CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

19-07-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 185,1 punten

Database gegevens:

Datum: 19-07-2023 Type proef: HW
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Hoogtewinst: 1120 m Score: 185,1 pt
Vertrekpunt: LFMF (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Eentje om toch maar eens gevlogen te hebben, niet omdat ik dacht dat het goed weer ging zijn. Denk zelfs dat ik normaal niet vertrokken was. Om eens wat anders te zien, eerst een week Fayence met 6 potentiele vliegdagen. Dag 1: je moet een check doen. Ok kan ik deze vandaag doen? Nee dat gaat neit te veel leerlingen, maar we zetten je op de lijst voor morgen. Dag 2: check, ah nee dat gaat niet er zijn te veel leerlingen, misschien dinsdag of woensdag. Dag 3: met dank aan enkele luxemburgse/duitse bezoekende instructeurs die hier al tientalle jaren vliegen dan toch de checkvlucht. Al was het een sleep naar 1200m in een compleet dode lucht. Aan warmte hier immers meer dan genoeg. Vandaag dus dag 4, en vermits er nog maar 3 resterende waren dan toch maar opgebouwd. Vandaag voorspelde ze 37º en de hitte deed zich de laatste dagen al goed voelen. Daarenboven kwam er een hoop bovenbewolking opzetten en mijn vervaring leert dat dit niet al te best is in de bergen. En daarboven op was er een heel strakke wind op hoogte. Maar beter vliegen en ondervinden dat het niet goed was dan niet vliegen en een goede dag missen. Eerst opgebouwd in de nodige hitte en dan vertrokken rond 13u30. De strakke wind was er inderdaad. Ik ben geen kenner van Fayence maar blijkbaar komt/is het beste dat de wind uit het oosten kwam, hij kwam vandaag uit het westen. De klassieke helling werkte dus niet en dat merkte ik. Toch heel even mijn neus richting de eerste berg om weg te geraken maar door de strakke wind toch maar terug gedraaid. De barro zou het niet verraden maar ik vond het toch niet het weer om overland te gaan. Fayence leek er wat golf te staan. Nice info opgeroepen en transponder 7000 en ik mocht klimmen tot FL95. Wat zitten spelen en omgeving proberen in me op te nemen maar na een tijd werd het ook op +2000m te warm en maar gaan landen (na vlugge motortest). Benieuwd wat het de volgende dagen gaat geven.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000 contact nice 124.425, klimmen tot FL95 OK

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-07-19-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 19-07-2023
Weerkaart: Weerkaart van 19-07-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   19/07/2023
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-07-19-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:29:46
Duurvlucht     : 02:14:22
Vrije vlucht   :   25.6 km
Fasttrack      :   25.6 kmh
Hoogtewinst    : 1120.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMF  Fayence        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 43°36.618'N   6°41.549'E
    tijd: 11:51:35 UTC
    alti: 221 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 43°41.333'N   6°40.963'E = 355° 8.8 km van vertrek
    tijd: 11:58:21 UTC
    alti: 1594 m
Landingspunt 
    pos.: 43°36.627'N   6°41.871'E =  88° 0.4 km van vertrek
    tijd: 14:21:21 UTC
    alti: 228 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 02:29:46
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 2
    Start :  43°45.179'N   6°47.308'E  @ 13:17:25 UTC,  2320 m
    Finish:  43°35.057'N   6°34.286'E  @ 14:09:15 UTC,  1239 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   25.6 km 223° @  29.7 km/h
Afgelegde afstand:                   25.6 km
Duur:                                00:51:50
Gemiddelde snelheid:                 29.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 17.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 10.2 km
Starthoogte:                         1389.0 m
Finishhoogte:                        1239.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          150 m
Totale score afstand:                25.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    43°38.812'N   6°37.597'E = 308° 6.7 km van vertrek
    tijd:    12:14:51 UTC
    alti:    1656 m
Finishpunt
    pos.:    43°35.175'N   6°40.217'E = 214° 3.2 km van vertrek
    tijd:    14:12:43 UTC
    alti:    898 m
Grootste afstand in 2 uur: 51.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    25.6 km/h
Hoogteverlies:             758 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 612.0 km  GELDIG
    vertrek:                  0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE 07       51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  WIJCHEN         51°48.880'N   5°40.770'E    72.2 km  48°
    punt 2:  OERLINGHAUSEN   51°55.950'N   8°39.717'E   205.8 km  85°
    punt 3:  MEER AFRIT      51°27.200'N   4°43.330'E   277.6 km 260°
    punt 4:  DESSEL KERK     51°14.530'N   5°06.870'E    36.0 km 131°
    finish:  WEELDE AERO     51°24.050'N   4°58.130'E    20.4 km 330°
    landing:                  0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    1594 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:58:21 UTC
    einde: 14:12:43 UTC
    duur:  02:14:22

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1389 m @ 11:59:46 UTC
    hoog punt:    2509 m @ 13:07:19 UTC
    hoogtewinst:  1120 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 897

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs