CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

18-07-2023 -- Tom CONINGS -- 687,4 punten

Database gegevens:

Datum: 18-07-2023 Type proef: VV
Toestel: LS 8 Immatriculatie: D-7940
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Tom CONINGS Club: ALB
Afstand: 185.6 km Score: 687,4 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Met het gedacht er een trainingsdagje voor BYO van te maken gemonteerd. Waar niemand ons tot 13-14u ons eens kans gaf op bovenblijven of afstand hebben we er toch nog iets van kunnen kunnen maken. Samen met Pavel in de Ca en heel veel hulp van zowel EBBL als EBBE (thx!!) optimaal gebruik gemaakt van het weervenster en het beschikbare luchtruim.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

EBBL all crossings and climbs approved to initially 4000ft followed by 4500ft and even FL50. EBBE crossings and climbs approved up to 4500ft.

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-07-18-LXV-8I2-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 18-07-2023
Weerkaart: Weerkaart van 18-07-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   18/07/2023
Piloot:         TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-7940
Toestel type:   LS 8    Klasse: STANDARD
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8i2
Logger file:    2023-07-18-LXV-8I2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:31:41
Duurvlucht     : 03:28:19
Vrije vlucht   :  185.6 km
Fasttrack      :   71.9 kmh
Hoogtewinst    : 1058.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.216'N   5°22.837'E
    tijd: 12:09:27 UTC
    alti: -17 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°57.033'N   5°20.160'E = 235° 3.8 km van vertrek
    tijd: 12:12:49 UTC
    alti: 590 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.238'N   5°22.606'E = 279° 0.3 km van vertrek
    tijd: 15:41:08 UTC
    alti: 4 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 03:31:41
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°57.009'N   5°20.094'E  @ 12:18:04 UTC,   612 m
    punt 1:  51°04.611'N   5°43.039'E  @ 13:16:19 UTC,   796 m
    punt 2:  50°57.786'N   5°20.648'E  @ 13:49:39 UTC,  1201 m
    punt 3:  50°41.291'N   4°57.067'E  @ 14:24:42 UTC,  1268 m
    punt 4:  51°01.515'N   5°36.583'E  @ 15:10:42 UTC,  1115 m
    Finish:  50°55.689'N   5°17.020'E  @ 15:29:56 UTC,   760 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   30.3 km  62° @  31.2 km/h
    been 2:   29.1 km 244° @  52.3 km/h
    been 3:   41.3 km 222° @  70.6 km/h
    been 4:   59.6 km  51° @  77.8 km/h
    been 5:   25.3 km 245° @  79.0 km/h
Afgelegde afstand:                   185.6 km
Duur:                                03:11:52
Gemiddelde snelheid:                 58.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 8.3 km
Starthoogte:                         537.0 m
Finishhoogte:                        760.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -223 m
Totale score afstand:                185.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°58.692'N   5°28.178'E =  82° 6.3 km van vertrek
    tijd:    13:33:17 UTC
    alti:    943 m
Finishpunt
    pos.:    50°57.805'N   5°23.596'E = 131° 1.2 km van vertrek
    tijd:    15:33:17 UTC
    alti:    563 m
Grootste afstand in 2 uur: 143.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    71.9 km/h
Hoogteverlies:             380 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 225.4 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  WEELDE 07        51°22.870'N   4°54.250'E    56.4 km 325°
    punt 2:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    56.4 km 144°
    punt 3:  WEELDE 07        51°22.870'N   4°54.250'E    56.4 km 325°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    56.4 km 144°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 15:34:55 UTC,   556 m
    punt 1:  WEELDE 07        niet gerond
    afbreekpunt: 50°59.201'N   5°20.696'E  @ 15:37:56 UTC, 390 m : 2.7 km 54.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        2.7 km
Duur van de proef:        00:03:01
Gemiddelde snelheid:      54.4 km/h
Start hoogte:             441 m
Hoogte passeren start:    556 m
Hoogte aan break-punt:    390 m
Hoogteverlies over proef: 51 m
Totale score afstand:     2.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:12:49 UTC
    einde: 15:41:08 UTC
    duur:  03:28:19

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     441 m @ 12:35:06 UTC
    hoog punt:    1499 m @ 14:58:02 UTC
    hoogtewinst:  1058 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:15:03  bearing 76.5°
    Tweede punt: 14:24:43  bearing 125.7°
    Totale hoek: 49.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7454

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs