CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

11-04-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 657,2 punten

Database gegevens:

Datum: 11-04-2023 Type proef: HW
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Hoogtewinst: 3976 m Score: 657,2 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Strakke wind, op hoogte naar +90km/u, de kans op golf was reeel. Morgen voorspellen ze kans op regen dus vandaag vliegen. Laatste keer dat ik nog eens echt golf heb gevlogen was toch weer even geleden. Vertrokken niet met het doel om afstand te doen, in golf is dat toch echt een vak apart in mijn ogen. Maar om ooit goed golf te kunnen vliegen moet je het natuurlijk wel oefenen, bij deze. Het begin was anders heel moeizaam. Soleil bouf werkte niet echt, iets verder door beetje, chape gendarm ook niet echt, dan maar door naar montange les alp. Daar heel tijd gehangen om wat hoogte te maken. Eens +3000m de oversteek naar tete siguret en daar met +4.8m/s naar +4200m en daar de connectie kunnen maken met de golf. Die ging goed naar boven en na wat verleggen FL195 of dus 6000m. Hoger mag je hier niet, ook al was de golf toen nog niet gedaan. Van 6000m met -3m/s naar 4800m om een paar kilomter te overbruggen over col de vars. Bij st crepin terug wat golf kunnen vinden en opnieuw naar 5500m. Volgende plan was om te kijken of de morgen ook golf stond maar dat was geen succes. Ondertussen was het wel dikke paar uren fantastische uitzichten. Nog even de hoogte eruit vliegen en dat was hem weer voor vandaag.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/Qzka26RgVSdyZSYm6
Igc-file: 2023-04-11-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 11-04-2023
Weerkaart: Weerkaart van 11-04-2023



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   11/04/2023
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-04-11-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:53:06
Duurvlucht     : 04:46:11
Vrije vlucht   :  158.2 km
Fasttrack      :   72.9 kmh
Driehoek       :  107.3 km
Hoogtewinst    : 3976.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.212'N   6°36.826'E
    tijd: 10:54:39 UTC
    alti: 1092 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°24.808'N   6°38.449'E =  36° 3.7 km van vertrek
    tijd: 11:01:34 UTC
    alti: 2073 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.229'N   6°36.641'E = 277° 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:47:45 UTC
    alti: 1117 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 04:53:06
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  44°19.615'N   6°36.724'E  @ 11:38:12 UTC,  2519 m
    punt 1:  44°30.817'N   6°50.336'E  @ 13:39:46 UTC,  5083 m
    punt 2:  44°40.472'N   6°37.140'E  @ 14:32:53 UTC,  5463 m
    punt 3:  44°16.590'N   6°29.996'E  @ 14:57:46 UTC,  3519 m
    punt 4:  44°28.021'N   6°48.554'E  @ 15:21:28 UTC,  3309 m
    Finish:  44°24.974'N   6°27.941'E  @ 15:36:57 UTC,  2562 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   27.5 km  41° @  13.6 km/h
    been 2:   25.0 km 316° @  28.2 km/h
    been 3:   45.2 km 192° @ 109.1 km/h
    been 4:   32.5 km  49° @  82.3 km/h
    been 5:   27.9 km 258° @ 108.2 km/h
Afgelegde afstand:                   158.2 km
Duur:                                03:58:45
Gemiddelde snelheid:                 39.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.2 km
Starthoogte:                         1945.0 m
Finishhoogte:                        2562.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -617 m
Totale score afstand:                158.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°30.548'N   6°49.702'E =  51° 21.8 km van vertrek
    tijd:    13:42:41 UTC
    alti:    5268 m
Finishpunt
    pos.:    44°23.393'N   6°39.348'E =  84° 3.4 km van vertrek
    tijd:    15:42:41 UTC
    alti:    1897 m
Grootste afstand in 2 uur: 145.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    72.9 km/h
Hoogteverlies:             3371 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   30.7 km
Been 1:   45.3 km
Been 2:   31.4 km
Totaal:  107.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:01:34 UTC
    einde: 15:47:45 UTC
    duur:  04:46:11

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1945 m @ 11:07:19 UTC
    hoog punt:    5921 m @ 13:52:59 UTC
    hoogtewinst:  3976 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2909

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs