CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

06-08-2021 -- Dries VAN GESTEL -- 1446,1 punten

Database gegevens:

Datum: 06-08-2021 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 401.3 km Score: 1446,1 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na dat gisteren het plafond maar heel langzaam optrok en de bergtoppen lange tijd in de smos hingen was iedereen vandaag precies beetje terughoudend om te starten. Uiteindelijk als derde iets na 13u weg. Eens boven de kam met zicht op het noorde leek de Clotinaille en Fouran hun top nog in de wolken te steken, dan maar beslist eerst been naar het zuiden de doen. Met de hoogte die ik had vrij vlot naar pont aiguine. Het parcour droeg dus zonder veel draaien richting Tete Lucy. Dan nu maar de st crepin vallei is. Daar werkte het allemaal toch een beetje minder. Om te beginnen paar keer moeten aanleggen en zoeken eer ik wat op hoogte geraakt bij Tete de Peyron. Dan toch nog maar iets verder noord tot aan Briancon. De janus gas niet echt en maar terug gedraaid. Eens terug ter hoogte van de pracheval hingen enkele bakken in de vallei in plaats van aan de helling. Ook maar een poging gedaan om de golf te nemen. Dat lukte en vrij laminair tot 3200m maar daarna was ik het wat kwijt. Vandaar te zien hing de lenti boven vars/grand berard. Idee was om via de Vars terug naar het zuiden te gaan. Maar zoals elke jaar minstens een keer was het Vars gesukkel voor vandaag. Ondanks de wind op de helling geraakt ik niet echt naar boven. Denk de invloed van de golf. Daarom ook dat ik niet echt door wilde gaan met 2700m, kwestie van niet te mispakken. Na paar keer aanleggen beslist om dan maar via plan B terug te gaan = Clotinaille/Fouran. Die werkte wel vanaf 2000m. Te veel tijd verloren aan de Vars dus na wat parcour en nog even rondje van de vallei het maar voor bekeken gehouden.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Poging tot geen gereglementeerd luchtruim gebruik

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/zqK61AScodpWEbzs7
Igc-file: 2021-08-06-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 06-08-2021
Weerkaart: Weerkaart van 06-08-2021



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Kan bestand niet openen