Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef
Database gegevens:
Datum: |
27-03-2021 |
Type proef: |
VV |
Toestel: |
Ventus/bT/cM/cT 17,6m |
Immatriculatie: |
OO-ZTO |
Handicapfactor: |
115 |
Klasse: |
Motor |
Piloot: |
Bert VAN EYKEN |
Club: |
DAC |
Afstand: |
377.7 km |
Score: |
1313,7 pt |
Vertrekpunt: |
EBDT |
Wedstrijd: |
NEE |
Motorzwever: |
JA |
Copiloot: |
|
Status Proef: |
Gevalideerd |
IGC validatie |
ok |
Opmerkingen:  | EW Serienummer: | |
Veel wind, tot 53km/u en dat klopte. 150km/u op de ASI was 200km/u GS.
Springen tussen straten was moeilijk met veel zakken, in het noorden en oosten volop sneeuwbuien. Maar eens onder een straat was het stijgen homogeen en betrouwbaar.
Met dank aan de verkeersleiding om over Antwerpen te mogen vliegen in een zwever, ik voelde me een klein beetje "Ramy Yanetz over de Golden Gate bridge" toen ik boven linkeroever hing ;-).
Transponder Bru info > SQ2000 > Bru APP > Ant Twr > Bru DEP , de coördinatie verliep vlot en probleemloos, er was amper verkeer.
In het oosten Steven tegen gekomen en in formatie een straat gevolgd die richting Lier lag, deze keer met toelating van Bru info en SQ7000, echter door inkomend verkeer plots moeten afbreken.
Na de eerste request onmiddellijk 180° gedraaid, nog 40km/u wind in het gat en beginnen zakken, maar dat was blijkbaar niet snel genoeg met een gestresseerde situatie als gevolg.
De communicatie was suboptimaal maar gelukkig zijn er extra communicatielijnen. Het is zeer fijn dat dit af en toe kan. (1x op 22j boven HET stad hangen!) |
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:
Transponder Bru info > SQ2000 > Bru APP > Ant Twr > Bru DEP , de coördinatie verliep vlot en probleemloos, er was amper verkeer.
In het oosten Steven tegen gekomen en in formatie een straat gevolgd die richting Lier lag, deze keer met toelating van Bru info en SQ7000, echter door inkomend verkeer plots moeten afbreken.
IGC File gegevens:
Kan bestand niet openen |