CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef18-07-2023 -- Tom CONINGS -- 687,4 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 18/07/2023
Piloot: TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-7940
Toestel type: LS 8 Klasse: STANDARD
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 8i2
Logger file: 2023-07-18-LXV-8I2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:31:41
Duurvlucht : 03:28:19
Vrije vlucht : 185.6 km
Fasttrack : 71.9 kmh
Hoogtewinst : 1058.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.216'N 5°22.837'E
tijd: 12:09:27 UTC
alti: -17 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°57.033'N 5°20.160'E = 235° 3.8 km van vertrek
tijd: 12:12:49 UTC
alti: 590 m
Landingspunt
pos.: 50°58.238'N 5°22.606'E = 279° 0.3 km van vertrek
tijd: 15:41:08 UTC
alti: 4 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 03:31:41
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 50°57.009'N 5°20.094'E @ 12:18:04 UTC, 612 m
punt 1: 51°04.611'N 5°43.039'E @ 13:16:19 UTC, 796 m
punt 2: 50°57.786'N 5°20.648'E @ 13:49:39 UTC, 1201 m
punt 3: 50°41.291'N 4°57.067'E @ 14:24:42 UTC, 1268 m
punt 4: 51°01.515'N 5°36.583'E @ 15:10:42 UTC, 1115 m
Finish: 50°55.689'N 5°17.020'E @ 15:29:56 UTC, 760 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 30.3 km 62° @ 31.2 km/h
been 2: 29.1 km 244° @ 52.3 km/h
been 3: 41.3 km 222° @ 70.6 km/h
been 4: 59.6 km 51° @ 77.8 km/h
been 5: 25.3 km 245° @ 79.0 km/h
Afgelegde afstand: 185.6 km
Duur: 03:11:52
Gemiddelde snelheid: 58.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 8.3 km
Starthoogte: 537.0 m
Finishhoogte: 760.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -223 m
Totale score afstand: 185.6 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°58.692'N 5°28.178'E = 82° 6.3 km van vertrek
tijd: 13:33:17 UTC
alti: 943 m
Finishpunt
pos.: 50°57.805'N 5°23.596'E = 131° 1.2 km van vertrek
tijd: 15:33:17 UTC
alti: 563 m
Grootste afstand in 2 uur: 143.8 km
Beste snelheid in 2 uur: 71.9 km/h
Hoogteverlies: 380 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 225.4 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E 56.4 km 325°
punt 2: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 56.4 km 144°
punt 3: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E 56.4 km 325°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 56.4 km 144°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HASSELT KIEWIT @ 15:34:55 UTC, 556 m
punt 1: WEELDE 07 niet gerond
afbreekpunt: 50°59.201'N 5°20.696'E @ 15:37:56 UTC, 390 m : 2.7 km 54.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 2.7 km
Duur van de proef: 00:03:01
Gemiddelde snelheid: 54.4 km/h
Start hoogte: 441 m
Hoogte passeren start: 556 m
Hoogte aan break-punt: 390 m
Hoogteverlies over proef: 51 m
Totale score afstand: 2.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 12:12:49 UTC
einde: 15:41:08 UTC
duur: 03:28:19
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 441 m @ 12:35:06 UTC
hoog punt: 1499 m @ 14:58:02 UTC
hoogtewinst: 1058 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:15:03 bearing 76.5°
Tweede punt: 14:24:43 bearing 125.7°
Totale hoek: 49.2°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7454
| |||||||||||||||||||||