CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef17-06-2023 -- Guy VANPEE -- 882,0 punten
312 Declaratie na begin van vlucht Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 17/06/2023
Piloot: GUY VAN PEE
Zweefvliegtuig: D-KGVP
Toestel type: ANT.20E Klasse:
Logger type: LX Navigation s/n: qg7
Logger file: 2023-06-17-LXN-QG7-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:14:27
Duurvlucht : 04:03:46
Vrije vlucht : 269.0 km
Fasttrack : 103.5 kmh
Hoogtewinst : 1465.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.229'N 5°22.784'E
tijd: 12:14:51 UTC
alti: 16 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.221'N 5°21.696'E = 269° 1.3 km van vertrek
tijd: 12:18:02 UTC
alti: 732 m
Landingspunt
pos.: 50°58.212'N 5°22.421'E = 266° 0.4 km van vertrek
tijd: 16:29:18 UTC
alti: 23 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 04:14:27
Motorgebruik
aantal keren: 2
totale motortijd: 4.8 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°56.814'N 5°20.799'E @ 12:30:13 UTC, 1082 m
punt 1: 51°07.604'N 5°22.266'E @ 12:44:34 UTC, 705 m
punt 2: 51°27.006'N 4°55.774'E @ 13:26:49 UTC, 1501 m
punt 3: 50°55.872'N 5°34.815'E @ 14:07:27 UTC, 1865 m
punt 4: 51°16.119'N 5°04.470'E @ 14:40:57 UTC, 1798 m
punt 5: 50°52.939'N 5°30.485'E @ 15:09:04 UTC, 1363 m
Finish: 51°04.168'N 5°20.688'E @ 15:28:43 UTC, 973 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.1 km 5° @ 84.0 km/h
been 2: 47.4 km 320° @ 67.3 km/h
been 3: 73.5 km 142° @ 108.5 km/h
been 4: 51.6 km 317° @ 92.4 km/h
been 5: 52.6 km 145° @ 112.3 km/h
been 6: 23.8 km 331° @ 72.6 km/h
Afgelegde afstand: 269.0 km
Duur: 02:58:30
Gemiddelde snelheid: 90.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 11.3 km
Starthoogte: 593.0 m
Finishhoogte: 973.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -380 m
Totale score afstand: 269.0 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°17.698'N 5°04.911'E = 330° 41.7 km van vertrek
tijd: 13:13:16 UTC
alti: 1446 m
Finishpunt
pos.: 50°57.337'N 5°26.806'E = 109° 5.0 km van vertrek
tijd: 15:13:19 UTC
alti: 1352 m
Grootste afstand in 2 uur: 207.2 km
Beste snelheid in 2 uur: 103.5 km/h
Hoogteverlies: 94 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 250.3 km NIET GELDIG
Declaratie na begin van vlucht
vertrek: HASSELT KIE 50°58.199'N 5°22.499'E
start: HASSELT KIE 50°58.199'N 5°22.499'E
punt 1: BAARLE NASS 51°26.779'N 4°55.869'E 61.4 km 330°
punt 2: ZUTENDAAL K 50°55.899'N 5°34.400'E 72.8 km 142°
punt 3: RETIE 51°16.120'N 5°05.119'E 50.7 km 318°
punt 4: SPURK (BILZ 50°53.060'N 5°30.530'E 52.0 km 145°
finish: HASSELT KIE 50°58.199'N 5°22.499'E 13.4 km 315°
landing: HASSELT KIE 50°58.199'N 5°22.499'E
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 27.4 km
Been 1: 17.5 km
Been 2: 17.5 km
Totaal: 62.4 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 12:25:32 UTC
einde: 16:29:18 UTC
duur: 04:03:46
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 593 m @ 12:26:03 UTC
hoog punt: 2058 m @ 13:34:15 UTC
hoogtewinst: 1465 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:26:49 bearing 26.8°
Tweede punt: 15:09:09 bearing 91.3°
Totale hoek: 64.6°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5744
| |||||||||||||||||||||