CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

12-06-2021 -- Bert Jr. SCHMELZER -- 3874,3 punten

Database gegevens:

Datum: 12-06-2021 Type proef: OP
Toestel: Discus 2/T 18m Immatriculatie: HB-2466
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Bert Jr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 981.5 km Score: 3874,3 pt
Vertrekpunt: LSZN (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Declared FAI triangle of 1000 KM I've been planning this flight for years and finally could give it a try. Not the easiest day: Blue start in the Jura. Only the western part around Genève was ok. Vercors beautiful as always, but tough to find the good climbs. The forecasted high cloudbase in the Wallis and Engadin never appeared. Lots of high clouds and overdevelopment during the last 400km due to the strong northerly flow. In the end the Discus and I managed to get back home thanks to some nice ridges, rotors, weak waves and late sunset. In the end the triangle wasn't properly closed, not due to lack of altitude, but due to lack of daylight (sunset+30 min was 5 minutes early :-)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

DABS gecontroleerd, T-sectoren Basel niet actief, Crossing Les Eplatures met radiocontact, Zweefvliegsectoren Geneva actief (uitgeluisterd op ATIS), Crossing TMA/CTR Chambéry met radiocontact en xpdr, crossing TIZ Samedan met radiocontact, verder luchtruim niet actief

Blog/fotos:
Igc-file: 2021-06-12-NAV-4MK-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 12-06-2021
Weerkaart: Weerkaart van 12-06-2021



IGC File gegevens:

Kan bestand niet openen