CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-07-2023 -- Joris VANDERPUTTEN -- 1655,3 punten

Database gegevens:

Datum: 17-07-2023 Type proef: VV
Toestel: Ventus 2cT 18m Immatriculatie: OO-ZVE
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Joris VANDERPUTTEN Club: VZP
Afstand: 496.6 km Score: 1655,3 pt
Vertrekpunt: EDZZ (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Het voorspelde goede weer was alweer een heel stuk afgezwakt; nog altijd zeer veel middelhoge bewolking die alles toesmeet. Gezien het noorden aanvankelijk niet haalbaar leek (enkel wat lenti-achtige vormen onder gesloten wolkendek), eerst maar eens naar het hoogste punt vh Zwarte woud: de Feldberg. Niet zo ruim gezien beperkte speelruimte 500m tov top vd Feldberg... Dan terug, wat zitten spelen/zoeken onder een lentiwolk met rotoren eronder, maar kon er niets uitpersen. Vanaf 14u leek de route naar het noorden ineens open te gaan, en aanvankelijk ook relatief goed te doen. Eens uit het Zwarte woud ging het licht dan helemaal aan, met Frans uitziende turbo-wolken ;-) Dus enkel draaien bij 3 rond, wat me dan wel wat duur kwam te staan achteraf toen ik relatief laag over het Odenwald terug moest... Eens terug aan het Zwarte woud had ik al op de sat-beelden gezien dat het vrij dicht zat dus de rem op en hoogte houden tot er terug licht was. Echter, de combinatie van zeer dunne streepjes licht met nogal wat wind en het lee vh zwarte woud en de reeds ondergaande zon maakten het moeilijk het stijgen te vinden. Gezien het debacle v gisteren op geduld toch binnengeraakt (na het omronden vd actieve parazone).

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

alle parazones niet actief, behalve Rottweil -> rondgevlogen

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-07-17-LXV-ERR-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-07-2023
Weerkaart: Weerkaart van 17-07-2023



IGC File gegevens:

312 Declaratie na begin van vlucht

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/07/2023
Piloot:         JORIS VANDERPUTTEN
Zweefvliegtuig: OO-ZVE
Toestel type:   VENTUS 2CT 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: err
Logger file:    2023-07-17-LXV-ERR-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:29:17
Duurvlucht     : 06:29:05
Vrije vlucht   :  496.6 km
Fasttrack      :   99.1 kmh
Driehoek       :  257.8 km
Hoogtewinst    : 1423.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EDZZ  Klippeneck        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 48°06.632'N   8°46.071'E
    tijd: 10:00:46 UTC
    alti: 894 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 48°06.522'N   8°45.849'E = 233° 0.3 km van vertrek
    tijd: 10:00:58 UTC
    alti: 1126 m
Landingspunt 
    pos.: 48°06.240'N   8°45.484'E = 225° 1.0 km van vertrek
    tijd: 16:30:03 UTC
    alti: 864 m
Afstand take-off tot landing: 1.0
Totale vluchtduur: 06:29:17
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  48°05.871'N   8°47.017'E  @ 10:09:44 UTC,  1630 m
    punt 1:  47°50.708'N   7°58.052'E  @ 11:10:52 UTC,  1816 m
    punt 2:  48°00.414'N   8°33.322'E  @ 11:52:20 UTC,  1902 m
    punt 3:  49°44.118'N   8°43.163'E  @ 13:59:40 UTC,  1717 m
    punt 4:  49°10.273'N   8°43.956'E  @ 14:47:03 UTC,  1883 m
    punt 5:  48°54.644'N   8°29.667'E  @ 15:08:57 UTC,  1561 m
    Finish:  48°05.753'N   8°46.173'E  @ 16:27:29 UTC,  1123 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   67.1 km 245° @  65.9 km/h
    been 2:   47.5 km  67° @  68.7 km/h
    been 3:  192.6 km   4° @  90.7 km/h
    been 4:   62.7 km 179° @  79.5 km/h
    been 5:   33.8 km 211° @  92.6 km/h
    been 6:   92.9 km 167° @  70.9 km/h
Afgelegde afstand:                   496.6 km
Duur:                                06:17:45
Gemiddelde snelheid:                 78.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.6 km
Starthoogte:                         1126.0 m
Finishhoogte:                        1123.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          3 m
Totale score afstand:                496.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    48°10.756'N   8°31.544'E = 293° 19.6 km van vertrek
    tijd:    12:13:00 UTC
    alti:    1603 m
Finishpunt
    pos.:    49°30.885'N   8°42.318'E = 358° 156.2 km van vertrek
    tijd:    14:13:00 UTC
    alti:    1026 m
Grootste afstand in 2 uur: 198.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    99.1 km/h
Hoogteverlies:             577 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 335.3 km  NIET GELDIG
Declaratie na begin van vlucht
    vertrek:                  0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KLIPPENECK      48°06.467'N   8°45.750'E
    punt 1:  GERSTETTEN BF   48°37.500'N  10°01.350'E   109.7 km  58°
    punt 2:  DINKELSBUEHL    49°03.900'N  10°24.150'E    56.3 km  29°
    punt 3:  BLAUBEUREN BF   48°24.233'N   9°47.483'E    86.2 km 212°
    finish:  KLIPPENECK      48°06.467'N   8°45.750'E    83.2 km 247°
    landing:                  0°00.000'N   0°00.000'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  112.6 km
Been 1:   73.0 km
Been 2:   72.2 km
Totaal:  257.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:00:58 UTC
    einde: 16:30:03 UTC
    duur:  06:29:05

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     921 m @ 14:11:31 UTC
    hoog punt:    2344 m @ 14:31:48 UTC
    hoogtewinst:  1423 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10765

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs