Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef
Database gegevens:
Datum: |
16-06-2021 |
Type proef: |
VV |
Toestel: |
Ventus/bT/cM/cT 17,6m |
Immatriculatie: |
OO-ZTO |
Handicapfactor: |
115 |
Klasse: |
Motor |
Piloot: |
Bert VAN EYKEN |
Club: |
DAC |
Afstand: |
508 km |
Score: |
1767,0 pt |
Vertrekpunt: |
EBZH |
Wedstrijd: |
NEE |
Motorzwever: |
JA |
Copiloot: |
|
Status Proef: |
Gevalideerd |
IGC validatie |
ok |
Opmerkingen:  | EW Serienummer: | |
's Morgens op tijd afgesproken met Ben op Kiewit en de 2 Ventussen gemonteerd.
Ik had gehoopt dat het toch nog een beetje thermisch zou worden in de kempen maar het was zo plat als een vijg bleek na de sleep.
Met de motor geklommen en over Beek gevlogen (met IFR verkeer onder mij) richting iets dat er uit zag als een convergentie achter Aachen.
Daar net niet kunnen aanpikken en met een beetje motor boven het grote bos een eerste keer hoogte kunnen winnen.
Thermiek was van zeer bedenkelijke kwaliteit, fopcumulussen en 10x herleggen was de regel.
Het enige goeie stuk was van de Hoge Venen tot Libramont, diezelfde terugweg was daarentegen prul.
Nog wat gesnuffeld aan de zwakke convergentie bij Aachen maar die liep de verkeerde richting uit, naar het noorden vliegen betekende met de motor terugvliegen en daar had ik echt geen zin in.
Die motor maakt lawaai, trilt en werkte eigenlijk al 23 minuten op mijn systeem.
Wederom dank voor de gastvrijheid op Kiewit om dit mogelijk te maken! |
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:
Luchtruim, veel militaire activiteit. Elsenborn/Monschau actief, geen GA St. Hubert vandaag maar wel GA La Roche (TMZ) & Malmedy.
Belga Radar hield zich enkel bezig met de militaire activiteiten en deden handover naar Bru Info.
Via Bru Info toelating gekregen om tot Libramont op FL065 te vliegen tot 1600LOC, daarna terug zakken naar 4500ft.
IGC File gegevens:
Kan bestand niet openen |