CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-07-2021 -- Dirk VERHAEREN -- 996,9 punten

Database gegevens:

Datum: 29-07-2021 Type proef: OP
Toestel: Pik 20 D/E Immatriculatie: OO-DVH
Handicapfactor: 104 Klasse: Motor
Piloot: Dirk VERHAEREN Club: LUAC
Afstand: 230.4 km Score: 996,9 pt
Vertrekpunt: LFGO (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
All right....na 6 dagen niet vliegen wegens slecht weer ging het vandaag de dag van de week zijn. Meteo gaf eindelijk nog eens vliegbaar weer, met cumuli en plafond tot 1600 meter. De wind was redelijk, komende van het W-ZW maar zwakte af in de loop van de dag. Eerst plan was tegen de wind in vliegen maar de strategie veranderde wegens de afzwakkende wind (en de hint van onze Stefan :-)). Dus...eerst wind af, dan wind op. Zo geschiedde. Niet te vroeg gestart. De eerste thermiek gaf redelijk dus vertrekken maar. Een paar keer laag gehangen. En ja...ondanks de voorspelde 7° op 1500 m was de lange broek en sweater helemaal geen goed idee....Het was dus zweten! Reims Prunay goed gekeerd, vervolgens wind opwaards richting Montargis. Dat ging ook allemaal redelijk vlot tot een 30km voor Pont Sur Yonne , wegens lichte afscherming, de cumuli niet meer het verhoopte stijgen gaven. De rest kan je al raden....(te)laag en´t moteurke eruit....damn! Het was mijn Laatste vliegdag en toch nog kunnen vliegen. Al bij al een leuke dag.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2021-07-29-NAV-8Q3-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-07-2021
Weerkaart: Weerkaart van 29-07-2021



IGC File gegevens:

Kan bestand niet openen