CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-04-2023 -- Tom CONINGS -- 1606,6 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 14/04/2023
Piloot: TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-7940
Toestel type: LS 8-18 Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 8i2
Logger file: 2023-04-14-LXV-8I2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 05:05:04
Duurvlucht : 05:01:11
Vrije vlucht : 415.7 km
Fasttrack : 99.2 kmh
Opgegeven proef: 407.0 km
Driehoek : 245.4 km
Hoogtewinst : 1396.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.237'N 5°22.205'E
tijd: 09:55:41 UTC
alti: 66 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°59.036'N 5°24.832'E = 64° 3.4 km van vertrek
tijd: 09:59:34 UTC
alti: 696 m
Landingspunt
pos.: 50°58.244'N 5°22.642'E = 89° 0.5 km van vertrek
tijd: 15:00:45 UTC
alti: 86 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 05:05:04
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°58.173'N 5°22.334'E @ 10:03:29 UTC, 679 m
punt 1: 51°03.758'N 5°37.017'E @ 10:21:37 UTC, 837 m
punt 2: 51°17.418'N 5°48.976'E @ 10:41:09 UTC, 1085 m
punt 3: 51°46.765'N 7°16.812'E @ 11:55:33 UTC, 1477 m
punt 4: 51°56.691'N 6°18.970'E @ 12:33:28 UTC, 1461 m
punt 5: 51°49.827'N 6°50.600'E @ 12:57:33 UTC, 1247 m
Finish: 50°56.201'N 5°20.683'E @ 14:55:54 UTC, 627 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.1 km 59° @ 66.4 km/h
been 2: 28.9 km 29° @ 88.8 km/h
been 3: 115.2 km 61° @ 92.9 km/h
been 4: 68.9 km 286° @ 109.0 km/h
been 5: 38.5 km 109° @ 95.8 km/h
been 6: 144.1 km 227° @ 73.1 km/h
Afgelegde afstand: 415.7 km
Duur: 04:52:25
Gemiddelde snelheid: 85.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.2 km
Starthoogte: 646.0 m
Finishhoogte: 627.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 19 m
Totale score afstand: 415.7 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°33.864'N 6°34.935'E = 51° 107.3 km van vertrek
tijd: 11:25:54 UTC
alti: 1188 m
Finishpunt
pos.: 51°35.164'N 6°28.780'E = 48° 103.4 km van vertrek
tijd: 13:25:54 UTC
alti: 1149 m
Grootste afstand in 2 uur: 198.3 km
Beste snelheid in 2 uur: 99.2 km/h
Hoogteverlies: 39 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 550.9 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: BORKENBERGE 51°46.750'N 7°17.120'E 160.6 km 55°
punt 2: DOETINCHEM 51°56.710'N 6°18.650'E 69.6 km 286°
punt 3: BORKEN ZUID 51°49.800'N 6°51.000'E 39.3 km 109°
punt 4: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 140.3 km 228°
punt 5: MEER AFRIT 51°27.200'N 4°43.330'E 70.5 km 320°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 70.5 km 140°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HASSELT KIEWIT @ 10:03:38 UTC, 660 m
punt 1: BORKENBERGE @ 11:55:32 UTC, 1483 m : 160.1 km 85.8 km/h
punt 2: DOETINCHEM @ 12:33:29 UTC, 1461 m : 68.6 km 108.5 km/h
punt 3: BORKEN ZUID @ 12:57:34 UTC, 1242 m : 38.3 km 95.3 km/h
punt 4: HASSELT KIEWIT @ 14:56:30 UTC, 599 m : 139.3 km 70.3 km/h
punt 5: MEER AFRIT niet gerond
afbreekpunt: 50°58.724'N 5°21.907'E @ 14:58:45 UTC, 239 m : 0.7 km 18.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 407.0 km
Duur van de proef: 04:55:07
Gemiddelde snelheid: 82.7 km/h
Start hoogte: 646 m
Hoogte passeren start: 660 m
Hoogte aan break-punt: 239 m
Hoogteverlies over proef: 407 m
Totale score afstand: 407.0 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 68.7 km
Been 1: 72.6 km
Been 2: 104.1 km
Totaal: 245.4 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:59:34 UTC
einde: 15:00:45 UTC
duur: 05:01:11
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 567 m @ 10:04:53 UTC
hoog punt: 1963 m @ 13:34:05 UTC
hoogtewinst: 1396 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:33:26 bearing 46.9°
Tweede punt: 14:56:02 bearing 86.0°
Totale hoek: 39.2°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4612
| |||||||||||||||||||||