CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

04-03-2021 -- Aanpassing reglement voor OP: een gelukte OP krijgt vanaf nu 5 punten per kilometer. Een NIET gelukte OP krijgt slechts 4.5 punten per gevlogen kilometer.

16-04-2021 -- Gezien de recente onduidelijkheid betreffende de toegelaten vluchten heeft de charron jury vanuit fair-play oogpunt beslist om de vluchten tussen 1 Jan 2021 en 19 april 2021 niet op nemen in de challenge 2021. We herinneren er aan dat elke piloot verantwoordelijk blijft voor zijn eigen vlucht.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

11-08-2021 -- Dries VAN GESTEL -- 1941,6 punten

Database gegevens:

Datum: 11-08-2021 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 538.8 km Score: 1941,6 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
En dan eindelijk was het eens een Morienne/Aosta dagje (en de pessimist zou zeggen, gemiste kans op Matherhorn, en die had achteraf mogelijk gelijk). Vertrek ging ooit al vlotter. Op zich zonder problemen hoogte kunnen maken bij de Grand Berard, dan via omweg Neuf Coleur de st crepin vallei in. Had gedacht daar wel wat tegen te komen maar niks deftig gevonden. Dan maar uitgeweken en dus omweg naar Tete Amont en aangekomen op 2600m. Deze gaf niet echt denderend en dat het nodige zoeken om uiteindelijk wel op hoogte te komen. Achteraf gezien had direct naar Roch Plampinet mogelijk sneller geweest. Eens bij Plampinet 3900m kunnen halen en het zag er ok uit in de Morienne dus door. Bij col d'etach even de kom moeten afzoeken, vervolgens naar Point Ronce en het zicht begon echt te worden waarom ik bergvliegen doe. Verder door naar col carro en beslist om toch maar verder te gaan, Aosta daar wacht ik al een jaar op. Dit ondanks dat de grand paradie en verder door wat blauw was. Bij de grivola/Nomeno recht de golf in gevlogen en met 3.8m/s naar 5000m. Wat een luxe positie om de Mt Blanc te bewonderen (op een km of 20 er vanaf). Het zag er eigenlijk wel goed uit richting Matherhorn maar net het feit dat er golf stond deed me twijfelen. Wat als ik bij de oversteek terug me zou mispakken bij de golf... Toch maar terug gedraaid al zou je achteraf zeggen had toch door gegaan. De weg terug ging vanzelf via een iets andere route om de Morienne wat beter te leren kennen. Eens bij Point Ronce beslist om de kilometers te laten voor wat het was. Nu was ik in de Morienne, tijd om ervan te genieten. Dus nog eens op en af col carro. Goed voor 2 benen van elke 22km, niet echt ideaal voor de km dus. Daarna nog wat spelen langs het parcour waardoor de snelheid naar boven ging en de marge om wat langer en eventeuel de oversteek in Aosta te doen er eigenlijk wel was. Uiteindelijk vielen de 2 benen op en af carro weg. Dit gaf wat meer kilometers maar de gemiddelde snelheid ging wel naar beneden wegens de "nutteloze" omweg op het vlak van km maar op het vlak van uitzicht en genieten was het echter top, en daarvoor doen we het toch.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Poging tot geen gereglementeerd luchtruim gebruik

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/zqK61AScodpWEbzs7
Igc-file: 2021-08-11-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 11-08-2021
Weerkaart: Weerkaart van 11-08-2021



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Kan bestand niet openen