CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-04-2023 -- Rik VANDEN BOER -- 1921,4 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 14/04/2023
Piloot: RIK VANDEN BOER
Zweefvliegtuig: D-KDET
Toestel type: JS-3-18M Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: afi
Logger file: 2023-04-14-LXV-AFI-01.IGC
Motor detectie: RPM
SAMENVATTING
Vluchttijd : 06:06:28
Duurvlucht : 05:58:31
Vrije vlucht : 532.3 km
Fasttrack : 99.9 kmh
Opgegeven proef: 520.9 km
Driehoek : 346.2 km
Hoogtewinst : 1588.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.237'N 5°22.213'E
tijd: 09:47:41 UTC
alti: 59 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.593'N 5°27.022'E = 83° 5.7 km van vertrek
tijd: 09:51:37 UTC
alti: 665 m
Landingspunt
pos.: 50°58.221'N 5°22.712'E = 93° 0.6 km van vertrek
tijd: 15:54:09 UTC
alti: 87 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 06:06:28
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 3.6 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°57.368'N 5°19.665'E @ 09:56:28 UTC, 433 m
punt 1: 51°51.941'N 6°58.277'E @ 11:50:00 UTC, 1160 m
punt 2: 51°59.192'N 7°33.350'E @ 12:20:01 UTC, 1262 m
punt 3: 52°04.352'N 7°08.604'E @ 12:36:34 UTC, 1233 m
punt 4: 52°01.079'N 6°08.097'E @ 13:12:56 UTC, 1173 m
punt 5: 51°57.259'N 7°10.165'E @ 14:06:10 UTC, 632 m
Finish: 50°58.277'N 5°21.767'E @ 15:53:24 UTC, 180 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 152.7 km 48° @ 80.7 km/h
been 2: 42.4 km 71° @ 84.8 km/h
been 3: 29.9 km 289° @ 108.3 km/h
been 4: 69.5 km 265° @ 114.6 km/h
been 5: 71.4 km 95° @ 80.5 km/h
been 6: 166.5 km 230° @ 93.2 km/h
Afgelegde afstand: 532.3 km
Duur: 05:56:56
Gemiddelde snelheid: 89.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Starthoogte: 383.0 m
Finishhoogte: 180.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 203 m
Totale score afstand: 532.3 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°51.644'N 6°58.005'E = 48° 148.8 km van vertrek
tijd: 11:49:34 UTC
alti: 1143 m
Finishpunt
pos.: 51°56.093'N 6°57.622'E = 45° 154.0 km van vertrek
tijd: 13:49:34 UTC
alti: 687 m
Grootste afstand in 2 uur: 199.8 km
Beste snelheid in 2 uur: 99.9 km/h
Hoogteverlies: 456 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 664.9 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: MUNSTER NW 51°59.300'N 7°33.600'E 189.4 km 52°
punt 2: DOESBURG 52°01.150'N 6°07.830'E 98.2 km 273°
punt 3: COESFELD 51°56.440'N 7°09.850'E 71.6 km 97°
punt 4: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 164.7 km 230°
punt 5: MEER AFRIT 51°27.200'N 4°43.330'E 70.5 km 320°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 70.5 km 140°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HASSELT KIEWIT @ 10:02:40 UTC, 647 m
punt 1: MUNSTER NW @ 12:19:59 UTC, 1264 m : 188.9 km 82.5 km/h
punt 2: DOESBURG @ 13:12:55 UTC, 1179 m : 97.2 km 110.2 km/h
punt 3: COESFELD @ 14:05:26 UTC, 651 m : 70.6 km 80.6 km/h
punt 4: HASSELT KIEWIT @ 15:51:50 UTC, 107 m : 163.7 km 92.3 km/h
punt 5: MEER AFRIT niet gerond
afbreekpunt: 50°58.529'N 5°21.746'E @ 15:53:05 UTC, 230 m : 0.5 km 25.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 520.9 km
Duur van de proef: 05:50:25
Gemiddelde snelheid: 89.2 km/h
Start hoogte: 383 m
Hoogte passeren start: 647 m
Hoogte aan break-punt: 230 m
Hoogteverlies over proef: 153 m
Totale score afstand: 520.9 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 96.9 km
Been 1: 96.9 km
Been 2: 152.3 km
Totaal: 346.2 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:55:38 UTC
einde: 15:54:09 UTC
duur: 05:58:31
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 379 m @ 10:26:13 UTC
hoog punt: 1967 m @ 14:40:11 UTC
hoogtewinst: 1588 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 09:56:00 bearing 83.9°
Tweede punt: 13:12:53 bearing 42.0°
Totale hoek: -41.9°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6229
| |||||||||||||||||||||