CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

25-07-2021 -- Dries VAN GESTEL & JESSIE DE RIDDER -- 769,5 punten

Database gegevens:

Datum: 25-07-2021 Type proef: VV
Toestel: Duo Discus/T Immatriculatie: FCIDL
Handicapfactor: 110 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 211.6 km Score: 769,5 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot: JESSIE DE RIDDER
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Heel leuk om bergzweefvliegen te kunnen delen, deze keer met Jessie. Vooraf vluchtje met Ulrike en dus pas laat kunnen vertrekken. Half de namiddag ging de Grand Berard wat minder na het ontkoppelen en dus paar keer moeten aanleggen om op hoogte te komen. Het parcour ging door de weste wind top. Kleppen nodig om onder de kam te komen. Na het parcour nog even naar het Noorden. In de st Crepin vallei/bergen vond ik de thermiek verklapt. De meteo voorspelde goed thermiek tot 3000m dan een band minder en vervolgens terug goed. Initieel vond ik dat wat raar maar het leekt toch te kloppen. Briancon in de verte zien liggen en vervolgens via col de Vars terug naar de Barcelonnette vallei. De col naar de Seolan nemen lukte net niet meer. Via een bel in de vallei terug de aansluiting gevonden tot opnieuw de maag van de co-piloot anders besliste. Maar wie weet op nieuw de bergvliegmicrobe kunnen doorgeven?

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/zqK61AScodpWEbzs7
Igc-file: 2021-07-25-NAV-949-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 25-07-2021
Weerkaart: Weerkaart van 25-07-2021



IGC File gegevens:

Kan bestand niet openen