CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

08-07-2023 -- Joris GERNAEY & MAX POEN -- 2158,7 punten

Database gegevens:

Datum: 08-07-2023 Type proef: VV
Toestel: Nimbus 4DT Immatriculatie: PH-1615
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Joris GERNAEY Club: LV
Afstand: 663.8 km Score: 2158,7 pt
Vertrekpunt: ZZZZ (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: MAX POEN
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Zullen we eens naar Oostenrijk gaan? Alle ja, 't is goed.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Erfurt TMZ SQ4410 + VHF 126.175, Dresden TMZ SQ4410 + VHF 125.875, Para Schwarzheide/Schipkau 132.810. Remainder of the flight SQ7000.

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-07-08-LXV-AE5-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 08-07-2023
Weerkaart: Weerkaart van 08-07-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   08/07/2023
Piloot:         JORIS GERNAEY
Zweefvliegtuig: PH-1615
Toestel type:   NIMBUS 4DT    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: ae5
Logger file:    2023-07-08-LXV-AE5-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:51:17
Duurvlucht     : 06:48:02
Vrije vlucht   :  663.8 km
Fasttrack      :  110.6 kmh
Opgegeven proef:  134.8 km
Driehoek       :  335.6 km
Hoogtewinst    : 2196.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    ZZZZ  -Onbekend-        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 50°54.349'N  11°16.041'E
    tijd: 09:56:13 UTC
    alti: 235 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°54.104'N  11°15.254'E = 244° 1.0 km van vertrek
    tijd: 09:56:52 UTC
    alti: 516 m
Landingspunt 
    pos.: 50°54.257'N  11°15.587'E = 252° 0.6 km van vertrek
    tijd: 16:47:30 UTC
    alti: 254 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 06:51:17
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 2.2 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°54.864'N  11°13.648'E  @ 10:10:43 UTC,  1968 m
    punt 1:  50°42.909'N  13°09.707'E  @ 11:25:50 UTC,  2374 m
    punt 2:  51°31.342'N  13°53.742'E  @ 12:26:05 UTC,  2004 m
    punt 3:  51°38.872'N  14°50.033'E  @ 13:04:46 UTC,  2639 m
    punt 4:  50°39.571'N  10°59.395'E  @ 16:09:28 UTC,  2372 m
    punt 5:  50°42.724'N  10°43.093'E  @ 16:22:23 UTC,  2501 m
    Finish:  50°54.275'N  11°16.896'E  @ 16:46:26 UTC,   391 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  138.1 km  99° @ 110.3 km/h
    been 2:  103.5 km  29° @ 103.0 km/h
    been 3:   66.5 km  77° @ 103.2 km/h
    been 4:  290.5 km 249° @  94.4 km/h
    been 5:   20.1 km 287° @  93.2 km/h
    been 6:   45.1 km  61° @ 112.6 km/h
Afgelegde afstand:                   663.8 km
Duur:                                06:35:43
Gemiddelde snelheid:                 100.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Starthoogte:                         688.0 m
Finishhoogte:                        391.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          297 m
Totale score afstand:                663.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°50.172'N  11°30.753'E = 114° 18.9 km van vertrek
    tijd:    10:26:42 UTC
    alti:    2592 m
Finishpunt
    pos.:    51°31.212'N  13°54.191'E =  69° 196.4 km van vertrek
    tijd:    12:26:42 UTC
    alti:    2078 m
Grootste afstand in 2 uur: 221.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   110.6 km/h
Hoogteverlies:             514 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 704.6 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   BAD BERKA          50°54.233'N  11°15.517'E
    punt 1:  OSCHATZ            51°17.817'N  13°04.783'E   134.8 km  70°
    punt 2:  BRANDENBURG MUE    52°26.217'N  12°35.583'E   131.2 km 345°
    punt 3:  EBERSWALDE FINOW   52°49.633'N  13°41.617'E    86.2 km  59°
    punt 4:  BRANDENBURG MUE    52°26.217'N  12°35.583'E    86.2 km 240°
    punt 5:  OSCHATZ            51°17.817'N  13°04.783'E   131.2 km 165°
    finish:  BAD BERKA          50°54.233'N  11°15.517'E   134.8 km 252°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BAD BERKA          @ 10:11:55 UTC,  1853 m
    punt 1:  OSCHATZ            @ 11:47:48 UTC,  2283 m :  134.8 km   84.4 km/h
    punt 2:  BRANDENBURG MUE    niet gerond
    afbreekpunt: 51°00.615'N  13°12.837'E  @ 11:47:48 UTC, 2283 m : 0.0 km 0.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        134.8 km
Duur van de proef:        01:35:53
Gemiddelde snelheid:      84.4 km/h
Start hoogte:             688 m
Hoogte passeren start:    1853 m
Hoogte aan break-punt:    2283 m
Hoogteverlies over proef: -1595 m
Totale score afstand:     134.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   94.0 km
Been 1:  147.6 km
Been 2:   94.0 km
Totaal:  335.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:59:28 UTC
    einde: 16:47:30 UTC
    duur:  06:48:02

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     688 m @ 09:59:28 UTC
    hoog punt:    2884 m @ 16:15:53 UTC
    hoogtewinst:  2196 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 15330

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs