CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

16-06-2021 -- Bert VAN EYKEN -- 1767,0 punten

Database gegevens:

Datum: 16-06-2021 Type proef: VV
Toestel: Ventus/bT/cM/cT 17,6m Immatriculatie: OO-ZTO
Handicapfactor: 115 Klasse: Motor
Piloot: Bert VAN EYKEN Club: DAC
Afstand: 508 km Score: 1767,0 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
's Morgens op tijd afgesproken met Ben op Kiewit en de 2 Ventussen gemonteerd. Ik had gehoopt dat het toch nog een beetje thermisch zou worden in de kempen maar het was zo plat als een vijg bleek na de sleep. Met de motor geklommen en over Beek gevlogen (met IFR verkeer onder mij) richting iets dat er uit zag als een convergentie achter Aachen. Daar net niet kunnen aanpikken en met een beetje motor boven het grote bos een eerste keer hoogte kunnen winnen. Thermiek was van zeer bedenkelijke kwaliteit, fopcumulussen en 10x herleggen was de regel. Het enige goeie stuk was van de Hoge Venen tot Libramont, diezelfde terugweg was daarentegen prul. Nog wat gesnuffeld aan de zwakke convergentie bij Aachen maar die liep de verkeerde richting uit, naar het noorden vliegen betekende met de motor terugvliegen en daar had ik echt geen zin in. Die motor maakt lawaai, trilt en werkte eigenlijk al 23 minuten op mijn systeem. Wederom dank voor de gastvrijheid op Kiewit om dit mogelijk te maken!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim, veel militaire activiteit. Elsenborn/Monschau actief, geen GA St. Hubert vandaag maar wel GA La Roche (TMZ) & Malmedy. Belga Radar hield zich enkel bezig met de militaire activiteiten en deden handover naar Bru Info. Via Bru Info toelating gekregen om tot Libramont op FL065 te vliegen tot 1600LOC, daarna terug zakken naar 4500ft.

Blog/fotos:
Igc-file: 2021-06-16-FLA-4CI-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 16-06-2021
Weerkaart: Weerkaart van 16-06-2021



IGC File gegevens:

Kan bestand niet openen