CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

16-07-2023 -- Joris VANDERPUTTEN -- 1255,7 punten

Database gegevens:

Datum: 16-07-2023 Type proef: VV
Toestel: Ventus 2cT 18m Immatriculatie: OO-ZVE
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Joris VANDERPUTTEN Club: VZP
Afstand: 376.7 km Score: 1255,7 pt
Vertrekpunt: EDZZ (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
De voorspellingen gaven geen convectie in een wijde straal rond Klippeneck tot 14-15u. De optiek zag er beter uit dus toch maar gestart. Gezien de wolken maar net boven de lier stonden, niet getwijfeld en gewoon rechtdoor het dal in. Dat leek aanvankelijk vrij betrouwbaar ondanks beperkte plafond (België-weer). Vanaf TMA Stuttgart voorbij werd het beter met mooie (maar minder betrouwbare) Cu, met soms mooie stijgwaarden. Echter zat ik op de rand met blauwe thermiek dus toch wat twijfelachtig. De wind was hier ook strak met 30km/u, dus op tijd teruggekeerd. Dat bleek ook nodig want de laatste 30km voor Zwarte woud beetje sukkelen in blauw/rand van... Dan terug de quasi volledig afscherming onder over het zwarte woud, met overal lenswolken... Prachtig zicht, dat wel... Dat bleek toch nog redelijk te werken, maar op het einde zat ik dan toch vast en werkte er niets meer dus met motortje naar huis, waar er dan toch weer wat zon was en de bijhorende thermiek. Al bij al mooie vlucht met prachtige foto's, mede dankzij het lage plafond (hoogste punt 900m over start)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Para Schlierstadt opgeroepen en tussendoor mogen passeren, Para Rottweil niet actief

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-07-16-LXV-ERR-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 16-07-2023
Weerkaart: Weerkaart van 16-07-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   16/07/2023
Piloot:         JORIS VANDERPUTTEN
Zweefvliegtuig: OO-ZVE
Toestel type:   VENTUS 2CT 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: err
Logger file:    2023-07-16-LXV-ERR-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  328

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:00:25
Duurvlucht     : 05:18:46
Vrije vlucht   :  376.7 km
Fasttrack      :   95.8 kmh
Driehoek       :  101.8 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EDZZ  Klippeneck        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 48°06.691'N   8°46.174'E
    tijd: 10:33:10 UTC
    alti: 888 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 48°06.356'N   8°45.524'E = 232° 1.0 km van vertrek
    tijd: 10:33:48 UTC
    alti: 1303 m
Landingspunt 
    pos.: 48°06.229'N   8°45.477'E = 225° 1.2 km van vertrek
    tijd: 16:33:35 UTC
    alti: 888 m
Afstand take-off tot landing: 1.2
Totale vluchtduur: 06:00:25
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 11.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  48°05.737'N   8°41.466'E  @ 10:36:44 UTC,  1192 m
    punt 1:  48°40.642'N   8°37.524'E  @ 11:21:19 UTC,  1163 m
    punt 2:  49°09.486'N   8°56.001'E  @ 11:57:09 UTC,  1056 m
    punt 3:  49°37.798'N   9°32.790'E  @ 12:39:57 UTC,  1668 m
    punt 4:  49°08.863'N   9°14.425'E  @ 13:23:29 UTC,  1189 m
    punt 5:  48°24.688'N   8°20.940'E  @ 15:00:27 UTC,  1430 m
    Finish:  48°13.057'N   8°24.799'E  @ 15:22:23 UTC,  1044 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   64.9 km 356° @  87.3 km/h
    been 2:   58.0 km  23° @  97.2 km/h
    been 3:   68.8 km  40° @  96.5 km/h
    been 4:   58.1 km 203° @  80.0 km/h
    been 5:  104.9 km 219° @  64.9 km/h
    been 6:   22.1 km 168° @  60.4 km/h
Afgelegde afstand:                   376.7 km
Duur:                                04:45:39
Gemiddelde snelheid:                 79.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 29.0 km
Starthoogte:                         1122.0 m
Finishhoogte:                        1044.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          78 m
Totale score afstand:                376.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    48°13.441'N   8°39.746'E = 328° 14.8 km van vertrek
    tijd:    10:48:10 UTC
    alti:    1333 m
Finishpunt
    pos.:    49°31.316'N   9°26.400'E =  17° 164.4 km van vertrek
    tijd:    12:48:10 UTC
    alti:    1319 m
Grootste afstand in 2 uur: 191.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    95.8 km/h
Hoogteverlies:             14 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 335.3 km  GELDIG
    vertrek:                  0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KLIPPENECK      48°06.467'N   8°45.750'E
    punt 1:  GERSTETTEN BF   48°37.500'N  10°01.350'E   109.7 km  58°
    punt 2:  DINKELSBUEHL    49°03.900'N  10°24.150'E    56.3 km  29°
    punt 3:  BLAUBEUREN BF   48°24.233'N   9°47.483'E    86.2 km 212°
    finish:  KLIPPENECK      48°06.467'N   8°45.750'E    83.2 km 247°
    landing:                  0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KLIPPENECK      @ 10:40:56 UTC,  1367 m
    punt 1:  GERSTETTEN BF   niet gerond
    afbreekpunt: 49°08.515'N   9°14.046'E  @ 13:23:52 UTC, 1192 m : 28.1 km 10.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        28.1 km
Duur van de proef:        02:42:56
Gemiddelde snelheid:      10.4 km/h
Start hoogte:             1122 m
Hoogte passeren start:    1367 m
Hoogte aan break-punt:    1192 m
Hoogteverlies over proef: -70 m
Totale score afstand:     28.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   44.8 km
Been 1:   28.5 km
Been 2:   28.5 km
Totaal:  101.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:33:48 UTC
    einde: 15:52:34 UTC
    duur:  05:18:46

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     828 m @ 13:31:53 UTC
    hoog punt:    1790 m @ 14:54:27 UTC
    hoogtewinst:   962 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10272

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs