CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

27-03-2021 -- Bert VAN EYKEN -- 1313,7 punten

Database gegevens:

Datum: 27-03-2021 Type proef: VV
Toestel: Ventus/bT/cM/cT 17,6m Immatriculatie: OO-ZTO
Handicapfactor: 115 Klasse: Motor
Piloot: Bert VAN EYKEN Club: DAC
Afstand: 377.7 km Score: 1313,7 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Veel wind, tot 53km/u en dat klopte. 150km/u op de ASI was 200km/u GS. Springen tussen straten was moeilijk met veel zakken, in het noorden en oosten volop sneeuwbuien. Maar eens onder een straat was het stijgen homogeen en betrouwbaar. Met dank aan de verkeersleiding om over Antwerpen te mogen vliegen in een zwever, ik voelde me een klein beetje "Ramy Yanetz over de Golden Gate bridge" toen ik boven linkeroever hing ;-). Transponder Bru info > SQ2000 > Bru APP > Ant Twr > Bru DEP , de coördinatie verliep vlot en probleemloos, er was amper verkeer. In het oosten Steven tegen gekomen en in formatie een straat gevolgd die richting Lier lag, deze keer met toelating van Bru info en SQ7000, echter door inkomend verkeer plots moeten afbreken. Na de eerste request onmiddellijk 180° gedraaid, nog 40km/u wind in het gat en beginnen zakken, maar dat was blijkbaar niet snel genoeg met een gestresseerde situatie als gevolg. De communicatie was suboptimaal maar gelukkig zijn er extra communicatielijnen. Het is zeer fijn dat dit af en toe kan. (1x op 22j boven HET stad hangen!)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder Bru info > SQ2000 > Bru APP > Ant Twr > Bru DEP , de coördinatie verliep vlot en probleemloos, er was amper verkeer. In het oosten Steven tegen gekomen en in formatie een straat gevolgd die richting Lier lag, deze keer met toelating van Bru info en SQ7000, echter door inkomend verkeer plots moeten afbreken.

Blog/fotos:
Igc-file: 2021-03-27-LXV-2OX-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 27-03-2021
Weerkaart: Weerkaart van 27-03-2021



IGC File gegevens:

Kan bestand niet openen