
Totale score afstand: 425.5 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:25:41 UTC
einde: 15:13:29 UTC
duur: 05:47:48
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 686 m @ 09:29:05 UTC
hoog punt: 2150 m @ 13:10:50 UTC
hoogtewinst: 1464 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 09:57:29 bearing 151.4°
Tweede punt: 12:11:26 bearing 98.4°
Totale hoek: -53.1°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4218
| |||||||||||||||||||||