CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-04-2023 -- Benjamin HEYLEN & GEERT CALLEWAERT -- 893,5 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 14/04/2023
Piloot: BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type: DUO DISCUS XLT? Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 75l
Logger file: 2023-04-14-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:44:32
Duurvlucht : 03:35:02
Vrije vlucht : 252.4 km
Fasttrack : 83.5 kmh
Hoogtewinst : 1477.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.236'N 5°22.201'E
tijd: 11:17:04 UTC
alti: 92 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°56.630'N 5°23.893'E = 146° 3.6 km van vertrek
tijd: 11:21:32 UTC
alti: 654 m
Landingspunt
pos.: 50°58.216'N 5°22.793'E = 93° 0.7 km van vertrek
tijd: 15:01:36 UTC
alti: 103 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:44:32
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 0.6 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°59.039'N 5°25.614'E @ 11:26:34 UTC, 840 m
punt 1: 51°17.993'N 6°00.279'E @ 12:08:51 UTC, 485 m
punt 2: 51°28.545'N 6°04.512'E @ 12:43:56 UTC, 1489 m
punt 3: 51°40.866'N 6°42.837'E @ 13:14:53 UTC, 1373 m
punt 4: 51°18.625'N 5°57.335'E @ 14:03:38 UTC, 1272 m
punt 5: 51°13.666'N 5°40.828'E @ 14:20:55 UTC, 1189 m
Finish: 50°55.640'N 5°21.020'E @ 14:55:41 UTC, 707 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 53.6 km 49° @ 76.0 km/h
been 2: 20.2 km 14° @ 34.5 km/h
been 3: 49.8 km 62° @ 96.6 km/h
been 4: 66.9 km 232° @ 82.3 km/h
been 5: 21.3 km 244° @ 73.9 km/h
been 6: 40.6 km 215° @ 70.2 km/h
Afgelegde afstand: 252.4 km
Duur: 03:29:07
Gemiddelde snelheid: 72.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 5.0 km
Starthoogte: 840.0 m
Finishhoogte: 707.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 133 m
Totale score afstand: 252.4 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°24.655'N 6°04.837'E = 45° 69.8 km van vertrek
tijd: 12:35:36 UTC
alti: 1227 m
Finishpunt
pos.: 51°03.626'N 5°31.132'E = 46° 14.5 km van vertrek
tijd: 14:35:37 UTC
alti: 933 m
Grootste afstand in 2 uur: 167.1 km
Beste snelheid in 2 uur: 83.5 km/h
Hoogteverlies: 294 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 283.1 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: DAUN-SENHELD 50°10.700'N 6°51.830'E 137.4 km 129°
punt 2: AACHEN MERZBUCK 50°49.450'N 6°11.050'E 86.5 km 326°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 59.2 km 286°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 0.0 km
Duur van de proef: 00:00:00
Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h
Start hoogte: 0 m
Hoogte passeren start: 654 m
Hoogte aan break-punt: 0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand: 0.0 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:26:34 UTC
einde: 15:01:36 UTC
duur: 03:35:02
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 412 m @ 11:37:33 UTC
hoog punt: 1889 m @ 13:34:18 UTC
hoogtewinst: 1477 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:46:25 bearing 59.2°
Tweede punt: 14:55:44 bearing 87.0°
Totale hoek: 27.8°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2131
| |||||||||||||||||||||