CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-06-2023 -- Guy VANPEE -- 882,0 punten

Database gegevens:

Datum: 17-06-2023 Type proef: VV
Toestel: Antares 20E Immatriculatie: D-KGVP
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Guy VANPEE Club: ALB
Afstand: 269 km Score: 882,0 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000 geactiveerd

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-17-LXN-QG7-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 17-06-2023



IGC File gegevens:

312 Declaratie na begin van vlucht

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/06/2023
Piloot:         GUY VAN PEE
Zweefvliegtuig: D-KGVP
Toestel type:   ANT.20E    Klasse: 
Logger type:    LX Navigation  s/n: qg7
Logger file:    2023-06-17-LXN-QG7-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:14:27
Duurvlucht     : 04:03:46
Vrije vlucht   :  269.0 km
Fasttrack      :  103.5 kmh
Hoogtewinst    : 1465.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.229'N   5°22.784'E
    tijd: 12:14:51 UTC
    alti: 16 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.221'N   5°21.696'E = 269° 1.3 km van vertrek
    tijd: 12:18:02 UTC
    alti: 732 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.212'N   5°22.421'E = 266° 0.4 km van vertrek
    tijd: 16:29:18 UTC
    alti: 23 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 04:14:27
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 4.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°56.814'N   5°20.799'E  @ 12:30:13 UTC,  1082 m
    punt 1:  51°07.604'N   5°22.266'E  @ 12:44:34 UTC,   705 m
    punt 2:  51°27.006'N   4°55.774'E  @ 13:26:49 UTC,  1501 m
    punt 3:  50°55.872'N   5°34.815'E  @ 14:07:27 UTC,  1865 m
    punt 4:  51°16.119'N   5°04.470'E  @ 14:40:57 UTC,  1798 m
    punt 5:  50°52.939'N   5°30.485'E  @ 15:09:04 UTC,  1363 m
    Finish:  51°04.168'N   5°20.688'E  @ 15:28:43 UTC,   973 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.1 km   5° @  84.0 km/h
    been 2:   47.4 km 320° @  67.3 km/h
    been 3:   73.5 km 142° @ 108.5 km/h
    been 4:   51.6 km 317° @  92.4 km/h
    been 5:   52.6 km 145° @ 112.3 km/h
    been 6:   23.8 km 331° @  72.6 km/h
Afgelegde afstand:                   269.0 km
Duur:                                02:58:30
Gemiddelde snelheid:                 90.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 11.3 km
Starthoogte:                         593.0 m
Finishhoogte:                        973.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -380 m
Totale score afstand:                269.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°17.698'N   5°04.911'E = 330° 41.7 km van vertrek
    tijd:    13:13:16 UTC
    alti:    1446 m
Finishpunt
    pos.:    50°57.337'N   5°26.806'E = 109° 5.0 km van vertrek
    tijd:    15:13:19 UTC
    alti:    1352 m
Grootste afstand in 2 uur: 207.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   103.5 km/h
Hoogteverlies:             94 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 250.3 km  NIET GELDIG
Declaratie na begin van vlucht
    vertrek: HASSELT KIE   50°58.199'N   5°22.499'E
    start:   HASSELT KIE   50°58.199'N   5°22.499'E
    punt 1:  BAARLE NASS   51°26.779'N   4°55.869'E    61.4 km 330°
    punt 2:  ZUTENDAAL K   50°55.899'N   5°34.400'E    72.8 km 142°
    punt 3:  RETIE         51°16.120'N   5°05.119'E    50.7 km 318°
    punt 4:  SPURK (BILZ   50°53.060'N   5°30.530'E    52.0 km 145°
    finish:  HASSELT KIE   50°58.199'N   5°22.499'E    13.4 km 315°
    landing: HASSELT KIE   50°58.199'N   5°22.499'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   27.4 km
Been 1:   17.5 km
Been 2:   17.5 km
Totaal:   62.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:25:32 UTC
    einde: 16:29:18 UTC
    duur:  04:03:46

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     593 m @ 12:26:03 UTC
    hoog punt:    2058 m @ 13:34:15 UTC
    hoogtewinst:  1465 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:26:49  bearing 26.8°
    Tweede punt: 15:09:09  bearing 91.3°
    Totale hoek: 64.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5744

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs