CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-04-2023 -- Benjamin HEYLEN & GEERT CALLEWAERT -- 893,5 punten

Database gegevens:

Datum: 14-04-2023 Type proef: VV
Toestel: Duo Discus XLT Immatriculatie: D-KDXL
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 252.4 km Score: 893,5 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: GEERT CALLEWAERT
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Een invliegvlucht, met krabbeltraining omwille van de max 2500ft tot een stuk voorbij de grens. Eens aan de Rijn ging het goed, maar tijdig terug gedraaid omwille van de verwachte buien. Eens lokaal EBZH was het plan samen met Nx richting Weelde te gaan, maar dat was volledig afgeschermd door een buienlijn. Regen net noord van Hasselt heeft ons dan doen kiezen voor de landing.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Kleine Brogel clearance max 2500ft bij wegvliegen. TSA areas gesloten via Dutch Mil Procedure 6101 + uitluisteren Kleien Brogel clearance richting EBZH, dan zakken tot 3500ft voor gedeelte NL, Daarna 4500ft clearance in Belgie

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-04-14-LXV-75L-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-04-2023
Weerkaart: Weerkaart van 14-04-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/04/2023
Piloot:         BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type:   DUO DISCUS XLT?    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 75l
Logger file:    2023-04-14-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:44:32
Duurvlucht     : 03:35:02
Vrije vlucht   :  252.4 km
Fasttrack      :   83.5 kmh
Hoogtewinst    : 1477.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.236'N   5°22.201'E
    tijd: 11:17:04 UTC
    alti: 92 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°56.630'N   5°23.893'E = 146° 3.6 km van vertrek
    tijd: 11:21:32 UTC
    alti: 654 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.216'N   5°22.793'E =  93° 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:01:36 UTC
    alti: 103 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:44:32
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°59.039'N   5°25.614'E  @ 11:26:34 UTC,   840 m
    punt 1:  51°17.993'N   6°00.279'E  @ 12:08:51 UTC,   485 m
    punt 2:  51°28.545'N   6°04.512'E  @ 12:43:56 UTC,  1489 m
    punt 3:  51°40.866'N   6°42.837'E  @ 13:14:53 UTC,  1373 m
    punt 4:  51°18.625'N   5°57.335'E  @ 14:03:38 UTC,  1272 m
    punt 5:  51°13.666'N   5°40.828'E  @ 14:20:55 UTC,  1189 m
    Finish:  50°55.640'N   5°21.020'E  @ 14:55:41 UTC,   707 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   53.6 km  49° @  76.0 km/h
    been 2:   20.2 km  14° @  34.5 km/h
    been 3:   49.8 km  62° @  96.6 km/h
    been 4:   66.9 km 232° @  82.3 km/h
    been 5:   21.3 km 244° @  73.9 km/h
    been 6:   40.6 km 215° @  70.2 km/h
Afgelegde afstand:                   252.4 km
Duur:                                03:29:07
Gemiddelde snelheid:                 72.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 5.0 km
Starthoogte:                         840.0 m
Finishhoogte:                        707.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          133 m
Totale score afstand:                252.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°24.655'N   6°04.837'E =  45° 69.8 km van vertrek
    tijd:    12:35:36 UTC
    alti:    1227 m
Finishpunt
    pos.:    51°03.626'N   5°31.132'E =  46° 14.5 km van vertrek
    tijd:    14:35:37 UTC
    alti:    933 m
Grootste afstand in 2 uur: 167.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    83.5 km/h
Hoogteverlies:             294 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 283.1 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT    50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  DAUN-SENHELD      50°10.700'N   6°51.830'E   137.4 km 129°
    punt 2:  AACHEN MERZBUCK   50°49.450'N   6°11.050'E    86.5 km 326°
    finish:  HASSELT KIEWIT    50°58.200'N   5°22.500'E    59.2 km 286°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    654 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:26:34 UTC
    einde: 15:01:36 UTC
    duur:  03:35:02

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     412 m @ 11:37:33 UTC
    hoog punt:    1889 m @ 13:34:18 UTC
    hoogtewinst:  1477 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:46:25  bearing 59.2°
    Tweede punt: 14:55:44  bearing 87.0°
    Totale hoek: 27.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2131

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs