CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

21-07-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 1915,4 punten

Database gegevens:

Datum: 21-07-2023 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie:
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 579.4 km Score: 1915,4 pt
Vertrekpunt: LFMF (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Laatste vliegdag vanaf Fayence en de voorspelling waren initieel beetje mixed, wel wat afstand maar ook overontwikkeling en kans op onweer. Daarboven had ik me gisteren door de hitte eigenlijk toch wel wat leeg gevlogen, dus bij het opstaan ging even de gedachte door mee heen om net te vliegen. Achterafgezien gelukkig toch maar van dat gedachtenpad afgestapt. Met de nieuw update in te ochtend was de kans op onweer zo goed als verdwenen als was er in de ochtend wel enkele druppels gevallen. Leuk was wel dat de voorspelling een vlotte en makkelijke start naar het noorden voorzagen. En inderdaad het was de het makkelijkste wegkomen van alle afgelopen dagen. Opnieuw achteraf gezien was 13u15 vertrekken laat en had het makkelijk vroeger gekund. De basis ging hier direct mooi naar boven en de uitleg van Dennis van hoe hier weg te komen kon ik mooi afvinken. Merci Dennis voor de tips! Eens aan het parcour was het best beetje racen, dat werkte daar goed. Bij de klassieke twijfel over over barcelo of over guillaume vandaag het laatste gekozen. Daar het eerste foutje om Tete de Lucy te proberen wat niet nodig was en niet werkte. Briancon zag er ook nog goed uit, dat was dus het volgende plan. Eens daar aangekomen zag de Morienne er ook wel ok uit. Neus dus naar daar en alles ging vlot. Bij Poinr Ronce 3600m en niet direct de bel gevonden, dan maar door naar charbonelle. In het verleden ging het daar telkens naar +4000m, vandaag niet dus. Kreeg het niet gevonden en het zakte. Dan maar terug naar point Ronce maar buiten zakken vond ik niks. 3000m klinkt zeer hoog maar zo voelt het daar tussen de grote bergen niet. Solleire het engie landbare in de buurt licht op 1300m en 14km, maar achter de hoek. 1700m hoogte is dan nog wel genoeg, maar je mag niet vergeten dat een andere berg proberen je daarvoor een vallei moet oversteken en ook hoogte nodig voor hebt. Na wat twijfelen om naar de overkant te gaan toch maar gebleven en na veel gedraai aan de helling toch de bel gevonden. Eens op hoogte was de weg terug relatief eenvoudig. Er stond mooi oplijning naar de Ecrins en die maar genomen in de hoop langs de bar de ecrins te kunnen gaan wat ook lukte. Volgende doel was de bekende zwever die op le crot stond, daar moest ik toch een foto van nemen. Ik wilde net zoals heirvoor de final glide naar Fayenc op tijd beginnen omdat ik deze nog niet zo goed ken maar een jojo parcour kon er nog wel af. Achteaf gezien kwam ik met meer dan veel marge over aan in Fayence, het voordeel is dan wel dat je nog even kan gaan city trippen richting Nice en Cannes. Opzet geslaagt van deze week. Dit stukje alpen wat leren kennen. Morgen de verplaatsing, jammer genoeg per auto.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Bij terugkomen transponder 7000 en contact Nice

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-07-21-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 21-07-2023
Weerkaart: Weerkaart van 21-07-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   21/07/2023
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-07-21-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:45:34
Duurvlucht     : 05:38:00
Vrije vlucht   :  579.4 km
Fasttrack      :  134.5 kmh
Driehoek       :  162.5 km
Hoogtewinst    : 2672.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMF  Fayence        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 43°36.615'N   6°41.546'E
    tijd: 11:04:14 UTC
    alti: 253 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 43°43.214'N   6°43.100'E =  10° 12.4 km van vertrek
    tijd: 11:11:48 UTC
    alti: 1657 m
Landingspunt 
    pos.: 43°36.624'N   6°41.903'E =  88° 0.5 km van vertrek
    tijd: 16:49:48 UTC
    alti: 254 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 05:45:34
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  43°43.124'N   6°43.473'E  @ 11:13:50 UTC,  1973 m
    punt 1:  44°36.467'N   6°22.704'E  @ 12:19:52 UTC,  2704 m
    punt 2:  45°18.370'N   7°00.403'E  @ 13:12:46 UTC,  3389 m
    punt 3:  43°54.065'N   6°15.032'E  @ 15:01:18 UTC,  1969 m
    punt 4:  44°36.672'N   6°23.258'E  @ 15:44:54 UTC,  2855 m
    punt 5:  43°38.041'N   6°55.111'E  @ 16:35:50 UTC,  1843 m
    Finish:  43°37.146'N   6°39.281'E  @ 16:47:03 UTC,   654 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  102.6 km 345° @  93.2 km/h
    been 2:   92.1 km  32° @ 104.5 km/h
    been 3:  167.3 km 201° @  92.5 km/h
    been 4:   79.7 km   8° @ 109.6 km/h
    been 5:  116.6 km 159° @ 137.4 km/h
    been 6:   21.4 km 266° @ 114.2 km/h
Afgelegde afstand:                   579.6 km
Duur:                                05:33:13
Gemiddelde snelheid:                 104.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 12.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.2 km
Starthoogte:                         1657.0 m
Finishhoogte:                        654.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          1003 m
Totale score afstand:                579.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°32.248'N   6°26.842'E = 349° 104.9 km van vertrek
    tijd:    14:33:33 UTC
    alti:    3111 m
Finishpunt
    pos.:    43°36.511'N   6°50.005'E =  91° 11.4 km van vertrek
    tijd:    16:33:33 UTC
    alti:    2005 m
Grootste afstand in 2 uur: 269.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   134.5 km/h
Hoogteverlies:             1106 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 612.0 km  GELDIG
    vertrek:                  0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE 07       51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  WIJCHEN         51°48.880'N   5°40.770'E    72.2 km  48°
    punt 2:  OERLINGHAUSEN   51°55.950'N   8°39.717'E   205.8 km  85°
    punt 3:  MEER AFRIT      51°27.200'N   4°43.330'E   277.6 km 260°
    punt 4:  DESSEL KERK     51°14.530'N   5°06.870'E    36.0 km 131°
    finish:  WEELDE AERO     51°24.050'N   4°58.130'E    20.4 km 330°
    landing:                  0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    1657 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   71.5 km
Been 1:   45.5 km
Been 2:   45.5 km
Totaal:  162.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:11:48 UTC
    einde: 16:49:48 UTC
    duur:  05:38:00

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1657 m @ 11:11:48 UTC
    hoog punt:    4329 m @ 13:38:03 UTC
    hoogtewinst:  2672 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 15885

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs