CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-05-2021 -- Dries VAN GESTEL -- 2169,4 punten

Database gegevens:

Datum: 29-05-2021 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 602 km Score: 2169,4 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na 2018 eindelijk mijn tweede charronde, al was het meer een charrondriehoek. Stond al langer op de planning en eindelijk is het er nog eens van gekomen. Bart had het zelfde idee en zijn proef maar overgenomen. Dag kwam maar traag op gang in Weelde. Of beter er was vroeg volk maar de eerste lierstart was pas voor na 11u30. Als vierde kunnen vertrekken onder een hemel die al veel belovend er uit zag. Beging ging ok. Over de schelde droog het ook wel, maar vanaf dan was het duidelijk minder. IN het zuide zag je de mooie Cu hangen maar daar zat het luchtruim in de weg. In het noorde de schelde. Resultaat doperen en door om zo op 250m bij Axel bijna buiten te staan. Toch weg geraakt en rustig aansluiten kunnen vinden met de basis. Eens Roeselaren gerond begon corridor 2 (na het stuk aan de schelde), van de dag. Vind niet altijd direct de kern. Daarbij kwam ook nog het stuk golf1 waar de Cu duidelijk hoger gingen. Misschien wel het meest imposantie was vliegen over het zeer grote bos op de grens van Frankrijk en Belgie. Vrij op schema Bouillon kunnen ronden al was de snelheid niet echt hoog. Op de terugweg naar het Noorden rond gevlogen voor een groot blauw gat om vervolgens terug te zakken en de derde corridor van de dag te doen. Eens terug bij Weelde me bijna laten vangen maar toch nog weg geraakt al was het daar niet meer al te vet, duidelijk minder dan rond de Keiheuvel. Bij dat het nog eens gelukt is.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000 hele vlucht. Dutch mill voor crossing Woensdrecht. Moorsele en Kortrijk uitluistren voor para. 126.9 uitluisteren in gebied Florenne

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/foLpdaTxJGVjsRxR9
Igc-file: 2021-05-29-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-05-2021
Weerkaart: Weerkaart van 29-05-2021



IGC File gegevens:

124 Logger interval groter dan limiet van 10 s

Kan bestand niet openen