CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef20-07-2023 -- Marcel GERITS & NARINX PETER -- 1386,0 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 20/07/2023
Piloot: MARCEL GERITS
Zweefvliegtuig: F-C0LI
Toestel type: DG1000/20M Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 50n
Logger file: 2023-07-20-NAV-50N-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:50:57
Duurvlucht : 04:45:17
Vrije vlucht : 324.2 km
Fasttrack : 92.4 kmh
Opgegeven proef: 307.7 km
Driehoek : 213.9 km
Hoogtewinst : 1193.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
LFGO Pont-s-Yonne BeNeLux: NEE
Vertrekpunt
pos.: 48°17.359'N 3°14.986'E
tijd: 09:53:33 UTC
alti: 42 m
Ontkoppelpunt
pos.: 48°19.689'N 3°14.359'E = 350° 4.4 km van vertrek
tijd: 09:59:13 UTC
alti: 697 m
Landingspunt
pos.: 48°17.453'N 3°14.838'E = 314° 0.3 km van vertrek
tijd: 14:44:30 UTC
alti: 65 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 04:50:57
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 48°18.877'N 3°15.737'E @ 10:08:43 UTC, 1080 m
punt 1: 48°21.121'N 2°24.837'E @ 11:05:45 UTC, 1185 m
punt 2: 48°16.887'N 3°05.763'E @ 11:36:46 UTC, 961 m
punt 3: 47°58.468'N 3°46.682'E @ 12:22:05 UTC, 1511 m
punt 4: 48°19.579'N 4°01.058'E @ 12:50:18 UTC, 1646 m
punt 5: 47°59.379'N 3°23.344'E @ 13:37:57 UTC, 1520 m
Finish: 48°22.318'N 3°09.462'E @ 14:13:09 UTC, 1396 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 63.0 km 274° @ 66.3 km/h
been 2: 51.2 km 99° @ 99.0 km/h
been 3: 61.2 km 124° @ 81.0 km/h
been 4: 43.0 km 24° @ 91.4 km/h
been 5: 59.9 km 231° @ 75.4 km/h
been 6: 45.9 km 338° @ 78.2 km/h
Afgelegde afstand: 324.2 km
Duur: 04:04:26
Gemiddelde snelheid: 79.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 11.4 km
Starthoogte: 660.0 m
Finishhoogte: 1396.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -736 m
Totale score afstand: 324.2 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 48°18.183'N 2°34.691'E = 272° 49.9 km van vertrek
tijd: 10:57:50 UTC
alti: 1339 m
Finishpunt
pos.: 48°13.410'N 3°51.739'E = 99° 46.1 km van vertrek
tijd: 12:57:52 UTC
alti: 1330 m
Grootste afstand in 2 uur: 184.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 92.4 km/h
Hoogteverlies: 9 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 307.7 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: PONT SUR YONNE 48°17.367'N 3°14.933'E
punt 1: BUNO BONNEVAUX 48°21.017'N 2°25.467'E 61.5 km 277°
punt 2: MORET EPISY 48°20.517'N 2°47.967'E 27.8 km 92°
punt 3: SAINT FLORENTIN CHEU 47°58.883'N 3°46.617'E 83.0 km 119°
punt 4: TROYES BARBEREY 48°19.300'N 4°01.000'E 41.8 km 25°
punt 5: JOIGNY 47°59.667'N 3°23.450'E 59.1 km 232°
finish: PONT SUR YONNE 48°17.367'N 3°14.933'E 34.5 km 342°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: PONT SUR YONNE @ 10:10:25 UTC, 943 m
punt 1: BUNO BONNEVAUX @ 11:05:40 UTC, 1183 m : 61.5 km 66.8 km/h
punt 2: MORET EPISY @ 11:24:08 UTC, 1175 m : 27.8 km 90.4 km/h
punt 3: SAINT FLORENTIN CHEU @ 12:22:08 UTC, 1509 m : 83.0 km 85.9 km/h
punt 4: TROYES BARBEREY @ 12:50:13 UTC, 1635 m : 41.8 km 89.4 km/h
punt 5: JOIGNY @ 13:37:57 UTC, 1520 m : 59.1 km 74.3 km/h
finish: PONT SUR YONNE @ 13:58:07 UTC, 898 m : 34.5 km 102.5 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand: 307.7 km
Duur van de proef: 03:47:42
Gemiddelde snelheid: 81.1 km/h
Start hoogte: 660 m
Hoogte passeren start: 943 m
Hoogte passeren finish: 898 m
Hoogteverlies over proef: -238 m
Totale score afstand: 307.7 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 93.2 km
Been 1: 59.9 km
Been 2: 60.8 km
Totaal: 213.9 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:59:13 UTC
einde: 14:44:30 UTC
duur: 04:45:17
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 660 m @ 09:59:40 UTC
hoog punt: 1853 m @ 12:48:00 UTC
hoogtewinst: 1193 m
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6544
| |||||||||||||||||||||