CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-07-2023 -- Hugo JANSEN -- 930,2 punten

Database gegevens:

Datum: 02-07-2023 Type proef: VV
Toestel: LS 8T 18m Immatriculatie: D-KKAB
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Hugo JANSEN Club: KAC
Afstand: 265.1 km Score: 930,2 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Héél veel wind, als tweede gestart en moeilijk weggeraakt. Dan ineens een goede bel, en op weg. Maar bij Meer grens ging het echt niet meer: motor aan, dus opgegeven proef om zeep. Dan maar verder in vrije vlucht. Na Etten-Leur was het wind-af met gemiddeld 40km/h tot Raalterwetering. Daar was de wind zelfs aangewakkerd tot 50km/h, ik denk niet dat ik al ooit zo'n sterke wind ervaren heb. Toch waren er nog goede bellen te vinden, er was daar zeker 5/8 bewolking. Op de terugweg bleken de wolken stilaan te verdwijnen, net nu ik ze nodig had met de sterke kopwind! Bij Elst de laatste goede bel tot 1700m kunnen nemen. Maar bij Zaltbommel, tussen de rivieren was het over-en-out: geen wolken van betekenis meer, geen thermiek, véél wind. Dus weer motor aan, om niet in de 'uiterwaarden' van Maas of Waal te belanden... Bij Vucht motor uit, omdat ik een bel invloog. Maar te vroeg gejuicht, bij 800m was het weer uit met de pret. Nog even geprobeerd bij Tilburg, maar het ging echt niet meer. Dus voor de 3de keer motor aan, om toch nog in Weelde te geraken... Achteraf gezien te lang doorgegaan naar het noorden, maar daar waren voldoende wolken en bellen, niets deed vermoeden dat die op de terugweg zouden oplossen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 ganse vlucht, verder geen gereglementeerd luchtruim gebruikt.

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-07-02-NAV-5FA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-07-2023
Weerkaart: Weerkaart van 02-07-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/07/2023
Piloot:         HUGO JANSEN
Zweefvliegtuig: D-KKAB
Toestel type:   LS8ST-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 5fa
Logger file:    2023-07-02-NAV-5FA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  500

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:59:03
Duurvlucht     : 03:31:44
Vrije vlucht   :  265.1 km
Fasttrack      :   90.1 kmh
Hoogtewinst    : 1222.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.877'N   4°58.246'E
    tijd: 10:36:10 UTC
    alti: 45 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.646'N   4°57.382'E = 247° 1.1 km van vertrek
    tijd: 10:36:56 UTC
    alti: 512 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.909'N   4°58.449'E =  76° 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:35:13 UTC
    alti: 48 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 04:59:03
Motorgebruik
    aantal keren: 5
    totale motortijd: 22.5 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°26.751'N   4°44.883'E  @ 11:16:23 UTC,   540 m
    punt 1:  51°37.530'N   4°45.926'E  @ 11:45:12 UTC,  1238 m
    punt 2:  52°12.689'N   5°48.938'E  @ 12:31:23 UTC,   998 m
    punt 3:  52°13.405'N   6°08.593'E  @ 12:49:31 UTC,  1275 m
    punt 4:  52°24.127'N   6°17.797'E  @ 13:02:27 UTC,  1179 m
    punt 5:  52°13.047'N   5°41.927'E  @ 13:58:45 UTC,  1406 m
    Finish:  51°46.290'N   5°17.026'E  @ 14:47:54 UTC,   241 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.0 km   3° @  41.7 km/h
    been 2:   97.3 km  47° @ 126.4 km/h
    been 3:   22.4 km  86° @  74.2 km/h
    been 4:   22.5 km  28° @ 104.2 km/h
    been 5:   45.7 km 243° @  48.7 km/h
    been 6:   57.2 km 210° @  69.9 km/h
Afgelegde afstand:                   265.1 km
Duur:                                03:31:31
Gemiddelde snelheid:                 75.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 16.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 46.9 km
Starthoogte:                         514.0 m
Finishhoogte:                        241.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          273 m
Totale score afstand:                265.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°27.114'N   4°46.713'E = 294° 14.7 km van vertrek
    tijd:    11:26:23 UTC
    alti:    1300 m
Finishpunt
    pos.:    52°17.982'N   6°04.688'E =  37° 126.0 km van vertrek
    tijd:    13:26:23 UTC
    alti:    1020 m
Grootste afstand in 2 uur: 180.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    90.1 km/h
Hoogteverlies:             280 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 484.0 km  NIET GELDIG
Declaratie na begin van vlucht
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO       51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  ETTEN-LEUR        51°34.196'N   4°38.393'E    29.6 km 310°
    punt 2:  RAALTERWETERING   52°24.629'N   6°10.633'E   141.1 km  48°
    punt 3:  SEPPE AERO        51°33.370'N   4°33.140'E   146.6 km 230°
    punt 4:  ZUTENDAAL KERK    50°55.900'N   5°34.400'E    99.5 km 134°
    finish:  WEELDE AERO       51°24.050'N   4°58.130'E    67.2 km 321°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   21.3 km
Been 1:   33.4 km
Been 2:   21.3 km
Totaal:   75.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:16:10 UTC
    einde: 14:47:54 UTC
    duur:  03:31:44

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     514 m @ 11:16:10 UTC
    hoog punt:    1736 m @ 14:25:36 UTC
    hoogtewinst:  1222 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:36:43  bearing 7.8°
    Tweede punt: 12:49:30  bearing 37.3°
    Totale hoek: 29.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8183

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs