CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

09-07-2021 -- Hugo JANSEN -- 530,9 punten

Database gegevens:

Datum: 09-07-2021 Type proef: OP
Toestel: LS 8/T 18m Immatriculatie: D-KKAB
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Hugo JANSEN Club: KAC
Afstand: 134.5 km Score: 530,9 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Mooie voorspellingen van TopMeteo, maar start op Weelde met 700m plafond en heel slecht zicht. Uiteindelijk toch maar richting Nederland over de startlijn gegaan, dat ging uiterst moeizaam in de corridor tussen Eindhoven en Gilze. Daarna ging het plafond stilaan omhoog tot 1000m, met helderder zicht. Bij de rivieren ging het zoals verwacht heel wat minder, en "hoogte nemen" zat er vandaag niet in, dus weer een laagtepunt bij Rhenen. Gelukkig kunnen aanpikken, en weer op 1200m bij Ede. Een lange steek tot voorbij Apeldoorn, maar nabij Teuge begon het weer moeilijker te worden (parabak was actief). Bij Heerde was het vat af, hier verplicht motor te gebruiken, einde proef. Maar van daar terug naar Weelde is 135km, en het zag er redelijk blauw uit in die richting. Geen keuze, die richting moet ik uit. En weer aan de rivieren werd het uiterst moeilijk, ook omdat de wind ondertussen was aangewakkerd. Bij Rosmalen mijn water gelost en weer een motorstart in een ondertussen bijna gans blauwe lucht. Op motor zo'n 20km afgelegd, zonder noemenswaardige thermiek tegen te komen. Final glide naar Weelde dan natuurlijk geen probleem meer, integendeel, bij Weelde waren er nog wel goede bellen (wordt dat dààrom daar "Weelde" genoemd?...). Toch blij dat ik nog eens kon vliegen, na weken "on-weer"...

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 ganse vlucht

Blog/fotos:
Igc-file: 2021-07-09-NAV-5FA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 09-07-2021
Weerkaart: Weerkaart van 09-07-2021



IGC File gegevens:

Kan bestand niet openen