CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

22-07-2021 -- Dries VAN GESTEL -- 1937,3 punten

Database gegevens:

Datum: 22-07-2021 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 537.6 km Score: 1937,3 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Niet de verhoopte dag/weer, althans voor wat ik voor ogen had. Stond op tijd in de rij, als tweede weg en iets hoger laten slepen dan normaal. Toch nog even moeten wachten aan de helling tot het echt op gang kwam. Eerst naar het zuiden met idee om zo "niet te snel" in het noorden te zijn waar het nog aan het opbouwen was. In het zuiden vond ik het echter niet zo goed. Denk omdat de weste wind er niet of maar heel zwak was. Moest van de thermiek komen en parcour stond nog niet echt in de zon. Dan maar vroeger terug naar noorden en aan de 3 eveche wat liggen proberen. Gewoon door had sneller geweest. Eens voor de moriennen toch maar beslist om er vandaag niet in de duiken. Achteraf bleek dat het wel had gekunnen. Dan maar wat oostelijk gaan verkennen. Toch een berg gedaan waar ik nog niet was geweest. En toen waren snel de benen op. Maar het vliegplezier stopt niet als de benen op zijn. Het parcour in de savond werkten savond wel perfect en was dus lekkere streep trekken. Verplaatste start en landing, dus qua kilometers was stuk verder (moesten er mee benen zijn).

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Poging tot geen gereglementeerd luchtruim gebruik

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/zqK61AScodpWEbzs7
Igc-file: 2021-07-22-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 22-07-2021
Weerkaart: Weerkaart van 22-07-2021



IGC File gegevens:

Kan bestand niet openen